• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kesää odotellessa: SV650s -04

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _paffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitokset kommenteista! Itse bongasin ko. katteen nettimoton ilmoituksissa olleesta pyörästä. Kate on merkkiä Poly26 ja hankittu T:mi Mach:ilta. Maksoi suunnilleen 120e postikuluineen ja siihen päälle maalaus tutulla automaalarilla n.70e.
Se ilmoituksen pyörä asustelee nykyään täällä meikän tallissa... sininen SV650S -04?
Juu se sininen tais olla. ;)

Toi lokarin jatkee löytyy ebay.co.uk:sta käyttäjältä Bluebird Engineering Espanjasta. Toimitus tuli viikossa ja hyvin oli pakattu ja sopivuus oli lähes 100%. Kahdella popniitillä molemmilta sivuilta ja sikaliimalla niin pysyy hyvin eikä niititkään näy koska jäävät jarruletkujen alle piiloon.
smile_org.gif

- Pasi

Missäs päin pk-seudulla asuvat o huollattanu sv:nsä? tai pyöränsä yleensä? Vai teettekö kaikki huollot aina itse? Millasta jälkeä o huoltoliikkeessä ollu?

Ite tekisin mielelläni enemmän huoltoja itse mutta kun ei ole tiloja missä niitä tehä :/

Nyt puolentoista viikon pääst pyörä menos Järvenpäähä Viaberille huoltoon samalla kun uusi kokoputkisto asennetaan/säädetään. Saa nähä mikä o työn tulos. Monet o paikkaa kehunu ja siks sinne ajattelinki lähtee ajelee. Vähä tulee matkaa mut toivottavasti ois sen arvosta. Mites muilla mitään kokemuksia huolloista tai ehdotuksia missä kannattaa tehdä?

Tästä on varmaan tosiaan paljon keskusteltu erilaisissa topiceissa mutta minkä öljyn olette havainneet sopivimmaksi sv:hen. Itsellä Motulin 5100 10w40, mutta tuntuu että kovasti kuuluu moottorinäänet ja kilkatukset.
smile_org.gif

- Pasi

Missäs päin pk-seudulla asuvat o huollattanu sv:nsä? tai pyöränsä yleensä? Vai teettekö kaikki huollot aina itse? Millasta jälkeä o huoltoliikkeessä ollu?
Nyt yhden huollon olen tehnyt omaani itse(ehtinyt olla vasta 3000km ajan tuo pyörä). Ilman työkaluja sv:ssä huolto-ongelmiksi tulee lähinnä kaikki muu paitsi ilmansuodattimen vaihto ja öljyjen vaihto. Toki jos rahaa haluaa edes jonkin verran säästää, niin tekee osan huollosta itse (esim. juuri öljynvaihdon) ja muut teettää liikkeessä.

Itsehän olen eräässä mp-liikkeessä pikahuollossa laittelemassa niin on työkalutkin millä tehdä, kotoa kun ei ihan vastaavaa satsia löydy.

Tästä on varmaan tosiaan paljon keskusteltu erilaisissa topiceissa mutta minkä öljyn olette havainneet sopivimmaksi sv:hen. Itsellä Motulin 5100 10w40, mutta tuntuu että kovasti kuuluu moottorinäänet ja kilkatukset.
smile_org.gif

- Pasi
BelRay:n EXP-10w/40 käytän itse. Moottorin kilkattelut kyllä kuuluu, mutta kytkin ja vaihteisto toimii täydellisesti tuolla öljyllä. Olen havainnut myös muilla pyörillä hyväksi öljyksi, niin en edes ole aikomassa kokeilla muita öölejä.

smile_org.gif

- Pasi
BelRay:n EXP-10w/40 käytän itse. Moottorin kilkattelut kyllä kuuluu, mutta kytkin ja vaihteisto toimii täydellisesti tuolla öljyllä. Olen havainnut myös muilla pyörillä hyväksi öljyksi, niin en edes ole aikomassa kokeilla muita öölejä.
Juu ku mää ajattelin jos kokeilis tuota Delvacin MX 15w40:stä laittaa koneeseen... :P Meinaan ei oo kovin paljoo eri merkeistä kokemusta mut ainaki nelipyttysiin toi tuntus sopivan ihan hyvin mitä tuolta delvacci ketjusta lukenu...
smile_org.gif

Nyt yhden huollon olen tehnyt omaani itse(ehtinyt olla vasta 3000km ajan tuo pyörä). Ilman työkaluja sv:ssä huolto-ongelmiksi tulee lähinnä kaikki muu paitsi ilmansuodattimen vaihto ja öljyjen vaihto. Toki jos rahaa haluaa edes jonkin verran säästää, niin tekee osan huollosta itse (esim. juuri öljynvaihdon) ja muut teettää liikkeessä.

Itsehän olen eräässä mp-liikkeessä pikahuollossa laittelemassa niin on työkalutkin millä tehdä, kotoa kun ei ihan vastaavaa satsia löydy.

smile_org.gif

- Pasi
Joo itekkin suoritin öljyn ja -suodattimen vaihdon itse tossa 1500km sitten (pyörä ollut vajaa 2tkm omassa ajossa). Nyt on menossa viikon päästä Viaberille huoltoon samalla kun uusi putkisto tulee asennettua ja säädettyä. Lähinnä jatkoa ajatellen mietin missä kannattais huollattaa... Itellä ei ole tiloja tehä mitään nesteiden vaihtoa suurempaa prokkista.

Laitoin öljyt vaihtaessa Shellin Advance 10w/40... Hyvin pelaa kytkin ja vaihteisto tolla kamalla
smile_org.gif
Sitä varmaa tulee jatkossaki syötettyä koneeseen
smile_org.gif

Jeessöör, tännän hulahti Delvacit sissään. Suapi nähä miten ruppee pelittämmään
smile_org.gif
Öö, millanen prikka sopii tohon öljyntyhjennyskorkkiin vai erooko mitenkään normi prikasta??
tounge.gif

Pikkasen aihetta sivuten tollasta kuvamateriaalia tuli tänään kameran putken läpi muistikortille ;)

PlanBee @ Yamaha Center Kuopio 06062009

Maanantaina Mikkeliin ja pääsee vähän sisäänajaa öljyjä. Kattellaan miten toimii ja kerrotaan kun ollaan viisaampia.
smile_org.gif
tonnin päästä sitten uusi vaihto ja suodatin samalla. K-Maataloudesta 82€ / 20litraa
smile_org.gif

- Pasi

Öö, millanen prikka sopii tohon öljyntyhjennyskorkkiin vai erooko mitenkään normi prikasta??
tounge.gif
Iha normi kupari/alumiinitiivisteprikka siihen passaa. Suzukilta löytyy myös ihan sellanen lytistyvä prikka(ngk sytytystulppien tyylinen), mutta itse en sellaista jaksanut omaani viime huollossa tuikata, vaan ihan perus alumiinisen tiivisteprikan.

Eli siis...eroaa se tavallisesta prikasta, pitää laittaa joko suzuki orkkis tai joku muu tiivisteprikka, perus rautakaupan prikat ei passaa
062802moto_prv.gif

Muuttu kyllä ajo-ominaisuudet aika paljon, kun vaihdoin uuden eturenkaan kokoa 120/70/17. On jotenkin vakaampi nyt ajella.
smile_org.gif

Vielä uusi kirkas takavalo ja vanneteipit paikalleen niin avot.
thumbs-up.gif

No nii _paffa, nyt kommenttia peliin miten öljyt on toiminu!
tounge.gif

Niin ja semmonen kysymys vielä että kun tilasit ton bellypanin, niin tuliko siinä kaikki härpäkkeet, eli kiinnityskilkkeet yms mukana vai pitikö ite pähkäillä että millä kiinnittää ja mihin? Alkaa itseäkin vähän himottaa tommonen...
biggrin.gif

No nii _paffa, nyt kommenttia peliin miten öljyt on toiminu!
tounge.gif

Niin ja semmonen kysymys vielä että kun tilasit ton bellypanin, niin tuliko siinä kaikki härpäkkeet, eli kiinnityskilkkeet yms mukana vai pitikö ite pähkäillä että millä kiinnittää ja mihin? Alkaa itseäkin vähän himottaa tommonen...
biggrin.gif
Tuota bellypanissa oli pienet jäljet siinä mihin reiät piti porata ja ruuvit on pyörässä jo valmiina kiinni. Eli reikien poraus, sovitus, pakkelointi, hionta ja maalaus. Öljyt on toiminu hyvin. Vapaa löytyy monesti helpommin kun ennen ja selvästi naksahtaa päälle. Muuten käyntiäänet on pysyny hyvin samana. Katellaan nyt ku jossain välissä vaihtas suodattimen ja öljyt ku ajettu jonku aikaa. Ihan on toiminu niinku pitääkin ja jatkossa menee samat öljyt koneeseen niin pitkään kun tuolla pyörällä ajelen... Eli kuten arvata saattaa, voi pyörä olla tänä kesänä jo myynnissä ;)

- Pasi

Tuossa ketjut pesasin tänään kun pyörällä on ajettu reilut 4000km tänä kesänä. Oli muuten kovin törkyset kun en ollut koko kesänä niitä pessy kun aina vaan rasvaa perään
biggrin.gif
Ei muuten enää kurannut takavannetta ketjujen vahauksen jälkeen! Menihän siinä purkki Motulin chain cleania mutta tuli ainaki puhdasta. Ensi kerraksi tarkoitus ostaa lamppuöljyä mutta tänään tuolla motulilla kun viiden litran sankko ei mahtunu reppuun
biggrin.gif

Siinä samalla tulin miettineeksi, miten saisi pyörää ratastettua hieman kiihtyvämmäksi? En ole koskaan kummosemmin perehtyny miten isompi/pienempi etu/takaratas vaikuttaa välityksiin. Huiput ei ole vielä tullut vastaan ja 200 on mittariin tullut kelattua ja pyörä tuntui todella levottomalta siinä vauhdissa joten vaikka ns. huiput vähän kärsisi mutta saisi kiihtyvyyttä lisää. Mistä kannattaisi lähteä kokeilemaan. Antakaa hyviä vinkkejä / omia kokemuksia eri ratastuksista.

- Pasi

Piikkiä pienempi eteen herkistää mukavasti pyörää. Monesti taitaavat käyttää -1 eteen ja +2 taakse ratastuksia. Hirveästi ei kannata tihentää välejä kun matka-ajokierrokset nousee sitten huomattavasti.
Pelkkä eturatas taitaa maksaa 10-15 euroa eli ei paha hinta...

Välityksistä...

14/45 on itselläni (vakiothan on 15/44). Kaupunkiajossa ihan kivat, kutosella 80 mittarinopeus antaa 4000rpm ja siitä kymppi lisää nopeutta tuo pyöreästi 500rpm lisää. Ykkösellä menee muistaakseni aika tasan 80km/h mittarinopeuteen asti. Satasta on vielä ihan kiva ajaa, mutta siitä eteenpäin kyllä alkaa melko nopeasti tuntua, että ajaisi liian pienellä vaihteella. Onhan tolla toki motariakin tullut pitkiäkin matkoja päästeltyä putkeen ja sujuu sekin, mutta aika ikävää ajaa 7000rpm lasissa.

Ykkösellä tuo noilla väleillä keulii hitusen ellei nojaa aivan tolkuttomasti eteen, 2 päällä edes iskari tiukalla ei voi parilla ekalla vaihteella kiihdytellä täysiä tai menis ympäri. Kiihtyvyys on tosiaan ihan kivaa ja eipä tarvii kytkintä paljoa luistatella.

14/45 on itselläni (vakiothan on 15/44). Kaupunkiajossa ihan kivat, kutosella 80 mittarinopeus antaa 4000rpm ja siitä kymppi lisää nopeutta tuo pyöreästi 500rpm lisää. Ykkösellä menee muistaakseni aika tasan 80km/h mittarinopeuteen asti. Satasta on vielä ihan kiva ajaa, mutta siitä eteenpäin kyllä alkaa melko nopeasti tuntua, että ajaisi liian pienellä vaihteella. Onhan tolla toki motariakin tullut pitkiäkin matkoja päästeltyä putkeen ja sujuu sekin, mutta aika ikävää ajaa 7000rpm lasissa.

Ykkösellä tuo noilla väleillä keulii hitusen ellei nojaa aivan tolkuttomasti eteen, 2 päällä edes iskari tiukalla ei voi parilla ekalla vaihteella kiihdytellä täysiä tai menis ympäri. Kiihtyvyys on tosiaan ihan kivaa ja eipä tarvii kytkintä paljoa luistatella.
No eipähän tule pahasti ajeltua ylinopeutta jos yli satasen vauhissa on epämukavaa
biggrin.gif

Ihan asiasta kukkaruukkuun. Kuulin jostain väitteen että keuliessa ei ykköspytty saisi tarpeeksi öljyä ja on vaarassa leikata kiinni? Onko väitteessä mitään paikkaansapitävyyttä?
biggrin.gif
Vähän epäilisin mutta kysytään nyt teiltä viisaammilta.
smile_org.gif

- Pasi

No eipähän tule pahasti ajeltua ylinopeutta jos yli satasen vauhissa on epämukavaa
biggrin.gif

Ihan asiasta kukkaruukkuun. Kuulin jostain väitteen että keuliessa ei ykköspytty saisi tarpeeksi öljyä ja on vaarassa leikata kiinni? Onko väitteessä mitään paikkaansapitävyyttä?
biggrin.gif
smile_org.gif

- Pasi
Eikös tuo ekassa mallissa pitänytkin paikkansa mitä ite muistelen. Vesipyssyllä ei sitä ongelmaa ole enää..

biggrin.gif

biggrin.gif
smile_org.gif

- Pasi
Pah, ei se ylinopeutta valitettavasti estä
biggrin.gif
Mutta tosiaan pidemmällä matkalla siinä melko pian satasen todellisen nopeuden ylitettyä alkaa kierrokset ärsyttämään.

Ja tosiaan tässä uudessa sv:ssä pitäs olla tois etupytyn ongelma korjattu ja pitäisi kestää keulimista siinä missä muutkin pyörät. Selvää kuitenkin on, että pitkää matkaa hytti jyrkästi pystyssä kone ei kestä, kuten ei varmasti moni muukaan märkäsumppukone.

Jepjep! Nyt on 14-piikkinen vaihdettu eteen ja tuntuu pyörä mukavammalta ajaa. Ennen 40kmh vauhti oli kakkoselle vähän liikaa ja kolmoselle liian vähän ja taas 60kmh vauhti oli kolmoselle liikaa ja neloselle liian vähän. Nyt on silleen sopivasti et 40kmh kolmosella tuntuu mukavalta ajella ja taas 60kmh nelosella. Suosittelen lämpimästi! Eikä ollu iso homma
smile_org.gif
Liikkeelle lähtiessä ei tarvitse tosiaan kytkintä enää niin paljoa ja ehkä (?) vähän rauhoitti kaasukahvan on/off toimintaa (nyökähtely moottorijarrutuksissa jne) Ratas maksoi Kuopion pyörästä ja moposta 13e. Eilen päivällä tilasin osan ja aamulla klo 9 tuli viesti että osa saapunut. Harvinaisen nopeaa toimintaa merkkiliikkeeltä!
Oli muuten kiva kasa "paskaa" kertyny eturattaan suojakotelon sisään
biggrin.gif
Suosittelisin ihmisiä putsaamaan ko. kotelon aina kun peruspuhdistaa ketjut.

Delvacci ois siinä vaiheessa että ajettu reilu tonni, jos tuossa vaihtais vielä loppukesäksi uudet öljyt ja suodattimen ja alkaisi ensi kesäksi miettimään toisen pyörän ostoa... Joten jos jollakin tarve niin pyörä on ensi kesäksi kaupan!

...ja jos tiedätte ketään kellä -08-09 busaa myynnissä (mielellään 1. sininen, 2. musta/oranssi tai 3. mustana) niin voi antaa vinkkiä tähän suuntaan ;)

- Pasi

Noniin on aika siirtyä moottoripyöräilyssä eteenpäin ja ostaa matkasportti.
smile_org.gif

Tämä lähtee nyt siis myyntiin!

Ilmoitus Nettimotossa

Ottakaa rohkeasti yhteyttä jos tiedätte kuka tälläisen helmen haluaisi niin aletaan neuvottelemaan hinnasta
smile_org.gif
Eiköhän siitä jokunen satanen saada pois jos hyvin osaa tingata! ;)

- Pasi

Back