• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kellokoskella kolahti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1955
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kevarikuski, ja taisi olla kyytiläinenkin mukana, joutui onnettomuuteen Torpparintien tai Vaatturinpolun ja Vanha valtatien risteyksen tienoilla. Hoitamassa oli jo porukkaa, kun ajoin ohi ja ambulanssin äänet kuuluivat jo . Hetkeä myöhemmin oli paikalla ollut kolme lanssia, palo-auto ja poliisi.
Uhri(t) makasi maassa. Toivottavasti toipuvat ja mahdollisimman pienillä vaurioilla. Kyseessä sattaa olla auton tuleminen eteen kolmion takaa, tuskin soolo kaatuminen. Alue on 50:n aluetta.

En kyllä yhtään ihmettele kun katsoo paikallisten nulikoiden ajamista kevareilla ja virimopoilla kellokosken/hyökännummen alueella!

En kyllä yhtään ihmettele kun katsoo paikallisten nulikoiden ajamista kevareilla ja virimopoilla kellokosken/hyökännummen alueella!
jep, aika tarkkana saa olla esim. kelliksen valintatalon pihassa kun penskat ajelee katsomatta tippaakaan eteensä. Pari kertaa olen meinannut kotilolla peruuttaa n. viittäkymppiä parkkiksen läpi tulevan mopon eteen. (siis mopo tulee viittäkymppiä, en peruuta sitä vauhtia).

Ja kääntyvän auton peräänhän pojat olivatkin ajaneet.Tutkivat liikenteen vaarantamisena.

Eikös me kaikki olla oltu nuoria joskus....minäkin=)kyl osa porukasta ajaa nätisti,mut ylilyönit näkyy ja kuluu..myös täällä hyökännummella.

jep, aika tarkkana saa olla esim. kelliksen valintatalon pihassa kun penskat ajelee katsomatta tippaakaan eteensä. Pari kertaa olen meinannut kotilolla peruuttaa n. viittäkymppiä parkkiksen läpi tulevan mopon eteen. (siis mopo tulee viittäkymppiä, en peruuta sitä vauhtia).
Jossatapauksessa taas kyseessä olisi ollut puusilmäautoilijan vika. Pidetään silmät auki kun peruutellaan tai sitten sen auton voi peruuttaa valmiiksi siihen parkkipaikkaan...
idea3.gif

Eiköhän ne aja samanlailla ympäri suomen....
Mä asun vaan yhdessä paikassa, jossa ajellaan juuri näin. Sitä piikin vingutusta ja viritetyn mopon pärinää saa kuunnella ihan tarpeeksi 24/7 noin 30 metrin päästä. Joten ei se ole mikään syy ymmärtää, tai mulla on ainakin ymmärrys jo loppunut... Tätäpä olen jo odotellutkin.

sanoi:
– Nuokkarin parkissa näyttää olevan iltaisin paljon mopoilijoita. Ainakin silloin, kun nuorisotalo on auki.

Kovalainen ei ole kuullut nuoren pojan mopohurjastelutempauksesta, mutta hän pitää tapausta huolestuttavana esimerkkinä.

Aika Jaakko Parantaismainen kommentti tähän loppuun :-P

Täytyy sanoa, että juuri tästä tapauksesta..... En tiedä mitään....

Mutta sen verran voin kuitenkin sanoa, että
blush.gif

Eiköhän ne aja samanlailla ympäri suomen....
Mä asun vaan yhdessä paikassa, jossa ajellaan juuri näin. Sitä piikin vingutusta ja viritetyn mopon pärinää saa kuunnella ihan tarpeeksi 24/7 noin 30 metrin päästä. Joten ei se ole mikään syy ymmärtää, tai mulla on ainakin ymmärrys jo loppunut... Tätäpä olen jo odotellutkin.
En nyt tarkottanukkaa et pitäs ymmärtää noita. mutta kun tossa mainittii joku paikka missä niin ajellaa nii sanoin että kyl ne joka paikas ajaa samanlailla. Ja ei se oo mun vika jos oot huonosti valinnu asuinpaikkas. Itellä on ainakin monta kilsaa tyhjää lääniä ja voi tehä mitä vaa, eikä tarvii toisen mölinöitä kuunnella.

sanoi:
– Nuokkarin parkissa näyttää olevan iltaisin paljon mopoilijoita. Ainakin silloin, kun nuorisotalo on auki.

Kovalainen ei ole kuullut nuoren pojan mopohurjastelutempauksesta, mutta hän pitää tapausta huolestuttavana esimerkkinä.

Aika Jaakko Parantaismainen kommentti tähän loppuun :-P

Täytyy sanoa, että juuri tästä tapauksesta..... En tiedä mitään....

Mutta sen verran voin kuitenkin sanoa, että  
blush.gif
Tässä taas on uutinen että tää ois ikäänkuin jokin uusi ilmiö, johan nuilla on vedetty tuollai ja vieläkin hullummin jo 80 luvulta asti, sitä ennen ihan nuin lujaa ei ole kulkeneet, täysiä silti
lookaround_orig.gif

Eissemitn jos kevarilla karauttaa eteen tulleen auton kupeeseen. Tekevälle sattuu ja tähtikarttaa voi päästä katselemaan ihan milloin vain. Itsellä oli lähellä kun paniikissa (naapurin pyörä oli yritetty pölliä) ostin jarrulukon, ettei ainakaan taluuteta pakuun kovin helpolla.

Nooh kun tuota muistikapasiteettia ei mulle näemmä ole turhan avokätisesti suotu niin tavallisen tapaan hyökkäsin moottoriratsun selkään. Pääsin kaikki n. 40 cm kun jo katselin kauniita koivunlehtiä pihapuussamme ja ihmettelin verkkokalvoilleni virittyvää näkymää. Kauniita näin kesäisin. Otti pataan kun katteeseen tuli merkki rypystä rakkaudessa. Otti myöskin kaaliin kun meni kypärä vaihtoon; pintajännityshän katoaa hyvän kolauksen ansiosta ja se siitä päänsuojuksesta sitten.

Eikä tässä vielä kaikki. Pyytäisin kaikkia motoristeja katsomaan itseään peilistä mikäli: a) harrastat kehien ruuhkissa keskellä kaahailua tai tienpentareella ohittelua (aikas moni autoilija lörpöttelee kapulaan ja veivaa rattia siten, että se pieni sivuttaisliike laittaa sinut lentordalle, jolta palaat suulla ohjattavalla nelipyöräisellä nelipyöräisellä sähkömopolla. Valtion tai vakuutusyhtiön kustantama, b) vetelet shortseissa helteessä (et tainnut omistaa mopoa?)...sora ja asfaltti pikkuvauhdissakin vedetyissä lipoissa vaikuttaa hyvin ikävällä tavalla kevyelläkin kapistuksella.

Mutta summa summarum. Toivottavasti nuorille ei käynyt pahasti.

Jossatapauksessa taas kyseessä olisi ollut puusilmäautoilijan vika. Pidetään silmät auki kun peruutellaan tai sitten sen auton voi peruuttaa valmiiksi siihen parkkipaikkaan...  
idea3.gif
Jep, siksi mulla ei olekaan kolissut.
Eikä siinä, pojat on poikia mut tuntuu ettei parilla niistä siinä pyörivistä ole minkäänlaista liikennesilmää. Toivottavasti ei napsahda.
Kyllähän sitä tuli itsekin ajettua niin paljon kuin virivehkeet kulki junnuna, nyt ei samoihin vauhteihin tarvitse juuri kahvaa kääntää
tounge.gif

Back