• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytetty CBR 600 F

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _mafi_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sry että sekaannu tänne honda keskusteluun...
Kaverilla on 600 f olisko -99 tai -00, kun itse etsein prätkää niin kyseinen kaveri varoitti -02:sta (ensimmäinen ruisku).
Onko  tuossa ensimmäisesä ruisku F:ssä oikeasti vikoja vai oliko urbaania legendaa ??
Ensimmäinen ruisku on -01 eli ensimmäinen tuplavaloinen värkki. Ei ole minun silmiini pistänyt kenenkään jupinaa alkupään pyöristä vs uudemmat, mutta onhan se aina mahdollista, että esim moottorinohjaukseen tehdään hienosäätöä tai joitain komponentteja muutellaan. En siis äkkiseltään usko, että tarvii vanhempiakaan pelätä. Toisaalta kävi ilmi esimerkiksi tuota ketjunkiristimen paininta (olkoot se nyt tällä kertaa värkin nimi) ostaessani, että -03:sen varaosanumero oli eri kuin vanhempien. Se on sitten eri juttu onko numeron lisäksi osissakaan muuta eroa.

Saattaisin itse ottaa mieluummin nollaykkösen kuin nollaviitosen ilman alustansäätöjä ja katilla. Myönnän silti, että omaa etsiessä oli ykkössijalla 2003-2004 -pyörät.

Nyt ois virosta mahollisuus hankkia cebari, ihan hyvältä se näyttää kuvissa, eikä naarmuja tai mitään.. motoliikkeessä myynnissä oleva, ainoo juttu nyt ku kysyin huoltokirjast, semmosta ei löydykkää... oks järkevää ostaa pyörä jos siin ei oo huoltokirjaa??
sad_orig.gif

hehee, vastakkaiset neuvot nyt sit tuli... mut siis mites se siihen sit vaikuttaa jos haluu sen täällä sit myydä joskus vuoden päästä?? ku täällähä merkitsee aika paljolti se et mitä paperissa lukee eikä mitä myyjä lupailee ;)

hehee, vastakkaiset neuvot nyt sit tuli... mut siis mites se siihen sit vaikuttaa jos haluu sen täällä sit myydä joskus vuoden päästä?? ku täällähä merkitsee aika paljolti se et mitä paperissa lukee eikä mitä myyjä lupailee ;)
Itse ajattelin myös lähteä hakemaan viimeistään kesäkuun alussa Virosta pyörän ja olen juurikin katsonut bikepointin ja motodepoon valikoimia. Tarkoituksena siis hakea itselleni 600CBR.

Jälleenmyynti on aina vähän arvoitus tietty noissa laitteissa. Jos olet itse ajanut sillä edelliset 5 vuotta ja pitänyt koko ajan kirjaa huolloista niin ei sillä ole väliä onko kirjaa tallella aikaisemmilta omistajilta.

Kilometrien paikkaansapitävyyttä on vaikea sanoa noissa Italian pyörissä mutta jos paikan päällä pyörä näyttää hyvältä ja on myös sen näköinen että sillä on ajettu se mitä kilometrit näyttää niin en epäile yhtään pyörää ostaa. On se kuitenkin sen verran edukkaampi veroineen ja tuontikuluineen kuin Suomessa vastaavat.

kyl mä täs aattelin parii vuotta pyörää pitää itellään nii sen ajaksi ainaki huolto kirjaa vois pitää sit yllä.. eli kannattais toisin sanoen käydä vilkasemassa siellä milt näyttää.. kylhä ne paljo edullisemmaks tulee ;)

Noh, mä en ainakaan luottais sun sanaas, että kaikki huollot on hoidettu jollei papereita löydy. Ostamatta jäis, varsinkin noin yleinen pyörä jossa löytyy käytettyjen markkinoilta reilusti valinnanvaraa.

E: Paitsi jos se sulla olis monta vuotta jo ollut ja siltä ajalta löytys huoltohistoria paperilla, ilman isompia ongelmia. Sit vois harkita, mutta etusijalla olis kuitenkin ne joissa on huoltohistoria selvillä kokonaa.

Noh, mä en ainakaan luottais sun sanaas, että kaikki huollot on hoidettu jollei papereita löydy. Ostamatta jäis, varsinkin noin yleinen pyörä jossa löytyy käytettyjen markkinoilta reilusti valinnanvaraa.

E: Paitsi jos se sulla olis monta vuotta jo ollut ja siltä ajalta löytys huoltohistoria paperilla, ilman isompia ongelmia. Sit vois harkita, mutta etusijalla olis kuitenkin ne joissa on huoltohistoria selvillä kokonaa.
Noh tota justiinsa meinasinkin, että se mitä papereissa lukee ni on mitä merkitsee. Aika mieleen painettu asia täällä suomessa, enkä tarkota tätä nyt pahalla tavalla. Joka maassa on oma tapansa. Täytyy kuitenkin harkita näitä asioita jos meinaa tällasen investoinnin tehdä
wink.gif

Osta miulta '99 Cbr. Kaasaripeli, mutta hyvä sellanen. Kilsoja mittarissa just alta 22tkm. Ennen myyntiä vielä teetätän ison huollon liikkeessä. Reilulla vitosella lähtee.
muute kuulostaa hyvält, mut etin ite just 2001 --> vm ja ruiskukoneella =/... kiitti tarjouksest kuiteski  
thumbs-up.gif
No sitten tästä ruiskullinen. Siskoni poikaystävän pyörä, itekki pari kertaa ajanut ja täysin toimiva peli.
Mukavat äänet lähtee tuosta yoshimurasta. Linkki

Joopa joo noi urbaani legendat ekoista ruiskuista! Jenkkien ehkä suosituin sreetfighteri/stunt malli ja arvatkaa saako ne rääkkiä? Perushuollot kun tekee ajokauden alussa niin riittää. Itsellä -02 ruisku ja ei oo ollu mitään vikoja viiteen vuoteen. Akun ostin biltemasta mikä makso 4x vähemmän ku orkkis ja toiminu 3 vuotta. Ja oon revitelly, keulinu ja ties mitä...Itse hakisin ton Viron pyörän...

Joopa joo noi urbaani legendat ekoista ruiskuista! Jenkkien ehkä suosituin sreetfighteri/stunt malli ja arvatkaa saako ne rääkkiä? Perushuollot kun tekee ajokauden alussa niin riittää. Itsellä -02 ruisku ja ei oo ollu mitään vikoja viiteen vuoteen. Akun ostin biltemasta mikä makso 4x vähemmän ku orkkis ja toiminu 3 vuotta. Ja oon revitelly, keulinu ja ties mitä...Itse hakisin ton Viron pyörän...
+1
bowdown.gif

ku kerra oon aika noobi viel motskien suhteen
withstupid.gif

Niin mitäs noi venavälykset meinas??? ois kiva tietää
idea3.gif

Ihan samaahan ne meinaa kuin autoissa tai missä tahansa polttomoottorissa eli venttilien välyksiä  
tounge.gif
ts. kun sylinterin palotilaan ruiskutetaan polttoaineen ja ilman seosta niin seos ohjataan sinne imuventtiilien kautta ja vastaavasti pakokaasut ohjataan pakoventtilien kautta pihalle. Niin ja se välys on siis se kuinka paljon venttiili aukeaa.

Ihan samaahan ne meinaa kuin autoissa tai missä tahansa polttomoottorissa eli venttilien välyksiä  
tounge.gif
ts. kun sylinterin palotilaan ruiskutetaan polttoaineen ja ilman seosta niin seos ohjataan sinne imuventtiilien kautta ja vastaavasti pakokaasut ohjataan pakoventtilien kautta pihalle. Niin ja se välys on siis se kuinka paljon venttiili aukeaa.
Siis Venttiilien välyksillä tarkoitetaan kylläkin sitä välystä mikä jää venttiilin ja nokka-akselin väliin, ei siis sitä kuinka paljon venttiili aukeaa...
Tuossa hyvä video venttiilien säätämisestä. Youtube

tounge.gif
Siis Venttiilien välyksillä tarkoitetaan kylläkin sitä välystä mikä jää venttiilin ja nokka-akselin väliin, ei siis sitä kuinka paljon venttiili aukeaa...
No näinpä. Jäisi soppa aika vähiin 0,2mm nostolla. ;)

Tuossa taas esimerkki siitä, miltä homma näissä vehkeissä näyttää. Eli jos unohdetaan nokka-akselin ja venttiilien välissä olevat hilppeet, niin asia näyttää karkeasti tältä:
"how stuff works". Haluamme, että venttiilit menee kiinni ja myös, ettei välystä ole liikaa.

tounge.gif
Kylläpäs sitä nyt aletaan pilkkua viilaan ku yrittää yksinkertaisesti asian selittää
smile_org.gif
No mut juuri näinhän se asia on kun oikein tarkkoja ollaan
033102beer_1_prv.gif

Onkos noissa eka mallin ruiskucebareissa erillinen ryyppytaaki aivan kuten kaasarikoneissa? Itellä oli -02 900 hornetti jossa oli ruisku mutta kylmäkäynnistyksiä varten manuaalinen rikastin sydeemi.

Back