• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kehukaa kilpaa Daytona 675:ttä (07-09)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jepjep, samaa periaatetta koitin käyttää. Vähän reippahammin mutten kuitenkaan vaihtovaloja sytytellyt (tehdasasetuksissaan)
Vaihtovaloja, jaa sellanenkin ominaisuus olis. Pitäisköhän lukea manuska
biggrin.gif

Onko muuten totta että takajousen esijännitystä ei saa säädettyä? Sen kohdan manuaalista ehdin tavata ja hämmästyin suuresti.

Onko muuten totta että takajousen esijännitystä ei saa säädettyä? Sen kohdan manuaalista ehdin tavata ja hämmästyin suuresti.
Daytonasta en tiedä mutta Triplen manuska toruu kanssa että esijännitykseen ei pidä koskea. Säätämään pystyy kuitenkin ihan normaalisti.

Epäilisin että toi on joku Trumppatehtaan politiikka oman selustan turvaamiseksi. Ettei tule sanomista jos joku supersäätäjä vääntää esijännitykset täysin metsään ja lentää ensimmäisestä routapatista kaseikkoon.

Kuinkas orjallisesti porukka on noudattanut noita sisäänajon ohjeita?
Myyjä pelotteli että Trumppa olis aika tarkka tosta sisäänajosta, oma järki taas sanois että onhan noita koneita tehtaalla jo käytetty sen verran ettei se voi olla ihan noko nuukaa
nixweiss.gif
Moro,

Tästä sitä vääntöä käydään, ja tullaan käymään, maailman loppuun asti..

Mielestäni tärkeintä on, ettei koneella ajeta liian suurella vaihteella tai huudateta aivan punarajalla, siis ajetaan siten että moottori on parhaalla vääntöalueella ja käy pakottomasti. Normaalia katu- tai ratajoa kestää varmasti. Jos ei kestä, niin jossain on vikaa ja takuu pelaa!

Tuuks Tummpi Kemoralle Juhannukseks, pääsisit koeajolle jonka oon sulle velkaa
smile_org.gif

Tehot 108,2 ja koneesta 119,6 HP.

inlove.gif
Ite kävin Street Triplellä penkissä sunnuntaina, kun oli Pyörätalo Wheelissä avajaiset. Kyseessä entinen Motoluukku täällä Turussa. 96,4 heppaa takapyörältä ja 105,2 heppaa koneelta ja kierrokset 11976 maksimiteholla. Eli näyttää ne Daytonan nokat olevan ton verran kireemmät. Milläs kierroksilla sulla suurin teho? Toi mun mopo täysin vakio.
Seuraavat lukemat on lapussa:

Kone: 119,6 Hp@ 12165 rpm / 76 Nm@ 9505 rpm
Takapyörä: 108,2 Hp@ 11796 rpm / 70 Nm@ 9479 rpm.

Aika mielenkiintoista, että max. teho on molemmissa noin samoilla kierroksilla.

Tuuks Tummpi Kemoralle Juhannukseks, pääsisit koeajolle jonka oon sulle velkaa
smile_org.gif
Oltiin, nähtiin ja koeajotkin ajettiin!

Ol se vaan mahtava vehe, ketterän ja näppärän oloinen.
smile_org.gif

Voimaa sais olla mun makuun vähän enemmän, tosin kun noihin kilosiin oon tottunu, niin ei ole oikein hyvää vertailukohtaa..

Hienot äänet muuten vakioputkillakin!

- T -

Onkohan kukaan löytänyt netistä ladattavaa ilmaista huoltomanuskaa Daytonalle?
KVG ei auttanut, tai sitten oon vaan puusilmä.
Maksullisia löysin muutaman, mutta koitetaan nyt jos ilmaseks jostain löytäis, köyhälle kun kaikki on kallista  
biggrin.gif

Onkohan kukaan löytänyt netistä ladattavaa ilmaista huoltomanuskaa Daytonalle?
KVG ei auttanut, tai sitten oon vaan puusilmä.
Maksullisia löysin muutaman, mutta koitetaan nyt jos ilmaseks jostain löytäis, köyhälle kun kaikki on kallista  
biggrin.gif
Jenkkien 675-forumin jampat ovat tilailleet <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Triumph-Daytona-675-Street-Triple-Service-Manual-NEW_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ34240QQihZ

007QQitemZ170220940803QQrdZ1QQsspagenameZWDVW" target="_blank">tuolta</a>

Shipping-kohdassa lukee worldwide mutta sivu ei kuitenkaan näytä rahtikustannuksia muualle kuin Yhdysvaltoihin. Hinta on kuitenkin kohdillaan mikäli eurooppaan toimittavat.

Edit : Juristien taivaassa olevalle saitille on tyyppillistä, että kaikki viittaukset pdf-filuihin, kaikissa keskusteluissa on saanut aikaan topicin lukitsemisen.

Täällä kawa kuski kyselee oliko joku tältä foorumilta tänää kello 18:00 kaisaniemen torilla ajelee punaisella daytonalla? Piti vaa sanoa, että oli perkeleen makeen näköne ku oli mun mielest tavallista isompi putki viellä
biggrin.gif

Minkäslaisia takapään huoltopukkeja porukka on hommannut?
Lankarullat jo hommasin, mutta kaipaisin vinkkejä sopivasta takapukista.
Kävi ilmi että kaikki mallit eivät nosta tarpeeksi jotta takarengas irtoaisi maasta kunnolla
sad_orig.gif

Itellä on mallia Louis-halpis. Nostaa kyllä tarpeeksi, mutta aina saa jännittää kun K-18 kauhukuvissa - kestääkö, kestääkö? Ja ei nosta rullista vaan swingistä. Oon kuitenkin pärjäänyt monta vuotta ja maksoi muistaakseni 19,90.

06 Daytona 675 n. 10000km takana, kadulla ja radalla. Vikoja
ei ole ollut. Minulla on ollut kaikenlaisia härveleitä, mutta kyllä
tämä nykyinen on ehdottomasti paras: ajo-ominaisuudet ja
ehdottomasti paras moottori tässä kokoluokassa, ei nyvi ja
vääntää tasaisesti. Kokeilussa tällä hetkellä yhtä piikkiä isom-
pi eturatas (GSXR 750 00-07 ratas käy, 17 piikkiä).
VALITETTAVAA:
Ottaa päähän se bensapumpun vinkuna, eikö perkele Trium-
peihin saa hiljaisempaa pumppua.
Vaihteisto ei ole herkkyydeltään parhaasta päästä jos nyt ver-
rataan vaikka Suzukiin.
Laptimerin kytkin oikealla puolella, vaikea käyttää, vasen olisi
parempi.
Original sliparilla ei ole mitään toivoa päästä Motoparkkiin tai
Ahvenistolle ajamaan.
Suurin valituksen aihe: odotan malttamattomana vastaavaa
laitetta suurempaan kokoluokkaan.

Ahvenistolle ajamaan.

Suurin valituksen aihe: odotan malttamattomana vastaavaa
laitetta suurempaan kokoluokkaan.
Heh! Olen täysin samaa mieltä molemmista. Ja jos harmit ovat tätä luokkaa niin asiat eivät ehkä ihan hullusti ole.

Itsellä taas kokeilussa 15-piikkinen. Voisivat kyllä lisätä mittaristoon ominaisuuden, jolla kerrottais ratastukset ja osais siten näyttää nopeudet oikein ilman speedo-healeriakin.

Ahvenistolle ajamaan.
Nyt multa tais mennä jotain ohi....
Tarkoitatko tosiaan ettet pääse vakiovaimentimella alle 97db?
Itselläni Ahvenistolla mitattu pariin otteeseen 92 db.
Vai viittatko originaali sliparilla Trumpan omaan tarvikeslipariin, sit tietysti asia on eri, ja siinä syykin miks omaan ei sliparia vaihdeta
tounge.gif

Ja edelliseen kysymykseeni löysin jo ratkaisun, Bikeliftin pukilla nousee takapää nätisti ilmaan.

09-malliin tulee kai pieniä muutoksia. MCN:ssä oli juttua. Taisi olla mm. uusi ilmanotto sekä jarruihin ja alustaan päivitystä. Moottori säilyy lähes muuttumattomana.

milloha moottori/kori tässä dayttonassa uudistuu... kunnolla siis ei mitää faceliftiä
tounge.gif
mietin et ei viittis enskesäks tollasta hommata jos seuraavana kesänä jo kokonaa jotai uutta tullu....
tounge.gif

Back