Tänään takapyörästä kuului kesken ajon pirunmoinen kirskunta. Pyörä kiiruusti tien sivuun, jolloin äänen lähteeksi ilmeni selvästi takapyörän laakeri(t). Takapyörää heilutellessa akselissa tuntui selvästi klappia. Ei muuta kuin pyörä varovasti kotiin, takarengas irti ja paikalliseen merkkihuoltoon. Huollossa todettiin, että yksi kolmesta laakerista aivan rikki (kuulat näkyivät pellin välistä yhdeltä kantilta) ja akselin holkkien kumit kuluneet väljiksi. Osat tilataan huomenna.
Vaan mitenkäs on käytetyn takuun kanssa? Onkos kokemuksia? Ostin nimittäin pyörän kesäkuulla merkkiliikkeestä 400 km päästä käytettynä, mutta tuota matkaa en aio taivaltaa takuuasiassa vaan luonnollisinta on kääntyä lähimmän merkkiliikkeen puoleen... vai onko? Mitäpä osaan / uskallan vaatia?
Itse olen ajanut värkillä noin 2000 km kokonaiskilometrimäärän ollessa 40 tkm. Tuskinpa tuo laakeri on minun käytössäni väsähtänyt.
Vaan mitenkäs on käytetyn takuun kanssa? Onkos kokemuksia? Ostin nimittäin pyörän kesäkuulla merkkiliikkeestä 400 km päästä käytettynä, mutta tuota matkaa en aio taivaltaa takuuasiassa vaan luonnollisinta on kääntyä lähimmän merkkiliikkeen puoleen... vai onko? Mitäpä osaan / uskallan vaatia?
Itse olen ajanut värkillä noin 2000 km kokonaiskilometrimäärän ollessa 40 tkm. Tuskinpa tuo laakeri on minun käytössäni väsähtänyt.