• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kehä III:llako onnettomuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kava10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tsemppiä toipumiseesi!

Epäkorrektia tai ei, niin tuosta tapahtumaselostuksestasi tuli mieleeni eräs asia:
yksi omista ongelmistani liikenteessä on "keittämisestä" seuraava välitön ja hillitön putkinäköisyys. Verenpaine on yli kahdensadan ja silmät pullistuvat päästä ja pystyn keskittymään vain tasan yhteen asiaan: siihen urea-aivoon.

Hyvin mielelläni olisin tilanteessa tyynen hävittäjälentäjän kaltainen analysoija, mutta se ei vaan meikäläisellä toimi. Käytännön ratkaisu kohdallani on ollut se, etten kiihdy kovin usein liikenteessä pääkoppani sisällä, yritän hillitä itseni ja huomattavasti harvemmin kuin kerran kuussa hermostun kunnolla.

Kuitenkin olen yrittänyt opetella myös kiihtyneessä mielentilassa ympäristön laajempaa tarkkailua, mutta se ei vaan onnistu. Putkinäköisenä ei havannoida.

Voimia perkele! Hermosärky on pahinta, siihen ei meinaa mikään auttaa. Puserra! Ajettele että:; punainen herttua, punainen hertua....

Johan olet äijä kerrassaan, kaikkea hyvää toivon sulle. Kiitos tuosta kirjoituksestasi, ehkä voin siitä ottaa opikseni sekä mopoilun että elämän suhteen.
thumbs-up.gif

uppia....!!!!!
mielestäni sellainen oli viperin kertomus ettei
kannata päästää viel pois kun itseäni ainakin
säväytti aika lailla.....

asenne miehellä on vähintään kymmenen pisteen arvoinen
tsemppiä toipumiseen
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif

Tuolla asenteella ja päättäväisyydellä et voi muuta kuin parantua. Taisto ei tule olemaan helppo mutta tahtosi on ainakin kodallaan. Voimia kestävyyttä tiellesi, sitä toivotan syvältä, syvältä sydämestäni.

Äärimmäisen hieno juttu, että kynttilä joka sulle syttyy on siinä seuraavassa synttärikakussa! Paljon voimia paranteluun, Viper78! Päivä kerrallaan.

Kiitos edelleen kaikille kannustuksesta!
Kyllä tää tästä.
Päivä kerrallaan tosiaan mennään ja kotona onneks saa olla.
Leikkausta on huomattavasti mukavampi odotella vaikka sohvalla köllötellen ja leffoja kattoen
buttrock.gif

Mietin muuten pitkään, että kirjoitanko tuosta onnettomuudesta tänne ollenkaan. Ilmeisesti kannatti, koska "palaute" on ollut vaan positiivista.

sanoi:
Epäkorrektia tai ei, niin tuosta tapahtumaselostuksestasi tuli mieleeni eräs asia:
yksi omista ongelmistani liikenteessä on "keittämisestä" seuraava välitön ja hillitön putkinäköisyys. Verenpaine on yli kahdensadan ja silmät pullistuvat päästä ja pystyn keskittymään vain tasan yhteen asiaan: siihen urea-aivoon.

Hyvin mielelläni olisin tilanteessa tyynen hävittäjälentäjän kaltainen analysoija, mutta se ei vaan meikäläisellä toimi. Käytännön ratkaisu kohdallani on ollut se, etten kiihdy kovin usein liikenteessä pääkoppani sisällä, yritän hillitä itseni ja huomattavasti harvemmin kuin kerran kuussa hermostun kunnolla.

Kuitenkin olen yrittänyt opetella myös kiihtyneessä mielentilassa ympäristön laajempaa tarkkailua, mutta se ei vaan onnistu. Putkinäköisenä ei havannoida.

Tätä samaa asiaa olen miettinyt myös ja jos jatkan listausta onnettomuuden syistä, niin voi olla että tämä kiilaa kärkeen. Kyllä sitä saisi aikamoinen superihminen olla että todellakin välttäisi kaiken tällaisen. Tähän mennessä sitä vaan ilmeisesti on ollut nin paljon tuuria mukana, että on välttänyt pahemmat onnettomuudet. (Anteeksi sekava kirjoitus. se on se vahva lääkitys
tounge.gif
)

Niin ja tuosta risteilystä. Mukana ollaan varmasti! Siis jos vaan olen vielä yhtenä kappaleena sen leikkauksen jäljiltä. Rullatuolissakaan en toivon mukaan ole enää joten se ei ole este.
Minä en kuitenkaan vielä sitovaa ilmoittautumista siihen voi tehdä, kun en tiedä kuinka kauan ne aikoo minua lasaretissa sen puukotuksen jälkeen pitää.
sad_orig.gif

Mutta toivotaan parasta. Olis taas mukava nähdä teitä. Osan ainakin olen oppinut jo tuntemaan ihan IRL
smile_org.gif

Kuultuani onnettomuudestasi olet usein ollut mielessä ja olen pitänyt peukkuja sulle. Onneksi sulla oli suojelusenkeli matkassa ja ilmeisesti hemmetin kova fysiikka kun selvisit hengissä. Kertomasi rinta- ja vatsaontelon vammat olis voinu olla yksistään kuolettavia... Hurjan paljon tsemiä ja pitkää pinnaa sulle kuntoutukseen, asennetta sulta ei ainakaan puutu!
smile_org.gif
.
Ja tosta pinnan palamisesta tuli mieleen tiedoks niille jotka ei miestä oo tavannu ni tästä jätkästä saa todella coolin ja rauhallisen vaikutelman ihan jutustelun perusteella.

Huhhuh, itse otin tuossa pari vuotta sitten jalankulkijana yhteen auton kanssa ja luita leikeltiin kuntoon vielä puoltoista vuotta sen jälkeen. Paljon tsemiä ja jaksamista. Kurjinta on yllättävää kyllä se, että toipumisen jälkeen ilo taas toimivista raajoista häviää niin kovin nopeasti kaiken sen kärvistelyn jälkeen. Tuossa vaiheessa se voi tuntua vielä kaukaiselta, mutta kyllä se sieltä vielä tulee.

Ottiko sulla pää ollenkaan osumaa? Olet ilmeisesti ottanut kokovartalokontaktia sen maatalouskoneen kanssa vai tulivatko vahingot maaosumasta? Suojasivatko kamat hyvin (olosuhteisiin nähden tietty)? Itsellä on nahkakamat harkinnassa ja näitä lukiessa tuo tiettyä vakautta harkintaan..

062802jumpie_prv.gif
sinulle, ja asenteellesi. Näinhän se on, et mikä ei tapa, se vahvistaa. Niinja nyppäse hihasta jos ja kun nähdään, tarjoan sinulle oluset, jo pelkästään sinnikkyytesi vuoksi.

Huhhuh, itse otin tuossa pari vuotta sitten jalankulkijana yhteen auton kanssa ja luita leikeltiin kuntoon vielä puoltoista vuotta sen jälkeen. Paljon tsemiä ja jaksamista. Kurjinta on yllättävää kyllä se, että toipumisen jälkeen ilo taas toimivista raajoista häviää niin kovin nopeasti kaiken sen kärvistelyn jälkeen. Tuossa vaiheessa se voi tuntua vielä kaukaiselta, mutta kyllä se sieltä vielä tulee.

Ottiko sulla pää ollenkaan osumaa? Olet ilmeisesti ottanut kokovartalokontaktia sen maatalouskoneen kanssa vai tulivatko vahingot maaosumasta? Suojasivatko kamat hyvin (olosuhteisiin nähden tietty)? Itsellä on nahkakamat harkinnassa ja näitä lukiessa tuo tiettyä vakautta harkintaan..
Nahat ostoslistalle ja sassiin.

Ei ole päähän ainakaan mitään vikaa tullut jos sitä tarkoitit. Kaikki vammat on kyllä mitä ilmeisimmin tullut siitä törmäyksestä siihen vekottimeen, ja törmäys siihen oli kyllä todella raju. Maassa sitten lähinnä makailtiin ja odoteltiin kyytiä lasarettiin
tounge.gif

Kamat on kyllä suojannut hyvin! Kiitos siitä, etten kovin hirveästi säästellyt niissä. Dainesen Kirishiman(2-osainen nahkapuku) vauriot eivät kovin pahat ole, mutta sitä luokkaa kuitenkin, etten koskaan tule goretexia ajaessani pitämään. Polvissa on aika pahasti kulumajälkiä ja muutenki sitä asfaltti-ihottumaa löytyy siitä puvusta niin paljon, että siinä olisi kangaspuku ollut ihmeissään.
Kypäränä oli Arain Maverick. Oli ottanut aika paljon osumaa, mm. visiiri katosi jonnekin ja itse kypärässä suuria jälkiä asfaltista. Kenkinä Dainesen Mig-Touring. Aika hyvässä kunnossa, vaan toinen kenkä saanut vähän ihottumaa. Hanskoina myös Daineset mutta mallia ei ole nyt saatavilla. Hanskoissa oli hiilikuituiset rystyssuojat ja muutenki jämäkkää tekoa. Onnettomuuspaikalta ei ollut mukaan lähtenyt kun toinen hanska mukaan, joka suht ehjä.

Voin suositella lämpimästi nahkavermeitä.

062802jumpie_prv.gif
sinulle, ja asenteellesi. Näinhän se on, et mikä ei tapa, se vahvistaa. Niinja nyppäse hihasta jos ja kun nähdään, tarjoan sinulle oluset, jo pelkästään sinnikkyytesi vuoksi.

Juu, minä muistan nyppästä.
smile_org.gif
kuhan nyt pääsis vähä vähemmälle lääkitykselle. Nyt saattas mennä pää aika sekaisin oluesta
tounge.gif

Bodia, sporttia ja tsemppistä myös täältä! Mä en kyllä myynyt sulle sitä kypärää tuohon tuhoamistarkoitukseen, mutta...
biggrin.gif
Äläkä turhaan muuta lääkitystä, menee jatkossakin hommat leppoisammin kun on lääkitys kohdillansa
tounge.gif

Bodia, sporttia ja tsemppistä myös täältä! Mä en kyllä myynyt sulle sitä kypärää tuohon tuhoamistarkoitukseen, mutta...
biggrin.gif
Äläkä turhaan muuta lääkitystä, menee jatkossakin hommat leppoisammin kun on lääkitys kohdillansa
tounge.gif
Kypärä sai kyllä osumaa sen verran, että ei jäänyt epäselväksi vakuutustarkastajalle korvatakko se vai ei..
biggrin.gif

Btw. Oli muuten hyvä, että tuli otettua asunnon oston yhteydessä koti/irtaimistovakuutus. Pohjola ei nimittäin korvaa pukua, kenkiä eikä hanskoja kaskosta.

Noniin. Nyt kun joku kerkesikin mainita, että laittaisin tänne päivitystä siitä miten tilanne etenee, niin laitetaaan sitten.

Eli huomenna 15.9 olisi leikkaus. Leikkauksessa on tarkoitus saada oikeaan käteen eloa hermoratasiirteillä. Hermoratoja otetaan ainakin jaloista, vasemmasta kädestä ja kylkilihaksista.
Leikkauksesta on kuulemma tulossa pitkä, mutta enhän minä sitä onneks huomaa kun saan vedellä hirsiä koko toimituksen ajan.
Eniten vituttaa se kun joutuu taas sinne sairaalaan makaamaan ainakin viikoksi.
033102ass_1_prv.gif

Sai taas miettimisen aihetta kun luin nyt vasta tapahtuneesta. Ei muuta kuin tsemppiä parantumiselle ja voimia kuntoutumiseen  
bowdown.gif

Viper78

Ystäväpiirissäni on kaveri, joka aikoinaan ajoi "nokkakolarin" auton kanssa. Esim Saapas jäi puskuriin kiini ja jalkaterä sen sisään kun seurasi pitkä ilmalento.
Munuaiset ym. sisuskalut hajalla.
13 kk sairaalassa.
3 vuotta sairaslomalla.
Siitä sairaseläkkeelle loppuiäksi.

Mutta nyt taas mutkateitä ajetaan ja nautitaan elämästä  
biggrin.gif

Okei eihän se eläke nyt kovin iso ole, mutta CBR ja ikuinen kesäloma korvaa kaiken.

Älä lannistu, ajattele pitkällä tähtäimellä, kyllä sinä siitä kuntoudut  
smile_org.gif

Reiska_SB

Mitä luin kertomuksestasi, karmeaa luettavaa. Itsekkin ajelin viimevuonna ko. reittiä helsinkiin töihin, välillä vanhaa turuntietä välillä motarin kautta ja muutaman kerran on :mitähäh:tukka noussut pystyyn; jos nyt sellaista on. Rampit ovat yksi niitä vaaranpaikkoja, missä meikäläinen on erikoisen varovainen
crazy.gif
.

Vointeja vaan, kyllä se siitä
buttrock.gif
buttrock.gif

Back