• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytetyn myynti kesällä 2017

Re: Käytetyn myynti kesällä 2017

Mäkine sanoi:
Slipari ja kipiteline. Moni myyjä tuntuu kuvittelevan, että tämä nostaa arvoa. Jos itse olen ostajana, niin ei nosta, vaan automaattisesti rankkaan vaihtoehdoista pois pyörät, joihin noita ei ole vaihdettu. Toki osa saattaa noita arvostaa, mutta se on melko pieni osa. Lisää en niistä maksa, kun valinnanvaraa useimmiten on.

Tuota. Tekstissäsi on pieni ristiriita. Tuottaahan se sinulle kuitenkin lisäarvoa, kun ne on vaihdettu vrt. vakiokuntoinen. :dunno:

[Oma mielipide] Omasta mielestäni se vakiokuntoisuuskin kertoo jotain käytöstä. Vaikkei ihan bomberpyörältä tarvitse näyttääkään niin kyllä se omien havaintojeni perusteella on noihin rälläyspyöriin useimmiten vaihdettu millä vedetään rajoitinta vasten jollain syrjäisellä teollisuusalueella. [/Oma mielipide]

itse yritin myydä omaa 4 000 ajettua motoa jossa on takuuta 3 vuotta jäljellä. Olisin myynyt 3 000€ käsirahalla, lopulle 48 kk/71€.
Hinta oli vain hieman kalliimpi mitä liikkeet maksaisivat minulle suoralla kaupalla. Yksi kysely ja siinäkin tarjottiin vaihdossa halvempaa autoa kuin pyöräni ja pyydettiin useita tuhansia väliä. Uudemman kyykkärin myynti on ihan seis.

Käy Aarbiken sivuilla.. myy aika monta pyörää per pv.
Pitäs markkinahinta löytyä, toki oma ajatus ei aina tätä hyväksy:blink:

Jardu sanoi:
Käy Aarbiken sivuilla.. myy aika monta pyörää per pv.
Pitäs markkinahinta löytyä, toki oma ajatus ei aina tätä hyväksy:blink:

Ei sielläkään ihan keikki halpoja ole, tai tavallaan on mutta kilsoja kuin taksimersussa. Hankalaksi tekee varmaan hinnoittelun 10v vanha pyörä alkuperäisillä renkailla, 12000 ajettuna ja tunnearvolla ladattuna

Viime kesänä olisin myynyt oman pyöräni 200€ kalliimmalla käyttäjälle mitä Aarbike ja RMHeino tarjosivat. Eipä ketään kiinnostanut.
Esimerkki: Honda CBR 1000RR Fireblade 2016. Kyseiset firmat tarjoavat 9 000€ suoralla kaupalla. Jos joku myisi tuollaisen laitteen minulle 9 200€ ostan heti.

Woozie sanoi:
Tuota. Tekstissäsi on pieni ristiriita. Tuottaahan se sinulle kuitenkin lisäarvoa, kun ne on vaihdettu vrt. vakiokuntoinen. :dunno:

Totta. Korjaan sen verran, että ne ei nosta myyntihintaa minun silmissä. "Arvoa" kyllä kuitenkin.
Enempää en maksa, kun vakiokuntoisesta.

Honukka sanoi:
Viime kesänä olisin myynyt oman pyöräni 200€ kalliimmalla käyttäjälle mitä Aarbike ja RMHeino tarjosivat. Eipä ketään kiinnostanut.
Esimerkki: Honda CBR 1000RR Fireblade 2016. Kyseiset firmat tarjoavat 9 000€ suoralla kaupalla. Jos joku myisi tuollaisen laitteen minulle 9 200€ ostan heti.

Mikä oli pyöräsi viime kesänä? Paljon ajeltu, mikä väri, mitkä modit, kuinka paska ilmoitus, mitkä kilsat tms. ?

Mäkine sanoi:
Totta. Korjaan sen verran, että ne ei nosta myyntihintaa minun silmissä. "Arvoa" kyllä kuitenkin.
Enempää en maksa, kun vakiokuntoisesta.

Et maksa enempää kuin vakokuntoisesta. Kunhan vaan muuten vaan rankkaat pois vaihtoehdoista. ok.

Itsehän en henkilökohtaisesti arvosta juuri mitään muutoksia pyörissä siten, että makselisin lisähintoja. Paskat ulkonäkömuutokset pudottavat hintoja ja ehkä laittomuuskuntoon jontavat puutteelliset äänenvaimentimet tms. saattavat johtaa suoraan siihen, että rankkaan pyörät pois vaihtoehdoista. :tyhmäminä:

Viimeksi muokattu:
Kyllä minä olen valmis niistä lisähimmeleistä maksamaan lisää mitkä olisi kuitenkin hommattava. En tietenkään listahintaa, mutta esim valmiiksi putkitetusta moposta vaikka pari satkua enempi kun vakiopiipullisesta. Itse olen parhaat kaupat autoista ja mopoista tehnyt huonojen ilmoitusten perusteella. Monasti tuntuu että ostajan olisi maksettava se vaiva mikä mopon hinkkaamiseen ja kuvien ottamiseen on mennyt.

Ducatin ostoa avitti minulla se, että siinä oli päässä laskettuna n. 5000€ ovh arvosta erittäin kallita merkkituotteita (Ducati Performance, Termignoni, Rizoma, Ilmberger jne. hiilikuitua ja billettiä), joita en ikimaailmassa raaskisi itse kaupasta ostaa, vaikka supermakeita ovatkin :). Mopo oli lisäksi vähiten ajettu ja lähes halvin, mutta käytetyksi pyöräksi ei mikään halpa. Oli joo uitettu, mutta niinhän nämä melkein kaikki ovat kun Suomessa ei juurikaan myyty. Sakemannin huoltokirja oli asiallinen ja huollettu Suomessakin maahantuojalla.

protoni sanoi:
Kyllä minä olen valmis niistä lisähimmeleistä maksamaan lisää mitkä olisi kuitenkin hommattava.

Tuo on kyllä osaltaan totta. Joku slipari ja minivilkut ei paljon vielä hetkauta, mutta jos pyörään on laitettu esim. täysputkisto, jalkatappisarja, shifteri, alustaan palikkaa ja kevyttä vannetta niin kyllä ne ihan rahan arvoista tavaraa on.

Back