• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki ZXR 750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eskopaha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
no pyörähän pärähti käyntiin....ku kaivo vanhat tulpat laatikon pohjalta.
eli syssyllä huolsin mopon(isosti)...ja siinä vaihdoin uudet tulpat.
sittemmin ihmetelly ku ei lähe käyntii,tulpat kastuu....helvetin huono kipinä(päivän valossa ees näe)...
tänään sitte ropasin siinä jotain ja koeilin vanhalla tulpalla tuleeko kipinä,johan räiski.
eli paketista vedetyt ngk:n tulpat paskana? ja kaikki neljä kpl?

Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, ni läks käyntii kertalaakista ja koko talven ollu kylmäs harvassa tallis, mis -asteet samat ku ulkona. Vajaa 2 tuntia sisätilanlämppäri puhalti öljyjä lämpimäks. Vanhat johdot oli kyl nii kovat, et melkei kuori halkes, ku taivutti. Ja tulpat edusti kahta merkkiä, 1 ja 3 oli Denso ja 2 ja 4 oli NGK.

Ajokelit lähenee ja mopo ei kierrä.
mad.gif
Nappaa kierroksia 6000-7000 jonka jälkeen alkaa rötääminen ja pauke. Houkuttelemalla saa varveja lisää,mut jos aukasee kaasua kunnolla paukkuu putkessa ja kaasarit röpeltää niin pirusti. Oon kokeillu toisilla kaasareillakin aina sama laulu.Tulpat,puolat ja tulpanjohdot on katottu ja toimivia. Pari eri syttyboxiakin on kokeiltu. MISSÄ vika?
confused_orig.gif
?

Haukkeleekohan ilmaa kaasareitten kumikurkkujen tienoilta..koklaa starttipilotilla suhautella imukurkkuihin tyhjäkäynnillä olevaan masiinaan.

Onkos tehty koneremppaa tai pesua viimeaikoina? = mahd.Jako sekasin tai vettä paikassa johon sitä ei kuulu.

Jakoketju tuli vaihdettua tässä kevään korvalla, mutta noi ongelmat alko jo ennen remonttia. Vettä mopo ei o nähny sitte viime vuoden... Näistä mopoistahan tuntuu sytkäboxit hajoilevan aika usein, minkähän laisia oireita se on aiheuttanut muille?

Terve. Piti ihan rekisteröityä ku on tähän asti vaan lueskellu täällä näitä juttuja.
Mulla semmonen ongelma että käy tyhjäkäyntiä 3 pytyllä, kun nostaa vähän kierroksia niin alkaa käymään neljällä.
Tulpat vaihdoin jo ja ei ollu vaikutusta.
Muuten toimii hyvin, ei nyi eikä pätki.
Voisko akulla olla vaikutusta? Starttaa kuitenki tosi hyvin, mutta esim kun vilkku on päällä niin mittarinvalot sykkii hieman samaan tahtiin. Ja se vielä että kun valot sammuttaa niin välillä jopa yrittää käydä neljällä tyhjäkäyntiä.
Tai huono maa??

Terve. Piti ihan rekisteröityä ku on tähän asti vaan lueskellu täällä näitä juttuja.
Mulla semmonen ongelma että käy tyhjäkäyntiä 3 pytyllä, kun nostaa vähän kierroksia niin alkaa käymään neljällä.
Tulpat vaihdoin jo ja ei ollu vaikutusta.
Muuten toimii hyvin, ei nyi eikä pätki.
Voisko akulla olla vaikutusta? Starttaa kuitenki tosi hyvin, mutta esim kun vilkku on päällä niin mittarinvalot sykkii hieman samaan tahtiin. Ja se vielä että kun valot sammuttaa niin välillä jopa yrittää käydä neljällä tyhjäkäyntiä.
Tai huono maa??
Mulla ainakin pärrä on pirun tarkka akun kunnosta. Saattaa kyllä startti pyörittää hyvän kuulosesti mutta ei lähe käyntiin, jos akku on vähänkin vajaa.

itellä kans rötää ja paukkuu,eikä kierrä kunnolla....
ja käy tyhjä käyntiä kolmella/yrittää neljällä...
mulla ainaki synkat ihan v#tuillaan....muutamaa ruuvia käänsin pikkasen ni rauhottu saman tien,ja käy neljällä
smile_org.gif

jostain pitäs nyt saada mittari jotta saa tarkalleen kohilleen.
ei taida korvakuulolla onnistua.
033102beer_1_prv.gif

Täytyy taas huomenna katella synkka puolta. Mittari on ihan oma valmisteinen,pala lautaa ja kirkasta letkua ja toimii varsin mallikkaasti. Alkaa jo v...tuttaa kun ei löydä selitystä rötäämiselle.

Mahtaako täällä kukaan tietää j-mallin sytkä ennakoista mitään? Tuli tilattua säädettävä boxi, viel kun tietäs minkälaisia arvoja siihen pitäs laittaa,helpottais menoa huomattavasti.
062802moto_prv.gif

Onko kellään tietoo miten paljon L-mallin pyörän pitäis ottaa kierroksia? Oma kawa kiertää vain 10 tonniin asti ja tuntuu, että rajotin pätkäsee siinä kierrokset pois, mutta eikö ton pitäs vähän enempi kiertää?

orkkis boxin ennakoista en tiä mitään,kittiboxsta jonkun verran..
eiköhän sen pitäs se 12 tonnia ainakin kiertää..

Mulla suska harrasti joskus samaa, tulppien vaihdolla alko taas kiertämään loppuun asti.
Tuo kun mulla kawa käy tyhjäkäyntiä kolmella on alkanu pikkuhiljaa paranemaan, olisko vaan ollu jotain paskaa kaasareissa.. Vielä harrastaa sitä että kylmänä n. ensimmäiset 2 kilsaa aivastelee. Eikös se tarkota ettei saa tarpeeksi bensaa?

Oisko kenelläkään tietoa että mistä kannattas vikaa lähtee ettimään kun ei startti pyöri? Pyörä on Kawasaki zxr750 vuosimallia 91

Kertokaa tollanen ostajan opas mulle mitä pitäis käydä läpi kun menen katsomaan (toivottavasti myös ostamaan) zxr750 -92:sta?

Back