Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmm jos vaikka Lady sitten?Juokse suolleHmmm....kun nyt on meille "vanhuksille" ehdotettu nickkejä niin
huomasin että naisveteraaneille ei ollut yhtään ehdotusta.
Miten olis Roiskeläppä?![]()
![]()
![]()
![]()
Hyvin tyhjentävästi selvennetty nuokin termit. Helppoa sekoittaa, kun on vain yksi kirjain eronauusmotoristi - uusiomotoristi
Heheeee ,tuollaisen paijan minäki haluaisin.Tulee mieleen se Louisin paita "Olen yli 50, voisitteko ystävällisesti auttaa minut pois pyörän päältä"
Jaa,a en kyllä ole vielä 50-kymppinen, lähenee kyllä uhkaavasti; Avaimesta aina olen pyörän sammuttanut, ellen ole missannut vaihteen kanssa, vastaohjaus-termin olen kuullut jo 70-luvulla ja itse käyttänyt sitä sieltä asti, tosin 2-vuosikymmentä ollut ilman pyörää. Vaihtelevasti käytän nahkaa ja gorea, joskus jopa sekaisin.Nykyään puhutaan paljon uusmotoristeista. Tiedättehän nuo uutta elämänsä kevättä elävät eronneet viisikymppiset nuorukaiset ja lapsensa maailmalle lähettäneet perheenemännät. Ne joilla on musta kypärä ja mustat Kuratexit. Ne jotka sammuttavat moottorin "tappo"kytkimestä ja jotka uskovat että "vastaohjaus" on joku nykytieteen kehittämä henkiinjääntikeino. Itse 60-luvulla isoja ja kovia poikia katselleena ja ajon alkeet oppineena haluaisin että meille useampia kesiä ja itsekorjattuja moottoripyöriä nähneille olisi joku oma nimitys joka erottaisi meidät yläasteen-Bombereista ja ravintolabaikkereista. Vanhamotoristi ei ole korvaansopiva nimi meille jotka olemme kokeneet vähintään kaksi moottoripyöräilyn nousu- ja laskukautta. Huomenaamuna lähden katsomaan miltä Jäämeri näyttää, takaisintullessa on toivottavasti paljonkin luettavaa.
80-luvulla ei vielä ollut kovin paljon jotka ymmärsivät pyöräilyn hienouden.Nykyään on jo moni löytänyt sen nautittavuuden.Nää kuulostaa jonniinmoiselta ala-asteiselta erittelyltä nää uusio- ja vanhiomotoristijutut, ehkä siitä syystä että nuorempi puoli ei ole oppinut vielä mitä merkitsee, kun tulee ikää lisää...
Olkoon arvoitus, jokainen huomaa aikanaan.
Mutta, ehkä on toisille vaikea ymmärtää, että jollakin on saattanut olla elämäntilanne sellainen, ettei moottoripyörää ole saanut ennen hankittua. Outoa, jos se tekisi erilaiseksi. Alkaako olla motoristeja niin paljon että eriytymistä esiintyy. Harrasteautopuolella on samaa myös, toiset on tosiharrastajia, toiset eivät, siis niiden "tosiharrastajien" mielestä.
Mulla ei ole mikään harrastus muuta kuin harrastus. Saattaa ulkopuolisesta tuntua että olis elämäntapa, mutta itestä tuntuu että olis liika rajoittavaa ja kapea-katseista elää siten.
Kummiskin tätä elämää on vain yksi, aika pian menee sekin.