• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kerta kiellonpäälle -ajot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tere,

Kutsutaanpa nyt sitten virallisesti kasaan lauantaiksi tai sunnuntaiksi ajopäivä. Tilataan lisäksi hyvää säätä. Nyt on näillä ajoilla kylmä, mutta hyvänä puolena on se, ettei ole lehtiä maassa.

Nyt täytyykin sitten lähteä ajamaan klo. 11.00 alkaen, jotta kerjetään ennen pimiää kotiin. Suunnittelilla olisi vähän lyhyempi reissu, kuin viimeviikonloppuna, eli n. 250-300 km.

Lähtöpaikkana on Ruskeasannan SHELL, Vantaalla
Lähtöaika on klo. 11.00 lauantaina (saavu ajoissa, niin kerjetään kahvitella)
Varapäivä on sunnuntai.

Reittiä ei ole vielä suunniteltu, kun säästä ei ole varmuutta.

Matkaanlähtiessä:
- ole laillisessa ajokunnossa (jokainen vastaa itse siitä)
- tankkaa mopo
- tee omat tarpeesi
- jos kysyttävää, rohkeasti meikäläisen juttusille
- unohtuiko jotakin.

Reitti on ajateltu päätettäväksi samaan pisteeseen siten, ettei ole vielä aivan säkkipimeää. Lopussa voidaan toki sopia, miten ajellaan kotiin, jottei väkipakolla työnnetä menemään sinne Shellille.

Kuitatkaapa mahdollisuuksien mukaan tänne kaikki lähtijät, niin osaan suunnitella reissua.

062802moto_prv.gif

-Masa

Tulossa ollaan.
Oon jo valmiiksi tilannu feikkiflunssan lauantaiksi että pääsen lintsaa sukujuhlista. Ei oo enää mekkokelit niin ei jaksa notkua juhlissakaan...

062802moto_prv.gif

Edit:
Ainiin, se mun etunen on ihan hanurista. Joutuu ajaa hiljaa  
bawling.gif

Eiku joo, ei siellä ees kovaa pääsis ku Masa on keulilla  
tounge.gif
biggrin.gif

Vitsi vitsi
smile_org.gif

tounge.gif
biggrin.gif
Masa osaa halutessaan päästellä ihan riittävästi minkä mittapuun mukaan hyvänsä arvioituna... nähty on, vaikka useimmiten sillä järki voittaakin
smile_org.gif

Edelleen ollaan tyrkyllä ajoihin jos keliä on. Jollei oo, aletaan laitteleen rykköstä pikkuhiljaa kasaan päin.

Tänään klo 10.00 aamulla oli vielä tiet yön jäljiltä jäässä, ja eikös joku tullut katuprätkällä vastaan. Hullut! Oli varmaan Turkulainen kun sinne oli suunta
biggrin.gif

Autollakin pelotti ajaa kesärenkailla, niin toiset vetää vielä prätkällä... Se oli siis mun jutun pointti
biggrin.gif

Mukana kelivarauksella, kuivat tiet olisi toivomus. Uudet renkaatkin sain hankittua viime reissun jälkeen. Letkassa huomattiin että Metukka alkoi halkeilla, lopulta meni takanen kankaille asti matkalla Kumiveikolle.

Tänään(kin) muuten ajelin töihin prätkällä, osan matkasta kaks päällä (ei, kyytiläinen ei tippunut
tounge.gif
). Lauttasaaresta lähtiessä tiet osin jopa kuivat, kaikki ok. Tapiolassa ja sielläpäin olikin sitten liukasta, parissa risteyksessä vähän jännitti.

Tänään klo 10.00 aamulla oli vielä tiet yön jäljiltä jäässä, ja eikös joku tullut katuprätkällä vastaan. Hullut! Oli varmaan Turkulainen kun sinne oli suunta
biggrin.gif

Autollakin pelotti ajaa kesärenkailla, niin toiset vetää vielä prätkällä... Se oli siis mun jutun pointti
biggrin.gif
Taisin mäkin ajella tuota samaa mopoa (olisko ollu joku GSX tai vast.) vastaan. Olin vähän että
eek.gif
ja sitten
bowdown.gif

Ei meinannut himasta lähtiessä pysyä kävellenkään pystyssä, ja kotilon ikkunat aivan umpijäässä.

Niin ja jottei mene ihan 100% ot:ksi, niin sanonpa että en ole tulossa, oli se kk-ajo sitten kumpana päivänä tahansa. Mä lähden Turkkuseen, ihan oikeast
biggrin.gif

Vois lähteä itsekin mukaan. Sunnuntai näyttäisi sateen puolesta paremmalta, mutta lupailee pakkasia. Mutta toivotaan, että lauantain sateet kuivaa kasaan.

Lauantaina +4 ja aurinkoa.
Tiet on varmaan sulaneet jäästä.

Yritän ehtiä mukaan.

Toivottavasti tulee taas lämmin talvi, niin voi ajella vuoden ympäri.
Esim jouluaattoajot ois nastaa!  
smile_org.gif

Tulossa ollaan.
Oon jo valmiiksi tilannu feikkiflunssan lauantaiksi että pääsen lintsaa sukujuhlista. Ei oo enää mekkokelit niin ei jaksa notkua juhlissakaan...

062802moto_prv.gif

Edit:
bawling.gif

tounge.gif
biggrin.gif

Vitsi vitsi
smile_org.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Eipäs ruveta provoomaan, että ajeltaisiin lujaa... Hyi, hyi....

Viimeksikin ajettiin niin nätisti, että luulisi meidän pääsevän pappisseminaariin jäseneksi.

062802moto_prv.gif

Löördagiin...

-M

Tulossa ollaan.

062802moto_prv.gif

Edit:
bawling.gif

tounge.gif
biggrin.gif

Vitsi vitsi
smile_org.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Eipäs ruveta provoomaan, että ajeltaisiin lujaa... Hyi, hyi....

Viimeksikin ajettiin niin nätisti, että luulisi meidän pääsevän pappisseminaariin jäseneksi.

062802moto_prv.gif

Löördagiin...

-M
Juu kyllä viime kerralla ajettiin ihan nätisti. Olihan siellä jossain vaiheessa joku pikku mopo vetämässä letkaa
biggrin.gif

Otsikon perusteella ajattelin, että kyseessä olisi kortitta ajot á 20 päiväsakkoa...
biggrin.gif

Mistäpä sitä tietää, onko kellään korttia kun mukaan tulee... Ajeleehan meidän seurassa rattijuoppokin (siis viimeeksi)
crazy.gif
.

Tää nyt tuleva viikonloppuinen ajo on tarkoitettu puhtaasti Esterille ***tuiluna. Se päätti, että kuluvana kautena ei ollut hellejaksoja, niin ajetaan sitten perhana joulunakin...
tounge.gif

-M

Mukana jos,

- ei sada räntää tai lunta
- tiet ovat sulat
- mussukan bensahana vuotaa jonnii verran. Koko talli lemuaa bensalle, lätäköitä ei vielä näy. Jos vuoto ei ole äitynyt NoGo-itemiksi niin lähden.

nimim. lisäsin talvihuollon ostoslistalle bensahanan korjaussarjan
tounge.gif

Hmmm.. jos ei oo pakkasta/kaatosadetta ja mopossa on enemmän kuin yksi pyörä, niin voisin lähtee mukaan käsijarruksi
smile_org.gif

Miten lähdetään käsijarruksi? Ts. mikä on tarinan etymyloginen alkuperä?

Tuon "ei vain yksi pyörä" melkein ymmärsin.

Aloittajalle: Minkälainen reittisuunnitelma?

Back