• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kesän mooottoripyöräilyyn liittyviä kohokohtia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mieleen jäi vilpitön BMW-germaanimotoristin hymy, kiitos ja kädenpuristus jonkinmatkaa Kiirunasta Narvikia kohti ajellessa. Kaverilla oli menovesi lopussa ja mies työnteli auringossa selkä märkänä Bemuansa tunturin rinnettä nousten  kohti Narvikia. Pysähdyttiin kohdalle, kaivettiin laukusta letku ja impattiin Panista Guntherille muutama litra bensaa, jotta pääsisi jatkamaan matkaa.

Bemu hörähti tulille ja matka jatkui. Kaikille jäi hyvä mieli.

Kotimaan mutkapätkät ihan yksikseen ajellessa, semmoset 4...6h vedot parilla kahvitauolla.
sport05.gif

Paras muisto oli kun ajettiin Bormiosta Livignoon, oli ladattu niin paljon odotuksia Livignoon.
Oli noi muutkin passot kivoja.
Ja Prahan eläintarha oli kiva, erityisesti hipot.

Minun kohokohta ei kestänyt montaa sekunttia. Olin Norjassa ajelemassa ja siellä keskellä ei mitään kanjonista syöksyy neljä (4) Naton/USA:n/Norjan hävittäjää melko matalalla.
Siitä ne laski pään vierestä ja jylinä tuli vasta lenskareiden jälkeen.
Sillä hetkellä sitä tunsi itsensä siellä tunturin kupeella niiiiiin pieneksi...
Olipahan bassot ihan kohillaan! ! ! Kuului jopa Eareiden läpi.
Täällä Suomessa on tottunut siihen, että johonkin puolustusvoimien  tapahtumaan tilataan Hornetin ylilento 600km korkeudessa, ettei mummot häiriinny.
vastaava kans koettu ja siin kieltämättä on hieman "pienen ihmisen olo"
ps. amerikkalaiset ei ajattele edes mummoja ja veneiliöitä..  
biggrin.gif
--->hornet

Se kun pyörä on toiminut loistavasti, on oppinut sitä itse hieman myös huoltamaan.. kesäillat, metsän,peltojen ja grilliruokien tuoksu kun yksin ajelee
smile_org.gif

kesän kohokohtiin kuuluu myös rottaralli jossa on aina ollut mukavaa porukkaa ja hyvä meininki
toivottavasti näitä lämpimiä kesäpäiviä vielä jonkin verran jatkuis

1. Ajaa poliisiauton ohi n. 250 kmh.
2. Huiput repulla ja tankkilaukulla 274kmh.
3. Kuluttaa 18l kakkua vähän yli 200km matkalla.
4. Nurburgringin kierros.
5. Useat solat.
6. Monta muuta hienoa kokemusta.

Suomen MM-ralli eli Suurajot
cool.gif
huomenna lähdetään taas pätkälle
biggrin.gif
kyl on vaivaton liikkua verrattuna autoon ja muutenkin mukava tapahtuma
biggrin.gif
sakkia ollu kyl mun mielestä aika vähän verrattuna edellisiin vuosiin!toisaalta hyvä mut toisaalta huono juttu!Varmaan vaikuttaa näitten legendaaristen pätkien poissaolo
sad_orig.gif

Suomen MM-ralli eli Suurajot
cool.gif
huomenna lähdetään taas pätkälle
biggrin.gif
kyl on vaivaton liikkua verrattuna autoon ja muutenkin mukava tapahtuma
biggrin.gif
sakkia ollu kyl mun mielestä aika vähän verrattuna edellisiin vuosiin!toisaalta hyvä mut toisaalta huono juttu!Varmaan vaikuttaa näitten legendaaristen pätkien poissaolo
sad_orig.gif
Edit:Ja ihmisten laiskuus kun telkkarista näkee koko rallin helikopterikuvaa myöten!mut ei telkkaria katsomalla samaan fiilikseen pääse
tounge.gif

SuperRally Seinäjoella ja hauskanpito Buellilla.
smile_org.gif
+ 1

(Superi tuli käytyä, ja viikon verran Buell käytössä  
tounge.gif
)

Kohokohtia kyllä aika paljon, jokainen reissu mukavilla mutkateillä kohtuullisessa kelissä on sellainen. Eilenkin oli hyvä sellainen reissu  
smile_org.gif
, hyvä vetäjä ja pari uutta mutkapätkää.

Mut kyllä tämän kesän huiput on noi kaksi: SR ja B

Elämäni ensimmäinen Euroopan reissu
huippu porukalla, veret seisauttavissa maisemissa.

Ja ratapäivät, hyvä fiilis ja nastaa porukkaa, oppis vaan joskus ajamaan

Se kun vaihdoin auton pyörään, kerkesin olla reilu pari kk ilman ja tunne kun sai oman mopon taas alle oli niiiiin mukava että
biggrin.gif

Kaupan päälle tuli liki 700km kotimatka kesäisessä yössä ilman kunnollisia ajokamppeita
062802jumpie_prv.gif
Persaus oli puutunut ja paleli loppumatkasta koska olin mennt Suzukia autolla hakemaan ja senkin matkan käytännössä yhdeltä istualta ajelin.

Muita mukavia muistoja ovat ne suhteellisen harvat ajokerrat mitkä on löytnyt pikkumiesten vaipanvaihtojen ohella/yöllä.

Silloin olen suunnannut pienille sora ja hiekka pätkille joita on tullut vedettyä niinku kantti kestää kuskilla
062802moto_prv.gif

Onneksi vielä enduro-mopoilijalle ajokausi on vasta aluillaan
033102beer_1_prv.gif

Ehdottomasti Pohjanmaan Ratakierros! Aivan loistava porukka ja hieno fiilis koko viikon. Ensivuodelle tällainen myös kiitos  
thumbs-up.gif

Kohokohtia on olleet hienot mutkapätkät ja maisemat, se että saa ajella oman rakkaan kanssa, se että olen jaksanut ajaa pitkiäkin (>1000 km) matkoja viikonlopun aikana, kivat motoristit ja muut ihmiset joita on tullut tavattua.

Back