• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kehä kolmonen Hakunila onnettomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mehtävaris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Just keikalta tulin ja länteen päin menevällä kaistalla makasi kuski asfaltilla, toivottavasti ei pahasti käynyt! Teki oikein pahaa katsoa tuota.
Poliisit olivat jo paikalla.

Olikos tämä nyt sitten hyvä vai huono juttu? Poliisi ajoi takaa ilmeisesti pyörävarasta joka ajoi kolarin. Kumpi on nyt paha, rosvo vai poliisi?

"Näitä juttuja kun saa lukea nyt päivittäin, niin eikö voitaisi vihdoinkin kieltää nämä moottoripyörät. Saataisiin loppumaan toistuviin onnettomuuksiin ja kuolemantapauksiinkin johtavat laittomuudet. Eihän niistä ole edes mitään hyötyä! Kamala meteli ja saasteiden tulva vain."

Onpahan kommentti heitetty tuohon uutiseen.

Olikos tämä nyt sitten hyvä vai huono juttu? Poliisi ajoi takaa ilmeisesti pyörävarasta joka ajoi kolarin. Kumpi on nyt paha, rosvo vai poliisi?
Molemmat. Jos paasi pakoon, niin...
bowdown.gif

aika kiitettävää tahtia nyt tuntuu pakenijat koheltavan, kaksi pk-seudulla vuorokauden sisään, vaikka toinen olikin varas niin mp-onnettomuudeksi tilastoitui. Ja tuolla jossainhan mainittiin Kymenlaakson poliisin sivuillaan tiedottama tapaus heinäkuun lopusta, jossa artisti oli nimenomaan perustellut pakoaan sillä, että hänpä oli netin keskustelupalstoilta lukenut, että kyseisenlaisessa tilanteessa kannattaa lähteä pakoon, jotta välttää rangaistukset.

Että silleen. Ehkäpä täällä ahkerasti viljellyllä "vetomieskulttuurilla" sittenkin on ollut vaikutusta joihinkin vielä hieman keskenkasvuisiin?

Saattaisi ehkä kannattaa joskus pikkuisen miettiä, mitä oikein suoltaa sieltä näppikseltä nettiin. Ellette sitten satu pitämään sitä hyvänä juttuna, että joku pojankloppi menee nielaisemaan läppänne, ja kohta löytää niillä ohjeilla itsensä arkusta.

Ei olis saanut ahdata, rekkari oli tiedossa, paitsi kuskin! Selvä poliisin tekemä tappo!
Noo, rekisterinumerosta taisivat päätellä, että oli haku päällä.

Yleisesti olen itse sitä mieltä että siitä vaan karkuun jos kädet siihen riittää. Jos sen jälkeen napsahtaa, niin turha itkeä poliisista tai muista kotiloista. Niin kauan kun karkuun lähteminen vastaa punaisia päin ajamista, niin törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen yhteydessä karkuun yrittäminen voi olla kannattavaa. Törkeän mukana tulee jo niin paljon sakkoja ja ajokieltoa, ettei karkuun lähteminen sitä enää juurikaan muuta. Kokemusta on.

Mun puolesta voisi muuttaa sellaiseksi, että sakkojen ja ajokiellon pituuksia pienemmiksi ja karkuun lähtemisestä aina ehdollista vankeutta.

Että silleen. Ehkäpä täällä ahkerasti viljellyllä "vetomieskulttuurilla" sittenkin on ollut vaikutusta joihinkin vielä hieman keskenkasvuisiin?

Saattaisi ehkä kannattaa joskus pikkuisen miettiä, mitä oikein suoltaa sieltä näppikseltä nettiin. Ellette sitten satu pitämään sitä hyvänä juttuna, että joku pojankloppi menee nielaisemaan läppänne, ja kohta löytää niillä ohjeilla itsensä arkusta.
samaku ku uskoo joulupukkiin et piipusta tulee
biggrin.gif
eiköhän noita vetoja jo vedetty ( johan viilatuil mopoil mentiin reikäpäässä haneen) ennenku nettiä keksittykään tähän maahan
cool.gif

jos nyt näistä vetopuheista ottaa kloppi ohjetta niin EVVK ,se teki oman ratkasun siinä tilanteessa
baaa.gif

Kyllä tuli hyvä mieli uutisesta!
062802jumpie_prv.gif
Oma pyörä varastettiin toukokuun lopulla ja olisin toivonut juuri tuollaista tuomiota varkaille, mutta vaikka kiinni jäivät pääsevät varmasti helvetin helpolla!

Harmi kun ei lähtenyt henki.

Ei olis saanut ahdata, rekkari oli tiedossa, paitsi kuskin! Selvä poliisin tekemä tappo!
Noo, rekisterinumerosta taisivat päätellä, että oli haku päällä.

Yleisesti olen itse sitä mieltä että siitä vaan karkuun jos kädet siihen riittää. Jos sen jälkeen napsahtaa, niin turha itkeä poliisista tai muista kotiloista. Niin kauan kun karkuun lähteminen vastaa punaisia päin ajamista, niin törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen yhteydessä karkuun yrittäminen voi olla kannattavaa. Törkeän mukana tulee jo niin paljon sakkoja ja ajokieltoa, ettei karkuun lähteminen sitä enää juurikaan muuta. Kokemusta on.

Mun puolesta voisi muuttaa sellaiseksi, että sakkojen ja ajokiellon pituuksia pienemmiksi ja karkuun lähtemisestä aina ehdollista vankeutta.
Itse olen vähän samoilla linjoilla. Karkuu lähtiöille sellainen tuomio että sakot ja ajokielto ei tunnu niiden rinnalla yhtään miltään. Tässä tapauksessa poliisin olisi pitänyt kylmän viileästi ampua renkaisiin tai vaikka selkään, jos kerran jo tiedettiin että pyörävaras on puikoissa.

Toimittajalle vielä terveiset: poliisia pakoon ajanut moottoripyörävaras...

Mistä toimittaja voi tietää onko kyseinen kuljettaja varastanut kyseisen moottoripyörän vai esim. lainannut sitä varkaalta koeajoon? Eihän hän voi noin kirjoittaa tai saa syytteen kunnialoukkauksesta jos kuljettaja on syytön varkauteen.

Edit. ja ennen kun poliisi ampuu selkään hänenkin olisi hyvä tietää minkä rikoksen ammuttava on tehnyt.

Mistä toimittaja voi tietää onko kyseinen kuljettaja varastanut kyseisen moottoripyörän vai esim. lainannut sitä varkaalta koeajoon? Eihän hän voi noin kirjoittaa tai saa syytteen kunnialoukkauksesta jos kuljettaja on syytön varkauteen.

Edit. ja ennen kun poliisi ampuu selkään hänenkin olisi hyvä tietää minkä rikoksen ammuttava on tehnyt.
Jos ajat varastetulla pyörällä olet varas. ihan sama oletko sen lainannut varkaalta. Poliisi lähti perään juuri sen perusteella.

Ja voihan toimittaja lisätä siihen moottoripyörävarkaan eteen epäilty sanan.

Back