• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käynnistykset talven aikana ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leijona59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä ollu tapana pyöräyttää kolmen viikon välein lämpimäks
smile_org.gif

Joo kai toi kaikki hoito on liikaa jos kuuntelee joitain tahoja. Joku ajaa pyörän talliin syksyllä ja sitten keväällä taas starttaa, pyyhkii pölyt ja se siitä. Mutta kai se vaan on sielun hoitoa, akun hoitoa, kaasareiden hoitoa jne... ei se varmaan pahasta oo käynnistellä konetta vaikka kerran kuukaudessa.

Sielunhoitoahan tuo taitaa minulle ainakin olla. Saa kerran kuussa ajaa sen 7 metriä autotallin päästä päähän
062802moto_prv.gif

On vaimon mukaan kuulemma näkemisen arvoin virne naamalla kun on tuo toimenpide hoidettu
tounge.gif

Ajovarusteita en sentään noilla reissuilla päälleni ole laittanut
cool.gif

Sielunhoitoahan tuo taitaa minulle ainakin olla. Saa kerran kuussa ajaa sen 7 metriä autotallin päästä päähän  
062802moto_prv.gif

On vaimon mukaan kuulemma näkemisen arvoin virne naamalla kun on tuo toimenpide hoidettu  
tounge.gif

cool.gif
No mun ajomatka ei oo kun 5 m, mutta mä teen sen aikas usein
biggrin.gif

Kaasarikoneen kaasarit tyhjix syksyllä niin ei tule 'homehtumisongelmia'.
Lieneeköhän tuo(kaan) se autuaaksi tekevä "neuvo" jos
vähänkin tuota ajattelee,niin eikö tuosta tyhjennyksestä
ole vaan haittaa,lähinnä O-renkaan kuivumisen muodossa.
On se ihme miten o-renkaat kuivuu kun ne niitä ympäröivä neste poistetaan. Jos ne siitä syystä kuivuu niin niissä on jotain vikaa. Vanhemmiten o-rengas menettää kimmoisuutensa ja alkaa painua lyttyyn ja vuotaa, oli ne polttoaineeseen upotettu tai ei. Jos kaasarissa on 'töpeskää' niin polttoaineen kuivuessa epäpuhtaudet kiteytyvät milloin minnekkin aiheuttaen mahdollista tihkumista käyttöönotettaessa.

En tiedä minkälaisia kaasareita muissa vehkeissä on, mutta omissa niitä o-renkaita ei kyllä oikein montaa löydy. Tyhjäkäynti-ilmaruuvin o-rengas ja neulaventtiilin rungon o-rengas. Kaasuttimen pohjan tiiviste on kuminen. Elikkä koko kaasutinpaketissa (4 kpl) on yhteensä 8 o-rengasta, joista 4 kpl on polttoaineen kanssa kosketuksissa normaali käytössä.

Kyllä ne vuodot käyttöön otettaessa taitaa johtua vain kaasuttimien huoltamattomuudesta.. Mutta kuten jo aiemmin mainittu, jokainen tehköön omille vehkeilleen mitä huvittaa..
omg.gif
joopa joo eri pyörissä varmaan vaihtelee tuo O-renkaiten määrä,viimeksi kun ostin ns: kaasuttimen korjaus sarjan (honda)
siinnä oli muistaakseni 8-kpl kyseisiä renkaita se kertaa 4 on
jo mielesräni aika paljon ja sitten vielä tuo tulopuoli arvaus että
ainakin 2-per kaasari siinnä voit laskea paljonko tulee määräksi.

mitä tulee tuohon sinun "väitteeseen" ettei muka O-renkaat mitenkään kärsi jos ovat pitkään "kuivina" on täyttä peetä
ei tarvita kummallistakaan "oppimäärää"
(kokemusta) tuon asian tietääkseen,mutta meitä on moneen junaan ja jotkut jää aina asemalle.

stabilisaattori on hyvää tavaraa. yx kevät tapeltiin kaasariin töhnäx muuttuneen bensan kanssa, seuraavax talvex stabilisaattoria tankkiin ja nou proplemos.
tounge.gif

Hihii. Parkkihallissa on hyvä olla
inlove.gif
Siellä voi ajaa ihan ympyrääkin! Ja KUN Helsingin "talveen" mahtuu niitä päiviä jolloin lämpötila on plussan puolella ja tiet lumesta vapaina niin ajelemaanhan sitä lähdetään
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

tounge.gif

cool.gif
biggrin.gif
Mun on tyydyttävä vajaaseen kahteen metriin...mutta hymy siitäkin jo irtoaa  
biggrin.gif
Ei muuta kuin ensi kerralla mittaamaan kiihtyvyyttä 0-2 metriin
idea3.gif

062802moto_prv.gif

tounge.gif

cool.gif
biggrin.gif
Mun on tyydyttävä vajaaseen kahteen metriin...mutta hymy siitäkin jo irtoaa  
biggrin.gif
Ei muuta kuin ensi kerralla mittaamaan kiihtyvyyttä 0-2 metriin  
idea3.gif
Joku vanha läski kiinni talveksi ja kumin polttoa
biggrin.gif

Kaasarikoneen kaasarit tyhjix syksyllä niin ei tule 'homehtumisongelmia'.
Lieneeköhän tuo(kaan) se autuaaksi tekevä "neuvo" jos
vähänkin tuota ajattelee,niin eikö tuosta tyhjennyksestä
ole vaan haittaa,lähinnä O-renkaan kuivumisen muodossa.
On se ihme miten o-renkaat kuivuu kun ne niitä ympäröivä neste poistetaan. Jos ne siitä syystä kuivuu niin niissä on jotain vikaa. Vanhemmiten o-rengas menettää kimmoisuutensa ja alkaa painua lyttyyn ja vuotaa, oli ne polttoaineeseen upotettu tai ei. Jos kaasarissa on 'töpeskää' niin polttoaineen kuivuessa epäpuhtaudet kiteytyvät milloin minnekkin aiheuttaen mahdollista tihkumista käyttöönotettaessa.

En tiedä minkälaisia kaasareita muissa vehkeissä on, mutta omissa niitä o-renkaita ei kyllä oikein montaa löydy. Tyhjäkäynti-ilmaruuvin o-rengas ja neulaventtiilin rungon o-rengas. Kaasuttimen pohjan tiiviste on kuminen. Elikkä koko kaasutinpaketissa (4 kpl) on yhteensä 8 o-rengasta, joista 4 kpl on polttoaineen kanssa kosketuksissa normaali käytössä.

Kyllä ne vuodot käyttöön otettaessa taitaa johtua vain kaasuttimien huoltamattomuudesta.. Mutta kuten jo aiemmin mainittu, jokainen tehköön omille vehkeilleen mitä huvittaa..
jaas.. kyllähän se vain niin on, että kumi kovettuu ja haurastuu vanhetessaan. Viimeinen naula arkunkanteen on se, että vanha kumi pistetään seisomaan vaikkapa talveksi
lookaround_orig.gif
Ja nyt en puhu kaasareista, kun mulla ei niitä ole, vaan koneen tiivisteistä. Näinpä se on näitten stefojenkin kanssa, että tahtoo alkaa valskata mopon posket, jos pääsee liiaksi kovettumaan. Talvikäyttö auttaa muuten vissiin tähän onkelmaan.

Itse käyttelen ja ajelen autotallissa aina kun vain mahdollista.. [<->
062802moto_prv.gif
<->]

Oma pyörä ei-lämmitetyssä autotallissa ja satunnaisesti suojakelien sattuessa annan lohkolle vielä tovin lämpöä 3kW puhaltimesta ja käytän lämpöiseksi, ainakin kuskin naaman saa näin virneeseen.
smile_org.gif
Samalla hyvä testata että kytkin skulaa ja sitä rataa...

mul onki ehk 10cm tuota kiihdyttelymatkaa, ei voi edes kytkintä kokonaan päästää vapaaksi tuolla matkalla
biggrin.gif

Kerran ehkä talven aikana vois napata pyörän ulos ja käyttää aivan oikeasti lämpimäksi asti, tosin tuo piikkisen syylari ei oikein tykkää lämmetä nopeasti, tikku nousee vähän mittarissa, mutta syylari pysyy aika kauan kylmänä, eli kauan saa lämmittää...

aiheeseen liittyvä kuva(oma mopotin varastossa)
DSC00950.JPG

Tämä kerran kuussa käynnistys eli kännikäynnistys on pakko tehdä joka vuosi ,miten sitä muuten jaksaa odottaa seuraavaa ajokautta?
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

mul onki ehk 10cm tuota kiihdyttelymatkaa, ei voi edes kytkintä kokonaan päästää vapaaksi tuolla matkalla
biggrin.gif
Lyhyeksi se kävi viimetalvena mullakin kiihdyttely, vaikka tein sitä pari kertaa talven aikana duunissa, halli kun ei oo kun .n 40 m pitkä.Mopoa tuli viimetalvena käytettyä aika säännöllisesti kun ohi käveli, käyntiin ja antoi käydä lämpimäksi.Tänätalvena mopo kotitallissa joten ei kiihdytellä.
veryangry.gif

Back