• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki VN 800

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hadar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulikin mieleen näitä luoskellessa , että pitää tilata 30000km huolto
idea3.gif

Väinön takajousta nostaisin keskustelun aiheeksi. Olemme nyt ajelleet kaksi päällä melkein kaikki ajomme ja esim. mutkissa joissa on sopivan loivia monttuja tuntuu pyörä lähtevän "heijjaamaan" aika helpoti. Mietin milloin jousta tulisi säätää ja mihin jousen säätäminen oikeasti vaikuttaa. Tuleeko säätämisen jälkeen perästä jäykempi esim. montut tuntuu enemmän persuksissa ja/vai tuleeko pyörästä tukevampi ja näin paremmin ajettava em. kaltaisissa mutkissa.
Säätämiseen kuitenkin tarvitaan vielä jonku erikoityökalu(ko)?

Tulee jämäkämpi mutkissa, itsellä juuri säädettiin jäykimpään asentoon. Jos 800:ssa edes about samanlainen mekanismi kuin 1500:ssa, käy erikoistyökalusta vahva ruuvimeisseli, jolla pakkoväännetään alapuolen "jousilautanen" pykälää, paria tiukemmalle. Eli jousi kiristyy kun sitä painetaan kasaan n.1/2 cm per naksaus.

Valitettavasti ainakaan 1500:ssa ei voi säätää esim. paluuvaimennusta, joka hidastaisi ensimmäisen joustoliikkeen paluuliikkettä, ei olisi niin pompottavaa menoa kun jousi on säädetty kireälle...

Viron keikka takana, vaan matkalle lähtiessäni huomasin laukkuraudan olevan poikki. Kesti se, vippaskonsteilla kumminkin. Mulla on Giwin laukut ja paketissa tulleet, kromatut laukkuraudat. Kuljettelin läppäriä mukana, jolloin lukitus oli must.

Ny en kyllä mistään sivustoilta oo löytäny rautoja. Meneeköhän hitsaushommiksi... oisko vinkkiä hyvästä hitsarista? Löysin turkulaisen maahantuojan, hintaa 155.

Lisäilläänpä vielä tähän, kun purin just sen rautahässäkän. Se on läkkipeltiputkesta tehty ja varsin heikon näköinen sellainen. Lattaosa on saatu aikaan hakkaamalla putki litteäksi. Jos teillä on putkitelineet, vilkaiskaapa välillä niitä liitoksia -varsinkin hitsaamalla tehtyjä !
buttrock.gif
crazy.gif

Yritin säätää takajousta, mutta ei riittänyt päättäväisyys, -vielä ekalla kerralla, nimittäin minun päättäväisyys.
Onko siinä jotain lukituksia jotka pitäisi avata ensin? Ei tosin ollut takapyöräkään ilmassa ja moskakin oli tavallinen vasara, eikä meisselikään ollut paras mahdollinen siihen tarkoitukseen. Täytyy laittaa kunnon rähinä päälle seuraavaan yritykseen, vrt. eturattaan irroitus. Eli ensin hommata kunnon välineet ja sitten käydä sen jousen kimppuun uudestaan.

Ei ole mitään lukitusta siinä esisäädössä...
Suosittelen ostamaan sen iskari avaimen, eiköhän jokaisesta mp-liikkestä löydy ei maksa kuin jonkun 10€...
Itse joskus aikoinani hajotin yhden iskarin kun pätkin meisselillä ja vasaralla.
Jaa a...
Taitaa mennä itsellä iskari vaihtoon ensi talvena, esisäätö vitoses ja joskun mutkis jossa kuoppa niin meinaa vaeltaa!
Kellään kokemusta tästä?
http://www.cruisercustomizing.com/detail.....Classic

Eipä mene normaalit iskariavaimet lähellekään vääntöpaikkaa VN:ssä. Olen ottanut oikean puolen poskesta sisuskalut pois. Iskari näkyy hyvin mutta, mutta...

On kuulemma fitti homma. Teetin sen heti aluksi ja kaksi asentajaa kirosi tehneensä kaks tuntia duunia sen kanssa. Onneksi olin sopinut korvauksen etukäteen. Ongelma on ilmeisesti just se, ettei pääse oikein käsiks...

Just tulin vissiin Väinön kesän vikalta keikalta: Rattaat ja ketjut lopahti. Loppu kuluminen meni rattaiden osalta 500 km tosi nopeaan, mutta ajoin kyllä ketjuilla liki 40 tkm yhteensä. Nyt Väinö venttaamaan talven remonttiaikaa ja tuoreemmalla baanalle
062802moto_prv.gif

Samalta tuntu sen iskariavaimen kanssa itselläkin et ei se sinne mee... Mutta mutta...
Kun sen oikeessa kulmassa, vähän viistossa ja tosiaan sen oikeanposken kautta sinne saa niin naks naks...
Tunnin kirous ja 10 minuutin homma!

Mitenkäs, meinaatko remmin laittaa vai ketjut?

Mitenkäs, meinaatko remmin laittaa vai ketjut?
Remmi oikeesti kiinnostas! Jokuhan sen oli tilannut. Miten se toimitus pelitti ja menikö heittämällä ketjujen/rattaiden tilalle?

Toinen -tosin snadi, pulma on, että pinnavanteet alkaa kaipaan rihtausta (> 64 tkm). Olisko potentiaalisia tekijäehdokkaita?

Minulla ainakin mp-huolto tsekkas pinnat, mulla klasissa 76tkm!
Älä helv...
omg.gif
, mä ku luulin, että mä oon ajanu paljon
biggrin.gif
. Mikä vuosimalli ?

Toi hinta on kyllä niin rasvane, että olkoon. Väinöön tulee kesäsin tuskin 5 tkm, ku se on kakkosmopo, joten ihan kauheesti en enää siihen investoi.

On muuten käsittämätön säätövara. Just kiristin ja sehän on vasta 2+ viivaa. Ketjuilla kyllä ajelis, mutta rattaat alkaa todella oleen finito...

Tulen ihan varmasti hankkimaan seuraavaksi hihnasatsin. Muuten pyörän kanssa pääsisi aika vähällä vaivalla, mutta ne ketjut vaatii enemmän huomiota kuin koko muu pyörän puunaminen yhteensä.

Terkut kaikille Väinöläisille, tuli vaihdettua VN800 jammun FJR1300 joten foorumi vaihtuupi. Eiku varovaista menoa kaikille
062802jumpie_prv.gif

-97 classic meikällä...
pari euroopan turneeta ja 4 kertaa norja / ruotti ja nou roblems!
Kestävä on vn 800!
bowdown.gif

Huomenna heinolaan ja sit viikonpäästä yyteriin kokkareihin.
Sit alkaa mun kausi hiljenemään...
Muutenkin tänäkesänä tulee vajaa 6tkm klasiin kun toukokuussa tuli kolmas muksu...
Ens kesänä muksut anopin riemuks, vaimo ritsalle reissuun!
062802moto_prv.gif

Mun on 98 ja Vulcan
biggrin.gif
ja kilometrit olisi toki verrannollisia ja ylikin, jon olisin jatkanut Euroopan reissuja Väinöllä, mutta kun on jo piiiitkäään ollu toinen mopo, jota toki olen sitten vaihtanut, ku mustalainen hevosta, ni ne kilometrit on tullu niihin.

Yyteriin tullaan Jammulla ja minä olen jo niin kypsä, että lasten lapsia vois olla kolme, vaan onneks ei, ainakaan vielä...
lookaround_orig.gif

Back