• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskiryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan näin ensi kesää ajatellen: onko alla olevalla suorituksella asiaa keskiryhmään vai menenkö kiltisti hitaaseen? :cruising:

ensi kauden ohjelmistossa on yrittää päästä ajotaito kakkoseen ja nostaa kesän ratakäyntimäärät yhdestä useampaan :jippikaijee:

Mä en näkis mitään miks tolla ei keskiryhmässä jo ajele mukana. Ja kyllä ne meidän osaavat järkkärit sitten kertoo jos ei kyyti riitä, tai sitä on liikaa

luo vaan suurta epäuskoa kun tiedoissa sanotaan, että väärässä ryhmässä ajavat eivät voi jatkaa samassa eikä itselle sopivaan ryhmään pääsyä voida taata :sad3:

Jantunen sanoi:
Ihan näin ensi kesää ajatellen: onko alla olevalla suorituksella asiaa keskiryhmään vai menenkö kiltisti hitaaseen? :cruising:

ensi kauden ohjelmistossa on yrittää päästä ajotaito kakkoseen ja nostaa kesän ratakäyntimäärät yhdestä useampaan :jippikaijee:

Ajolinjat on kyllä aika pahasti kateissa. Epäilisin samaa ajoasennosta, koska jalkatappi otti jo kiinni noissa vauhdeissa, joten suosittelisin ajotaito 2 kautta radalle. Tuosta jos lähdet itsekseen yrittämään kovempaa vauhtia, niin veikkaisin että alkukaudesta pääset romuauton kyytiin.

Juutana sanoi:
Ajolinjat on kyllä aika pahasti kateissa. Epäilisin samaa ajoasennosta, koska jalkatappi otti jo kiinni noissa vauhdeissa, joten suosittelisin ajotaito 2 kautta radalle. Tuosta jos lähdet itsekseen yrittämään kovempaa vauhtia, niin veikkaisin että alkukaudesta pääset romuauton kyytiin.

samaa sanottiin toisaalla :jippikaijee: periaatteessa tiesin myös ajaessa että linjat liian keskellä, en vaan uskaltanut mennä reunemmaksi :(

polven olen saanut hitaammalla radalla poltettua puhki kanttaamalla, en tiedä miksi tuntuu pahalta ahvenistolla. ehkä vauhdin takia? :dunno: tuo nimenomainen kurvi aiheutti pientä pelästymistä toissa kesänä ER5:llä kun tuntui että ajan ulos :(

Jantunen sanoi:
samaa sanottiin toisaalla :jippikaijee: periaatteessa tiesin myös ajaessa että linjat liian keskellä, en vaan uskaltanut mennä reunemmaksi :(

polven olen saanut hitaammalla radalla poltettua puhki kanttaamalla, en tiedä miksi tuntuu pahalta ahvenistolla. ehkä vauhdin takia? :dunno: tuo nimenomainen kurvi aiheutti pientä pelästymistä toissa kesänä ER5:llä kun tuntui että ajan ulos :(

Tuosta mittaristosta kun katsoo sun yläkropan käyttöä niin sanoisin että ajotaito 2 on oikein hyvä sulle.
Sun tarttis yrittää saada se yläkroppa sinne sisämutkan puolelle myös. Mä kuvailin itteäni ajaessa ja kun sain sen yläkropan oikeaan asentoon niin jo rupesi tippumaan sekuntteja ajasta.
Se polven maahan saanti ei välttämättä kerro oikeasta ajoasennosta.

Kuten olen joskus aiemminkin todennut, ensin opetellaan lataamaan polvipalaa maahan ja keulimaan avauksissa. Sen jälkeen voi keskittyä opettelemaan oikeaa radalla ajamista.
:p

Tuosta mittaristosta kun katsoo sun yläkropan käyttöä niin sanoisin että ajotaito 2 on oikein hyvä sulle.

Mitään en mistään tiedä, mutta musta tuntuu, että toi Scuuban aiemmin linkkaama video on aika hyvää opetusmateriaalia yläkropan käytöstä ja siksi rohkenen linkata sen uudestaan tähän liittyen:

PS. Kertokaa nyt kaikkien opiksi jos se ei olekaan hyvä esimerkki :D

GuessWho sanoi:
Kuten olen joskus aiemminkin todennut, ensin opetellaan lataamaan polvipalaa maahan ja keulimaan avauksissa. Sen jälkeen voi keskittyä opettelemaan oikeaa radalla ajamista.
:p

Ja noiden kahden välissä kaadetaan mopo kertaalleen piiskakaasulla. :;):

GuessWho sanoi:
aivan, suoranpäässä keulan altajarruttamisen oppiikin sitten vasta vuosien kokemuksella :thumbup:

Näin on, ainakin viis vuotta tarttee harjotella ennen kuin tuo temppu onnistuu.

Nitrous sanoi:

Huoh, kalliiksi tulee ennenku oppii ne oikeesti kalliit kipot :blink:

Pikainen laskelma kertoo että noin 25 sellasta kiiltävää mustaa pyörylää yksin, pitää treenaajan tuhota ennen ku ollaan tilanteessa jossa voi vapautuneesti heittäytyä moiseen :no:

Viimeksi muokattu:
Sekalaista kommenttia sinne tänne:

Jantunen:

Ota ne peilit pois. Vaikka minäkin olen aika komia näky, niin en pidä PEILEJÄ ratapyörässä. Kotona ehtii kyllä ihailemaan senkin edestä. Sopivasta ryhmästä sen verran, että seuraavaan vaan kun ohitettavaa alkaa olla liikaa. Tuolla koulutuksissa kertovat varmaan oleellisimmat ajoon liittyvät asiat, mutta seuraavaa:

-polvi maahan ei ole mikään pakollinen asia, sen sijaan vartalon siirto on
-rohkeesti vaan vähän tarkempaa ajolinjaa... ajelee sit alkuun vaikka hiljempaa
-katso mutkasta taittopiste ja jos vauhti meinaa loppua ennen sitä, niin älä silti mene kaasulle ainakaan kovin reippaasti ennen tätä pistettä

PS: Keulan saa alta täydestä laukasta lyhyellä treenillä, tosin se noin 25 rengasta piti vaihtaa ja ohjauslaakeria narauttaa muutama pykälä löysemmälle.

Nitrous sanoi:

Oikeestinopee kaveri tossa viimekesänä jutteli et keula lähtee alta aina sillointällöin kun ajetaan kovaa,takapää kun lähtee alta avauksissa on ihan omaa hölmöyttä ja hätäilyä jolla ei kierrosaikaa paranneta :cruising:

grandi67 sanoi:
Oikeestinopee kaveri tossa viimekesänä jutteli et keula lähtee alta aina sillointällöin kun ajetaan kovaa,takapää kun lähtee alta avauksissa on ihan omaa hölmöyttä ja hätäilyä jolla ei kierrosaikaa paranneta :cruising:

Kyllä se keula tänäkin kesänä luisteli Alastaron kahvilanmukassa useaan otteeseen.
Onneksi pito palautui aina takaisin.

Nuo luistamiset johtui, kun turhan innokkaasti koitti kääntää pyörää uuteen suuntaan, eli "ajovirhe". Mutta rajoilla kun ajelee, niin aina se pito ei palaudukkaan. Eikä eturenkaan luistamiseen tarvitse kuin liian suuri mutkanopeus.

Ajolinjoista puheenollen, osaako kukaan suositella jotain hyvää videotallennetta Alastarolta (youtube tms.), josta pystyisi hieman etukäteen hakemaan vinkkejä sopivista ajolinjoista? En ole kertaakaan käynyt Alastarolla ajamassa, mutta ensi keväänä haluan ehdottomasti olla mukana, kun ORG-väki suuntaa sinne. Tässä on koko talvi aikaa tehdä mentaaliharjoituksia, joiden tukena videoklipeistä olisi paljon apua. :D

Dängiu veri maz!

GuessWho sanoi:
Tätä oppia olisi mahdollista saada ensi kesänä lisää jos halukkuutta löytyy...

Kyllä kiinnostaa ehdottomasti. Olen jo merkinnyt ORGin kevään ensimmäisen Alastaro-päivän kalenteriini tiedostaen, että ratapäivien ajankohtia ei ole vielä lyöty lukkoon. Seuraan uutisointia ajankohdista ja olen ehdottomasti mukana, jos vain ajankohta natsaa omaan kalenteriin.

Back