• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kenellä kaikilla täällä on GSX-F?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Artsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
täältä löytyy 89-malli jolla ajettu 127tuhatta jotain.itte ajelin viime kesänä vajaat 10tuhatta eikä pahaa sanottavaa ole.pääasiassa tuli matkaa taitettua.touring plexi sai lähtee ja spoileri tuli tilalle(huomattavasti parempi,hävis suhinat ja pyörteet)

nyt talven aikana menee nokat vaihtoon.syksyllä laitoin yoshimuran putkiston,tosin R1:en vaimentimella,suutin sarjan ja K&N filsun.
sattu sellanen tapaus,kun vein mopoa säädettäväksi,että huoltomiehen kanssa ihmeteltiin miten tää on voinu toimia.oli nimittäin luistin jousi poikki 2.kaasarista ja muutkin oli jo tulleet tiensä päähän.ja imunokka kulunu niin ettei venat auennu kunnolla
omg.gif

päädyttiin siihen lopputulokseen,että ähvä kestää sen kuuluisan pomminkin
biggrin.gif

täältä löytyy 89-malli jolla ajettu 127tuhatta jotain.itte ajelin viime kesänä vajaat 10tuhatta eikä pahaa sanottavaa ole.pääasiassa tuli matkaa taitettua.touring plexi sai lähtee ja spoileri tuli tilalle(huomattavasti parempi,hävis suhinat ja pyörteet)

nyt talven aikana menee nokat vaihtoon.syksyllä laitoin yoshimuran putkiston,tosin R1:en vaimentimella,suutin sarjan ja K&N filsun.
sattu sellanen tapaus,kun vein mopoa säädettäväksi,että huoltomiehen kanssa ihmeteltiin miten tää on voinu toimia.oli nimittäin luistin jousi poikki 2.kaasarista ja muutkin oli jo tulleet tiensä päähän.ja imunokka kulunu niin ettei venat auennu kunnolla
omg.gif

päädyttiin siihen lopputulokseen,että ähvä kestää sen kuuluisan pomminkin
biggrin.gif
600 vai 750?

Joo,

vanha,

600F vuodelta -88,

joku raahannut sen Italiasta joskus -90 luvulla Suomeen.

Vielä liikkuu, kilometreistä ei tietoakaan, mittarissa nyt 86tkm, joista noin 20tkm minun ajamia. Voi olla että laukeaa koska vaan.

Viime suven ajelin tuolla 600:lla työmatkat ja muut reissut. 13tkm tuli mittariin ja vuosimalli -05.

Hyvä peli, mutta nälkä kasvaa syötessä. Ostin isomman, jotenka tuosta äffästä voisin luopua sopivaan rahaan.

Itselläni on tuollainen -05 GSX 750 F isäpapan autotallissa nököttämässä.

Sininen - hopea on muuten ainoa oikea värivaihtoehto
wink.gif

Ketjut ja rattaat täytyisi vaihtaa. Tietääkö joku täällä minkä kokoinen on se eturatasta paikallaanpitävä mutteri? Vanhassa mallissa on kuulemma 32 mm... Voisin kipaista motonetistä hakemassa sopivankokoisen hylsyn valmiiksi ettei sitten kesken vaihto-operaation tarvitse lähteä!

Tänään tehtiin kaupat kyseisestä kikottimesta, eli täysin mustasta Suzuki GSX 750F '03:sta, jolla ajettu 27 000km. Kokemusta ei ole vielä lainkaan ostetusta moposta, koska jäi vielä liikkeeseen hetkeksi talvehimaan, mutta eiköhän sitä kesän mittaan kerry.
062802moto_prv.gif

Pyörä on minulle ns. ensipyörä, joten tajuntaa vievää voimaa en lähtenyt ensimetreille hakemaan, vaan luotettavaa reissukaveria (vaimon lisäksi). Toki olen pyörillä ennen ajanut, mutta kavereiden lainaamina. Tulis vaan ne kelit jo...
062802jumpie_prv.gif

-06 750 F punainen ja 10tkm menty, ollut mulla kohta vuoden ja ajanut itse sillä 7tkm. Ei ongelmia paitsi eturenkaan kuluminen ihmetyttää, paikoin vaan 1mm kulutuspintaa, takanakissa vielä 3-4mm pintaa jäljellä.

Moi

750 F -07 3700 ajettuna. Huomasin kirjoituksista että touring pleksi ei tunnu olevan suosiossa , eikö pelaa ?

Mulla on puig:n touring pleksi ja minusta se toimii hyvin, eikä ole mammakaan takapenkillä valittanut. Tosin se oli pyörässä kiinni kun ostin sen eli ei ole vertailukohtaa alkuperäiseen.

Ähvähän se täältäkin löytyy, -99 ja mittarissa kutakuinkin 27 tkm.
Itse noista kilometreistä olen kurvaillut kympin verran. Orkkisketjut ja takagummin jouduin vaihtamaan viime kesänä, muuten on pärjäilty muutamalla öljynvaihdolla ja mittaristosta palaneella lampulla jos huoltotoimia katsellaan.

...niin ja bensaahan tietty menee
smile_org.gif

Yksi äffä-kuski juuri vaihtoi leiriä. Nyt jatkossa ajelen bemulla.
Hyvä pyörä oli äffä. Tykkäsin kovasti, koska oli niin monipuolinen laitos. Kiva kadulla matka-ajossa, kaupungilla ja viihtyi sillä omaksi iloksi radallakin.

Täältäkin löytyy vanha uskollinen 600F vuosimallia -95. Ajettu reilut 50.000 km ja pelittää kuin uusi.

Sopii myös matkakäyttöön perälaukun ja tankkilaukun kanssa.
062802moto_prv.gif

Keväällä ja syksyllä kylmemmillä keleillä ajelen Kappan spoileripleksin kanssa, joka suojaa kuskin erinomaisen hyvin. Haittapuolena on kypärämelu, mutta se hoituu kunnollisilla korvatulpilla. Kesällä ajelen vakiopleksillä, jolloin ajoviima keventää käsiä mukavasti. Vakiopleksillä kypärämelu on alhaisempi, mutta käytän kyllä silloinkin korvatulppia.

Vm. -98 600F löytyy täältä. Matkaa mittariin on tullut hieman alle 47000km, joista itse olen työntänyt menemään n. 10000km. Viime kesänä meni takarengas, ketjut ja rattaat vaihtoon, muuten huoletonta menoa ollut.

Nyt keväällä pitäisi teettää 48000km:n huolto. Mitäköhän ko. huolto mahtaa pitää sisällään??
nixweiss.gif
Itsellä kun ei ole mitään mistä näkisin pyörän huolto-ohjelman.

Missä kilometreissä Äffässänne on mennyt nokkaketju ja kiristäjä vaihtoon? Tarvitseeko 40 tuhatta ajetun pyörän kanssa jo huolestua? Ei kai sentään.
Itse ostin äsken nokkaketjun kiristäjän(luultavasti turhaan) ja ajettu on 66t. Ehdotin huoltomiehelle ketjun vaihtoa, mutta hän sanoi ettei alle 100t ole tosiaankaan tarvetta. :jippikaijee:Laaharit voivat olla kuluneet ja täytyykin tarkistella, kunhan saan kopan auki.

Mulla on kans tuollainen GSX750F -99. En ole vielä paljoa ajellut, ostin vasta syksyllä, mutta hyvältä peliltä tuntuu.
Helppo ajaa pitempää matkaa ja kaupungissakin kulkee mukavasti.
Pyörällä ajettu 66000, onko vinkkejä huoltoihin?
Ketjut ja rattaat menee vaihtoon nyt, pitäiskö tarkistella muuta, niinkuin vaikka jakopäätä?

Joo, täällä on kans ähvä alla. Tulisi vain kesä, niin pääsis koitteleen
062802moto_prv.gif
Jiihaaa

Pitää uusia eturengas, ja perushuoltoo tehdä tietty..
062802jumpie_prv.gif

Back