• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kellään palstalaisella MT-01:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xs2jammu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan vakavissinani harkitsen MT-01:stä seuraavaksi pyöräkseni. Kertokaa te joilla kyseinen pyörä on niin kokemuksia siitä. Itse olen ajanut sen pari kertaa ja sen lisäksi kylmätyypittänyt muutaman kerran ja rakkaus on syttynyt, mutta miten käytännössä ?

Onhan tuo muutaman viikon ollu ja mutta kilsoja ei oo kerenny tulla kuin sellaisen 600 kun työ ja perhe pakkaa viemään aikaa. Kokemukset on todella positiiviset ja peli on täyttänyt tarpeet mukavasti. Edellisen (Kawa MeanStreak) vaihdoin hiukka liian tehottomana ja kanttailuvarojen puutteen takia ja ainakin minun tarpeeseen niitä kumpiakin on MT-01 mallissa tarpeeksi. Käynti vakioputkillakin on jo kivan kuuloinen ja yllättävänkin kova ja alusta tuntuu pelittävän ihan kivasti. Referensseinä aikasemmista pyöristä on Honda mbx125 Yamaha tzr125, honda 1000cbr -89, GoldWing1500 -89, Honda cbr -90, Laina Yamaha FJ1200 -90, Kawa MeanStreak 1500 -03 ja kaikilla noilla yhteensä noin 150000km. Perusasenne MT-01 mallissa on aika kohdallaan eli siinä on MOOTTORI ja pari pyörää
smile_org.gif

Eilen ajelin muutaman tunnin (lainapyörä) mamman kanssa ko. laitteella. Itelläni on 750 gixu, joten hyppäsin aivan toiseen maailmaan.
MT:n punaraja on siinä missä gixussa vaihdetaan vasta seuraavaa! Vauhti kohosi sataseen aivan huomaamatta, koneen äänestä ei pystyny pähkäilemään missä mennään. Tosin tässä pyörässä on Stage2 palikat (Akran putkisto ja lastu), joten äänet olivat mahtavat!! Mutkapätkällä määrätietoinen ote ja kyllä liikkuu tarpeeksi sulavasti.

Mamma tykkäs istua takana ja olihan se kieltämättä kiva ajella itekin suurimmalla vaihteella 60-70 km/h kierrokset 1500 kohdalla. Ja kun kaasua hieman näytti, niin hulppea vääntö pisti Yammun eteenpäin samantien. Ei tuo 750 ihan siihen kykene... Ajon jälkeen lähin omallani ja totesin, kuinka perverssi tämmöisen kyykän asento tosiaankin on - siihen vain tottuu. Mahtava pyörä, mutta en silti rupea vielä kaupoille.

Oltiin Kx-Centerissä tiistaina, siellä oleva MT-01 oli kokenut aika myllytyksen, joku kokeileva ostajakandidaatti oli kokeillut pyörän kallistusvaroja, todennäköisesti paikallaan ensin toiselle kyljelle, sitten toiselle. Aika paljon oli pieniä mutta arvatenkin kalliita osia mennyt siinä kokeilussa.
shaun.gif

Nooh, eikohan tuostakin selviä jollain viidensadan euron omavastuulla, tosin tämä ostajakandidaatti oli poistunut nopeasti takavasemmalle, vasta seuraava koeajaja oli ilmoittanut vaurioista ennen koeajolle lähtöään. Voihan se olla poliisijuttukin, mutta luulen että ei.

Ensalkuun luulis että jokainen koeajolle ryhtyvä ottaa sen huomioon että konttausta voi oudolla pyörällä tulla, ja että se maksaa sitten sen viissataa. Ja että jos konttaa, niin pitää mennä ja sanoa että nurin meni, saanko laskun...

Tulee mieleen että joku on mainoskampanjoita lueskellut ja lumoutunut, mutta ehkä jättänyt huomiotta että siinäkin  moottoripyörässä on vain kaksi pyörää...

Nooh, eikohan tuostakin selviä jollain viidensadan euron omavastuulla, tosin tämä ostajakandidaatti oli poistunut nopeasti takavasemmalle, vasta seuraava koeajaja oli ilmoittanut vaurioista ennen koeajolle lähtöään. Voihan se olla poliisijuttukin, mutta luulen että ei.
Ei kai pyörää anneta koeajolle ilman että kuittaat korvaavasi vahingot? Niin ainakin mä olen tehnyt, ovatpa ottaneet kopionkin ajokortista, joten ei siinä häipyminen mitään auta.

MT01:sta kokeilin, city -pöristin mun mielestä. Tosi naku, vilvoittavaa tuulta saa jopa enemmän kuin mun Fasussa. Nolottava pörinä, kuten kustomeissa. Ja tosiaan, äänestä ei rivinelikkokuski osaa päätellä vauhtia.

Lehtien mukaan HD:n Street Rodin kilpailija, ja päihittää sen moottorinsa ansiosta.

Kuulin että kuuluisa mäkihyppääjä vaihtoi Kawa 12R:nsä tuollaiseen.

2. tai 3. pyöräksi ottaisin jos rahaa olisi liikaa. Jos meille tulee ruotsalaismallinen vakuutuskäytäntö, tuo MT01 tulee halvaksi vakuuttaa, Ruotsissa se on kolmasosan kilokyykyn hinnasta.

Itse kävin kans tuossa alkukesästä kokeilemassa ko kikotinta. Vakiputket oli avarrettu, joten ääntä riitti jo turhankin paljon. En ole koskaan kuullut _minkään_ pyörän paukuttavan gasoa pakoputkessa niin tiheään. Vähänkin moottorijarrua niin jo rymähti, välillä useasti peräkkäin. Alussa se oli kyllä hemmetin hauskaa, mutta kävi pidemmän päälle tuskattuttavaksi =)

Mutta itse pyörästä. Omaan makuun vähän liian raskaan oloinen ja rivi-nelkkuihin tottuneelle aivan liian pieni kierrosalue. Ihmettelin alussa, että on jotain vikaa kun röpöttää ja paukkuu kiihdytyksessä, mutta sehän oli prkl rajoittimella...Niin ja täriseehän se kone tietenkin, ihan massiivisen oloinen. Se vääntö on kyllä upea, sanoisin, että ko. pyörän ykkösominaisuus.

Ehkä syy koko pyörän vierastamiseen on sitten, että meikän makuun jo liian miehinen tärinöineen ja äänineen :DDD kun on tämmönen siloposki narukäsi, niin parempi ajella vaan noilla fazereilla ja muilla muovihökötyksillä.

Eilen Mutterilla pyörähti lyhyehkö neiti-ihminen moisella laitteella...satulaa oli madaltanut, sai juuri ja juuri varpaankärjet maahan. Tyytyväiseltä valintaansa vaikutti, vaikka totesikin ettei se mikään "neitipyörä" olekaan.

Se Mäkihyppy tähti taitaa olla Ahosen Janne. MT on kyllä aika erikoinen tapaus. Tuli ajettua se keväällä treella ennen kaatoa. Ehkä meikäläisellekin liian macho mylly tärinöineen ja paukkeineen. Taustapeilit voisi poistaa kokonaan, niistä ei kertakaikkiaan nää mitään tärinöiden takia. Trumpan Triple on musta munakkaampi naku kun MT. Sen hommaan seuraavaksi jos ei kilofasua jostain ilmesty ennen sitä.
buttrock.gif

sanoi:
Ei kai pyörää anneta koeajolle ilman että kuittaat korvaavasi vahingot? Niin ainakin mä olen tehnyt, ovatpa ottaneet kopionkin ajokortista, joten ei siinä häipyminen mitään auta.

Ei kai. Mäkin oon joutunnu kirjoittaan lappuun nimen, jossa vahingon sattuessa omavastuu oli jotain viidensadan luokkaa, kun joskus jotain pyörää kokeilin. Ajukorttia ei tarvinnu näyttää kun olin muutenkin tuttu liikkeen asiakas.
biggrin.gif

Tietty se on myyjäliikkeen oma hölmöys vaan, jos ovat antaneet ilman mitään diilejä tuntemattomalle moudifioitavaksi uuden pyörän...

Että semmosta, 840 euroo...ei sitten ookkaan niin kova hinku koeajoille...paitti että tietty maksaahan se joka tapauksessa jos kolhii tai kaataa, omankin pyörän. Että taitaa olla kuitenkin pieni raha se.

Hmm, musta tuntuu, että täällä Oulun suunnalla niissä papereissa on aina lukenu "Omavastuu 1000e".

Silti en olis vaihtanu sitä 12r:ää (vai 13r) pois..
wink.gif
En minäkään, mutta toisaalta kun mä joskus vaihdan nakupyöräni, en varmaan ota enää nakua, vaan jonkin muunlaisen pyörän. Ja Jannehan on sanonut ettei matkamotorismi kiinnosta, ja jos ei customitkaan nappaa, niin kai se sitte otti "hyristimen".

Kaippa siinä on hänelle pyörä tarpeen mukaan. Silleenhän se pitää ollakin, omien tarpeiden mukaan.

Jaska74 kirjoitti näin: Tosin tässä pyörässä on Stage2 palikat (Akran putkisto ja lastu), joten äänet olivat mahtavat!! Mutkapätkällä määrätietoinen ote ja kyllä liikkuu tarpeeksi sulavasti. Mamma tykkäs istua takana ja olihan se kieltämättä kiva ajella itekin suurimmalla vaihteella 60-70 km/h kierrokset 1500 kohdalla.

Voiko tossa MT-01:ssä olla todellakin kyydissä, siis jos on nimenomaan nuo Stage2-3 virityspaketti, eikös siinä ole yhdenistuttava penkki? Hyvä kyllä ois jos siinä mahtus mamma oleen kyydissä?
sport05.gif

J-jjep, sama pisti silmään minuakin, vastausta mielenkiinnolla odotellen.
biggrin.gif

EDIT: Omavastuu on sen tonnin Motormanilla.
Jonkinlaista tavaroidenraahausmahdollisuutta jäin kaipaamaan tuohon. Siis Buell -tyyliin, ei mitään jätti-givejä.

Stage 1-3
Hiilikuitua!

Saahan tuossa istuttua kaksikin, eikä tuu takaritsillä kylymäkään kun putket lämmittänee kannikoita...
biggrin.gif

Melko ylhäällä apukuskin tapit tosin.

Kyllä se mamma mukavasti siellä takana istui  
biggrin.gif

Stage2:sen mukana tosiaankin tulee tuo satulankuuppa(?) takaosan päälle/hiilikuitusuojat suojamaan jalkoja sliparien ylle, mutta tässä tapauksessa Akran putket oli tungettu alkuperäisten pönttöjen kuoriin sisälle. Eli ei niitä edes tunnistanu ulospäin  
veryangry.gif

Tällä saatiin kuitenkin "vaatimaton" ulkonäkö, ne ÄÄNET, takamatkustaja mukaan jne.
En mainosta missä liikkeessä tämä MT on myynnissä, mutta Motopalstan sivuilta se löytyy. Käykää ihmettelemässä.

Tuli käytyä keihästä kattomassa "kirkolla" ja perinteisesti noin 600km ja sateessa molempiin suuntiin. Mukava pyörä FZ6N jälkeen..

Back