• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kehittämisajatuksia ratapäville 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Entä jos ajettaisiin 4h 3x20min ja sen jälkeen nopeen hitaat ja keskinopeen nopeet muodostas loppupäiväksi oman ryhmän ja ajettas 4x15min.
Hitaan ryhmän kuskeja ajoajan lyhentäminen ei varmaan harmittas liiaksi, sillä rata-ajo on kokemattomalle aika raskasta. Nopeet sais loppupäivästä vedellä pää pimeenä ja keskiryhmästä nousevat sais hyvää veto-apua nopeen hitailta.

Entä jos ajettaisiin 4h 3x20min ja sen jälkeen nopeen hitaat ja keskinopeen nopeet muodostas loppupäiväksi oman ryhmän ja ajettas 4x15min.
Hitaan ryhmän kuskeja ajoajan lyhentäminen ei varmaan harmittas liiaksi, sillä rata-ajo on kokemattomalle aika raskasta. Nopeet sais loppupäivästä vedellä pää pimeenä ja keskiryhmästä nousevat sais hyvää veto-apua nopeen hitailta.
No oho, sanon minä.
sad_orig.gif

Sinne radalle vartin takia kannata edes lähteä.
biggrin.gif

Hitaille se nimenomaan ei ole raskasta kun ei tarvi vetää sinkkikireellä omilla äärirajoilla koko aikaa.

Olen siis hidas, joten tiedän mistä puhun.

Sori, Nasu, taisin yleistää liikaa - ainakin mulle se oli raskasta. Tuossa mun mallissa kokonaisajoaika ei kuitenkaan lyhenis kun 15min/päivä. Ekat 4 settiä ois kuten ennenkin.

Lipun myyntiin "Liian selkeät" ohjeet.

Nykyiset ohjeet (kopioitu kaupan puolelta):
Tapahtumaan ostetun lipun voi halutessaan myydä itse eteenpäin toiselle osallistujalle. Lipun ostajan tulee esittää tulostettu lippu kyseisen tapahtuman ilmoittautumisen yhteydessä. Lipun myynnistä olisi myös hyvä ilmoittaa ratavastaaville etukäteen.

Itse homman jo osaan kun on muutama lippu tullut myytyä, mutta monta kertaa piti "häiritä" ratavastaavia sähköposteilla, ennen kuin homma oli selvä.

Puutteita ohjeissa mm. jäsenhintaisen lipun myyminen ei jäsenelle ja mitä lipun ostajan tietoja tulee ilmoittaa ratavastaaville.

Kyllähän sitä hitaassa ja keskinopeassakin ajoi vaikka puoli tuntia putkeen jotain 1.25-> aikoja pari vuotta sitten
Nyt nopeammalla tahdilla hyvä kun jaksaa 10min ajaa ennenkuin alkaa katteleen kelloa mittaristossa että joko saa tulla pois.
biggrin.gif

Tosin voi olla että kuntokin on huonontunut...

Ajajakokous sinänsä on tärkeä, mutta toisaalta kun kuuntelet sen 30 x kesässä niin..... Tästä välillä kuulee mutinaa sitä tarinaa kuunnellessa. Voisiko olla vakiasiakkaille lyhyt versio? Kahden päivän ajoissa usein toinen onkin tällainen.
Jos jotain kehitettävää, niin tuon ^ lisäksi ainakin Alastaron päivät vois jatkua klo 20 asti.

3x20min ryhmät on hyvät enkä kannata tuon muuttamista. Muiden järjestämillä päivillä on koettu jos jonkin näköistä järjestelyä eikä ne ole ainakaan parempia. Jos setit ei ala aina samaan aikaan eli esim. tasatunnein saavat ratavastaavat tulostaa kaikille oman aikataulun ja vastailla kysymyksiin koska on seuraava vuoro. 15min vuoro on taas lyhyt, eikä salli juurikaan myöhästymistä oman setin alusta. Väite ettei jaksa ajaa koko settiä tarkoittaa vaan, että kommentoijan tarttis lähteä lenkille tai opetella ajamaan rennommin
wink.gif
Vaikka itse ajankin usein setit lyhyempinä ei se tarkoita että ne olisi liian pitkiä. Toisinaan sitten hiljaisempina päivinä tulee ajettua putkeen sekä nopean että keskirythmän setit, kun innostuu vaikkapa kestävyyttä rentoutta tai/ja ajokuntoa treenaamaan. Joku ~30 kierrosta kemoraa lähes putkeen kuitenkin opettaa ihan eritavalla ajamista, kuin muutaman kierroksen rypistys täysiä.

Mitään merkittäviä muutoksia ei kannata lähteä tekemään, kun sen verran hyvin toimii nykyisellääkin.

Kiitoksia kaudesta 2011.

Ajajakokous sinänsä on tärkeä, mutta toisaalta kun kuuntelet sen 30 x kesässä niin..... Tästä välillä kuulee mutinaa sitä tarinaa kuunnellessa. Voisiko olla vakiasiakkaille lyhyt versio? Kahden päivän ajoissa usein toinen onkin tällainen.
Jos jotain kehitettävää, niin tuon ^ lisäksi ainakin Alastaron päivät vois jatkua klo 20 asti.
Alastaron päivät lyhennettiin pari vuotta sitten loppumaan jo kuudelta, että myös kouluttajat/järkkärit pääsevät suurinpiirtein ihmisten aikaan kotiin pelipaikoilta. Viikonloppuisin tuolla ei ole niin suurta väliä, mutta keskellä viikkoa yksittäisenä päivän halailee tyynyä kotona mieluummin ennen kuin jälkeen puolen yön.

Mielestäni 20 min on hyvä ajoaika, enkä haluaisi sitä ainakaan lyhentää.

Parannusehdotuksena kuitenkin sellainen asia, että säännöt voisi laittaa kaupassa paremmin esille, nyt ne ovat hiukan piilossa toimitusehto-osiossa. Sääntöihin voisi myös olla linkki tuotesivulla.

Vaihdettaisiin ajoryhmätarrat takaisin niihin vanhoihin, mitkä sai irti pleksistä...
Kuumailmapuhaltimen (tai hiustenkuivaajan) kanssa lähtee ihan nätisti nää uudet. Itseasiassa joku kerta tossa kesällä ku sain vanhan mallisen tarran ni se lähti mun mielestä huonommin irti.
Mä oon liimannu tarran palaseen jesseteippiä ensin ja sitten yhdistelmän plexiin.
Niin minäkin yleensä, mutta Pohjanmaan kierroksella unohdin  
withstupid.gif

Porttivahdeille vois sanoo ett näyttäkää selkeesti kädellä mitä haluatte kuskin tekevän. Eli älkää olko ujoja siellä portilla ja arastelko ottaa selkeää kontaktia siihen kuskiin, ja näyttää selkeästi mitä haluatte kuskin tekevän.
Tuohon porttihommaan voisi myös sanoa, että se on hieman kuskikohtaista miten siihen kädellä viittelyyn suhtautuu.

Joillekkin viittoo nopeammin, että nyt nopeasti niin kuskit lähtee hissukseen munia kaivellen. Joillekkin näyttää että antaa mennä niin ne lähtee miljoonaa siitä radalle.

Eli loppuenlopuksi parempi kuin kattoo portilla rauhassa välin ja viittoo miten viittoo radalle.

Tuohon porttihommaan voisi myös sanoa, että se on hieman kuskikohtaista miten siihen kädellä viittelyyn suhtautuu.

Joillekkin viittoo nopeammin, että nyt nopeasti niin kuskit lähtee hissukseen munia kaivellen. Joillekkin näyttää että antaa mennä niin ne lähtee miljoonaa siitä radalle.

Eli loppuenlopuksi parempi kuin kattoo portilla rauhassa välin ja viittoo miten viittoo radalle.
Njoo, toiki on vähä seurausta siit ett kun ei oo tosiaan kummallekkaan mitään yleisiä ohjeita, niin kaikki sit säveltää sen minkä ehtii.
Jos ois edes jotku ohjeet molemmille, niin säveltämisen määrä vois vähentyy.
Toki aina löytyy myös niitä jotka ei ohjeista välitä ja säveltää ihan omaan tahtiin.

Mä oon portilla huomannut, ett suurin osa kuskeista kyl ymmärtää:
Jos porttivahti kaivelee muniaan ja hitaaaaaaasti ja laiskasti pyörittää toista kättään/sormea/lippukeppiä, niin kuski lähtee laiskasti kiihdyttämään siitä portilta.
Jos taasen pyörittää sitä merkkään tyyliin "mene vittu eniten täysiä nyt on oikeesti kiire", niin 99% lähtee siit portilta oikeesti sukkelaan.

Njoo, toiki on vähä seurausta siit ett kun ei oo tosiaan kummallekkaan mitään yleisiä ohjeita, niin kaikki sit säveltää sen minkä ehtii.
Toki aina löytyy myös niitä jotka ei ohjeista välitä ja säveltää ihan omaan tahtiin.
Kirjoittelemme ensi kaudelle porttivahdin ohjeet ver.1.0. jos se yhdenmukaistaisi porttivahtien toimintaa.

Kirjoittelemme ensi kaudelle porttivahdin ohjeet ver.1.0. jos se yhdenmukaistaisi porttivahtien toimintaa.
Muistutetaan silti, että porttivahdista riippumatta sinne radalle tuupatessa pitäisi kyllä itsekkin hieman katsoa. Niin ainakin itse toimin ja muistaakseni jossain on kyllä niin mainittukin. Vaikka siinä portilla olisi kuka tahansa ja kuinka kokenut tahansa, niin en silti sinne ihan sokkona tuuppaisi menemään.

Hyvin vähän on parannettavaa orgin päivissä. Hyvin toimii kaiken kaikkiaan. En kannata lyhyempiä 15min ajovuoroja tai 4 vuoron järjestelyä. Pari kertaa ollut tuollaisilla 4 vuoron päivillä, ei mielestä ole niin hyvä. Liian pitkä tauko välissä ja aikataulu sekavampi. Jos ei varttia enempää jaksa ajaa, niin kannattaa lisätä rentoutta vähän siihen ajoon. Helpottaa huomattavasti ja yleensä pystyssä/radalla pysyminenkin on todennäköisempää.

Tuli mieleen vielä yksi vaikeammin toteutettava ehdotus: osallistujille vois jollain tavalla (en tiedä miten) korostaa sen oman (ja miksei kaverinkin) pyörän kunnon tarkkailua. Tässä pari viikkoa sitten eräillä ratapäivillä meni ajoaikaa kaikilta tuntikaupalla hukkaan kun rataa harjattiiin öljystä puhtaaksi. Oli jannulla öljynsuodatin löystynyt ja tietäähän sen miten siinä käy. Että vois vähän edes tsekata sitä peliä ennen reissuun lähtöä. Vaikka toki tuollaiset tapaukset aika harvinaisia ovatkin, niin silti.

Alastaron päivät lyhennettiin pari vuotta sitten loppumaan jo kuudelta, että myös kouluttajat/järkkärit pääsevät suurinpiirtein ihmisten aikaan kotiin pelipaikoilta. Viikonloppuisin tuolla ei ole niin suurta väliä, mutta keskellä viikkoa yksittäisenä päivän halailee tyynyä kotona mieluummin ennen kuin jälkeen puolen yön.
En nyt muista, että onko meillä ollut Alastarossa klo 20 kestävää vuoroa? Ahvenistolla meillä oli kaudella 2008 9-20 päiviä ja totesimme sen kesän jälkeen, ettei noin pitkiä päiviä jaksa oikeasti kukaan.

Kemorassakin meillä oli arkipäiviä, jotka loppuivat klo 20. Ja seuraavana aamuna duunipäivän startti Helsingissä klo 8, niin ei ihan miellyttävä yhtälö.

Eli ihan käytännön syistä ja järjestelijän mieltymyksistä johtuen varaukset ovat olleet tällaisia. Henkilökohtaisesti en näe estettä Alastaron "iltavuorolle". Kouluttajien pitää vaan opetella keräämään ne kamat hiukan ripeämmin sieltä varikolta...
tounge.gif

//Andy

On hieno ajatus että tarkennettais sääntöjä, mutta retorinen kysymys: missä menee se raja että jatkossa (erityisesti satunnaiset) kuskit ja/tai lippumiehet vielä ne uudet säännöt muistaa? Kuviteltu esimerkki satunnaisesti liputtavalta henkilöltä: "ainii, pitikö mun nyt heiluttaa lippua vai pitää tätä paikoillaan? No mä teen nyt vaiks näin.."

kaboom.gif

On hieno ajatus että tarkennettais sääntöjä, mutta retorinen kysymys: missä menee se raja että jatkossa (erityisesti satunnaiset) kuskit ja/tai lippumiehet vielä ne uudet säännöt muistaa? Kuviteltu esimerkki satunnaisesti liputtavalta henkilöltä:  "ainii, pitikö mun nyt heiluttaa lippua vai pitää tätä paikoillaan? No mä teen nyt vaiks näin.."  

kaboom.gif
Onko lipun heiluttelusta mitään varsinaista haittaa?
Paitti mustan

Back