Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ts18056 sanoi:Kehtas sentään tunnustaa, että seiskapätkä oli aloituslaitteeksi turhan iso, ja reissuun (ja ylinopeuteen) lähdettiin laihoin eväin. Ei se koko, vaan kaasukäsi ja järki...
Lauri12 sanoi:niimpä...henkilökohtaisesti oon jutellu jyrkin kans tapahtuneesta. sen mitä se ite muistaa ylinopeutta on ollu tyyliin +10km/h. ite jyrki sano että puhtaasti kokemattomuuden piikkiin meni. mäen jälkeen mutka vasemmalle ja ajanu tien oikeassa reunassa mutkaan tultaessa. keskittyminen herpaantunu jostaki syystä.
ja on muuten yks rauhallisimmista kavereista ketä tunnen. hyvä kypärä todennäköisesti pelasti paljon. tosin oli sekin menny ihan palasiksi.
mut ajellaan sievästi ja yritetään nauttia siitä että ollaan terveitä ja hengissä.
jlik sanoi:Onneks Jyrki selvis hengissä tuosta mällistä. Tuo tie oli varmaan aika paha paikka. Yks asia minkä mä oon havainnu aika hyväks jutuks on se, että kun ajelen tuntemattomia teitä niin mulla on yleensä navi mukana ja seuraan siitä edessä olevaa tietä, joten osaan siten varautua esim. mutkiin etukäteen.
tonttuj sanoi:Yks asia minkä mä oon havainnu aika hyväks jutuks on se, että kun ajelen tuntemattomia teitä niin mulla on aina siihen sovitettu tilannenopeus, seuraan katseella edessä olevaa tietä ja osaan siten varautua esimerkiksi mutkiin etukäteen.
Yleensä navia en tuijottele lainkaan enkä siihen luota turhan sokeasti.
jlik sanoi:Joo, oikea tilannenopeus on tietenkin ehkä kaikkein tärkein juttu. Samoin tien seuraaminen (puut, sähköpylväät jne) on erittäin tärkeää. En tietenkään luota naviin täysin sokeasti mutta siitä voi tutkia tietä melko pitkälle eteenpäin.
tonttuj sanoi:Juu, pakko oli kuitata pilke silmäkulmassa.
Välillä kyllä oikeastikin näkee joskus liikaa kesäaikana hämeessä ja keskisuomessa vierailevia mutkailijoita, jotka liikaa ajelevat navituntumalla mutkiin ja silloin tulee turhia vaaratilanteita.
jlik sanoi:Mä en tosiaankaan tuijota sokeasti naviin vaan teen pikavilkaisun siihen, jotta näen mitä on edessä odotettavissa.
XX-xenon sanoi:samaa konstia itsekin tulee käytettyä, etenkin jos oudompaa seutua missä menee. ja nopeutta maltilla.
peitsamo sanoi:Kylläpäs tämäkin aihe meni heti viisasteluksi, että mitä olisi pitänyt tehdä.
Ketjun aloittajan pointti oli varmaan jossain ihan muualla.
Toivotan Jyrkille tsemppiä paranemisen tielle ja hauskaa joulua itse kullekin.
tollanen kun sattuu kadulla, niin tilanne voikin olla ihan eri luokkaa.pupu sanoi:Muokkasin otsikkoa, enemmän asiaa kuvaavaks sekä siitä syystä et ääkköset jäis pois
(ääkkölliset otsikot, ei näy etusiivulla...)