Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
shyhander sanoi:Joku vois laskea nokan osumiskohdan kehänopeuden muutoksen välyksen kasvaessaKyllähän kaiketi metalli tykkää hakkaamisesta huonompaa kuin työntämisestä.
Raaseri sanoi:Mun on hankala ymmärtää, miksi sitä valmistajan ohjetta on mahdoton noudattaa. Varsinkin kun ei ole mitään syytä toimia sitä vastaan. Mutta jokainen omalla tyylillään, itsehän laskunne maksatte.
Turhat neuvot poistettu.retrokawa sanoi:Varmaan pitäydynkin, vaikka ehkä aluksi saa mennä isommilla. Ja 1000km kohdalla säädän kohdilleen.
Jäi vaan kiinnostamaan tuo, että aiheuttaako liian iso välys oikeasti jotain vaurioita nokka-akselin pintaan? Joka tapauksessahan nokka (tai keinuvipu) on irti siitä säätöpalasta ja iskee siihen aina ennen ventiilin avautumista. Mutta onko tuo niin kriittinen, jos iskua on 0,1 mm liikaa, niin aiheuttaisi jonkin vaurion?
shyhander sanoi:Joku vois laskea nokan osumiskohdan kehänopeuden muutoksen välyksen kasvaessaKyllähän kaiketi metalli tykkää hakkaamisesta huonompaa kuin työntämisestä.
XJ 900 sanoi:Taas tehdään yksinkertaisesta perusasiasta rakettitiedettä. Jos välyksen ohjearvo on --.
Ps. kokemusta on prätkien ja kotiloiden huolloista ja korjauksista yli 30v.ajalta

Raaseri sanoi:Mun on hankala ymmärtää, miksi sitä valmistajan ohjetta on mahdoton noudattaa. Varsinkin kun ei ole mitään syytä toimia sitä vastaan. Mutta jokainen omalla tyylillään, itsehän laskunne maksatte.
Turhat poistettushyhander sanoi:Joo tää oli siis huumoria tää rakettietiedeavaus, siinä oli sellainen hymiöEt ei tarvi ruveta laskeen.
Mulla on kokemusta moottoreista ja muttereista niinkun öö… Neljävuotta harrastuspohjaa..![]()
Nitrous sanoi:Mietipä asiaa vaikka tällä tavalla: Ota viiden kilon punnus ja pudota se 25cm korkeudelta varpaalle. Kirpasee ja vituttaa, mutta tuskin vielä mitään murtuu. Jalan säästämiseksi tiputa samainen punnus 50cm korkeudelta toisen jalan päälle? Sattuko enemmän?
Nitrous sanoi:Ja sitten kun sulle kerrotaan miksi se välys on mitä on, ei sitä kannata uskoa vaan vänkäät edelleen vastaan.
retrokawa sanoi:En mä vänkää vastaan, vaan uskon vain perusteltuihin vastauksiin. Netissä kun noita kertojia kun on hieman joka lähtöön.![]()
retrokawa sanoi:viedä mopon merkkihuoltoon ja maksaa laskun.
TA sanoi:Tuskin johtuu venttiilien välyksistä tärinät. Venttiilien ajoitukset kannattaa ehkä tarkastaa jos muuta ei ole ollut irti kuin sylinterin kansi.
retrokawa sanoi:Koko moottori oli osina, mutta yritetty kasata takaisin entiselleen. Kaksi kannen pultin kierrettä piti hitsata uudestaan lohokosta, siksi piti purkaa.
Venttiilien ajoitus ei kai ole säädettävissä. Moottorissa on kuningasakseli.