• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki vn 1500 se vm.88 B2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rocky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iso väinö paukuttaa putkessa moottorilla jarruttaessa.Olen synkannu kaasarit+vaihtanut aircut off venttiilin sekä littanut tiukat alipaine letkut.Missä vika?Miten modifioidaan männät öljyn kulutuksen vähentämiseksi.

Iso väinö paukuttaa putkessa moottorilla jarruttaessa.Olen synkannu kaasarit+vaihtanut aircut off venttiilin sekä littanut tiukat alipaine letkut.Missä vika?Miten modifioidaan männät öljyn kulutuksen vähentämiseksi.
Oletko tarkistanut, että pakoputkisto on ehjä ja liitokset eivät falskaa? Erityisesti pakosarjan laipat vuotavat herkästi päästäen raitista ilmaa pakopiippuun. Tämä lisäilma sytyttää palamattoman seoksen aiheuttaen pauketta.

Wäinön kaasareissa on alipainetoiminen rikastinpiiri, mikä rikastaa seosta moottorijarrurtetaessa. Onko ko. piirin kalvot ehjät ja kanavat puhtaat? Kalvot ovat molempien kaasareiden sivussa.

Paljonko menee öljyä? Itsellä menee alle ½ litraa 20W-50:stä tuhannella km:llä. Puolen litran kulutus tonnissa on "hyväksyttävä ominaisuus".  
omg.gif

Runsas ölynkulutus johtuu tehtaan huonosta hoonauksesta, kertoovat ameriikan harrastajat  
nixweiss.gif

Oletko tarkistanut, että pakoputkisto on ehjä ja liitokset eivät falskaa? Erityisesti pakosarjan laipat vuotavat herkästi päästäen raitista ilmaa pakopiippuun. Tämä lisäilma sytyttää palamattoman seoksen aiheuttaen pauketta.

Wäinön kaasareissa on alipainetoiminen rikastinpiiri, mikä rikastaa seosta moottorijarrurtetaessa. Onko ko. piirin kalvot ehjät ja kanavat puhtaat? Kalvot ovat molempien kaasareiden sivussa.

Paljonko menee öljyä? Itsellä menee alle ½ litraa 20W-50:stä tuhannella km:llä. Puolen litran kulutus tonnissa on "hyväksyttävä ominaisuus".  
omg.gif

Runsas ölynkulutus johtuu tehtaan huonosta hoonauksesta, kertoovat ameriikan harrastajat  
nixweiss.gif

Vtyyli kiitti tosiaan vinkeistä suoritin toimenpiteet ja kävin ajamassa ei paukuta enää.Mun väinö on porattu n.10000 km sitten öljyä menee noin 0.5 litraa 1500 km:lle. oiskohan se mäntien modifiointi sitä,että porataan öljy renkaiden alla olevat reiät suuremmiksi.Vertaillessa joihinkin muihin mäntiin niissä oli suurempia reikiä kuin väinön männissä.

Itsellä on kanssa -88 iso väinö. Putket paukkuu kun jarruttaa moottorilla. Paukkuminen väheni hieman kun vaihdoin putken tiivisteet muttaa räiskii silti (HD miehen sanoin: Lout Noise Saif Lifes ).
cool.gif
. Mites noi kaasarit synkataan? Voiko toimenpiteen tehdä itse vai meneekö suosiolla suoraan pajalle? Aircut off venttiilistä en ole kuulutkaan missäs sellainen piileskelee? Öljyä kuluu kanssa sellainen "normaali" 0,5L / 1000km.

Itsellä on kanssa -88 iso väinö. Putket paukkuu kun jarruttaa moottorilla. Paukkuminen väheni hieman kun vaihdoin putken tiivisteet muttaa räiskii silti (HD miehen sanoin: Lout Noise Saif Lifes ).
cool.gif
. Mites noi kaasarit synkataan? Voiko toimenpiteen tehdä itse vai meneekö suosiolla suoraan pajalle? Aircut off venttiilistä en ole kuulutkaan missäs sellainen piileskelee? Öljyä kuluu kanssa sellainen "normaali" 0,5L / 1000km.
on helppo synkata itse jos on vaan mittarit,kaasarien päällä
on letkun paikat johon mittarit kiinitetään,jos ei ennen kaasareita räpelletty niissä on alunperin letku paikallaan joka menee molempien kaasarien välissä (ovat siis yhteydessä toisiinsa)poistin tuon systeemin aikoinaan (turhana) jätin vaan letkun nysät,jotka tulppasin sopivalla ruuvilla.

nuo aircut kalvot löytyy kaasuttimien kyljistä,kuten tuolla jo mainittiin,löytyy "harakiri osana" esim. Stormilta,mitä tulee tuohon
öljynkulutukseen,minä pääsin siitä "vaivasta" aikoinaan kun
hoonautin ja rengastin väinön,mutta täytyy mainita että senkin jälkeen kyllä saa öljyä menemään ja antaa väinölle reilumman matkaa "happea" eli menee nopeus tuonne luvattomille puolelle
pidemmäki aikaa,silloin rupeaa taas öljy maistumaan.

olen ennenkin tarjonnut jos joltain puuttu syylärin kehys niin
minulta löytyis sellanen,saa noutaa omakustannus hintaan
(ilmainen) jäi mulle aikoinaan kun vaihdoin väinön pois,ainiin
sitten löytyis vielä etujarrulevy,epäilin että meni vääräksi
eräässä paniikki jarrutuksessa,mutta jälkeenpäin huomasin että
tais olla sittenkin levy suora,joten tuon saa kanssa sitä tarvitseva ja samaan hintaan kun tuon kehyksenkin.

sitten täytyy käyttää tilaisuus hyväksi,ei kellään teistä
ison väinön omistajista ole meikäläisen vanhaa käytössä
NX-67? olis rekkari jätin tuon viimeisen numeron pois ettei
loukkaa kenenkään identiteettiä,kiinostain vaan onko pelittänyt sen jälkeen kun minä siitä luovuin.

Kiitos vinkeistä JariJii.

Mulle itseasiassa kelpaisi se etujarrulevy (nykyinen sen verran kiero että etujarrulla hankala jarrutella kovissa vauhdeissa) ja vielä kehyskin (löytyy nykyisestä muutama pikku lommo). Voin niistä kaffirahat vielä maksaakkin. Mistä tavarat voisi noutaa? Ise majailen Espoossa.

Itse synkkasin ihan korva kuulolla.Takimmaisen sylinterin putki päästi välillä selvästi erottuvan rykäisyn.löysäsin säätöruuvia niin paljon,että äänet kuulosti samanlaisilta.Kuulemani mukaan väinöä ei voi porata tiukaksi koska lämmön siirtymät suuria ja jäähdytys veden määrä pieni vain 2.3 litraa .Oltava öljyä kunnolla välissä muuten leikkaa kiinni.Itse olen käyttänyt diesel konneen öljyä teboilin shpd 10w-40 pysynyt hyvin koneessa ja kytkin pitää.Tekijä miehet osaa modifioida mäntiä niin,että kulutus pienenee huomattavasti.Kun tietäis varmasti miten.Öljyä saa 53:lla eurolla 20 litraa.

Miten olisi tyhjäkäyntisuuttimien vaihto suuremmiksi, jos modifiointia tehty ahdistuksen poistamiseksi pakopuolella. Jarijii: sain väinön myytyä tosi ostajalle (oli muuten nainen!). Eli asia hoitui niin kuin sanoit kun vaan oikea ihminen sattuu löytämään helmen heinäsuovasta...

Miten olisi tyhjäkäyntisuuttimien vaihto suuremmiksi, jos modifiointia tehty ahdistuksen poistamiseksi pakopuolella....
Jos pelkästään pakoputkisto on vaihdettu, eikä imupuolelle ole tehty hengitystä helpottavia modeja, niin ei kannata laittaa isompia pilot jet:ejä (vakio 42) - alapää menee liian rikkaalle. Seosruuvin säätö pitäisi riittää. Jos ruuvi on auki > 5 kierrosta, niin sit isompi pilot jet.

Itse synkkasin ihan korva kuulolla...
Väittävätten, jotta kaasareiden säätäminen pitäisi aloittaa ensin seospuolelta ja sit kun soppa on kunnossa on synkaamisen vuoro. Näin olen itse tehnyt.

Korvakuulolta synkaaminen ei multa onnistunut lukuisista säätösessioista huolimatta.

Ensin väkästelin DIY manometrin pitkästä muoviletkusta, mig-suuttimista ja peräöljystä. Hyvin toimii, ruma kun fan ja hankala säilyttää. Ostinpa sit .org-jäseneltä Carbtune II mittarin ja se vahvisti DIY mittarilla tehdyn säädön oikeaksi.

Synkka muuttuu tosi herkästi ja paljon pikkasenkin säätöruuvia nyppäämällä. Mittarilla menee kohdilleen ja heittämälllä.

ongelmahan tuossa väinössä ,kenellä on esim. normiputket
paikoillaan on tuo takapytty,sitä ei saa pelkällä seos säädöllä
millään kohdalleen (käy laihalla) syy löytyy sieltä alta "pöntöstä"
johon käyrät menee,kun sitten vaihdoin Laserin putket,niin tuo takapytyn homma vaan korostui,jo pienen tyhjäkäynnin jälkeen
(hämärässä) käyrä punoitti hehkuvan punasena,eli suutin puoli
ensin kuntoon,ja takapytylle kakkua reilusti enemmän.

mulla oli Bilteman halpis synkkamittarit (on muuten vielläkin)
jonka väliin sai laittaa 2 mig suutinta,ja vielä niihin toisiin normalli
nuppineula ahdistamaan,muuten mittarin neulat hakkas kun
hullun kulli mielettömän perseessä (jos tälläinen kaunis sanonta sallitaan
omg.gif
.
PS. tämä tarkoittaa nimenomaan A-mallia,mutta ainakin minun
järkeilyn mukaan käyrästö pitäisi aina olla saman mittainen,ja tuossa mallisia se oli ratkaistu sillä että siellä pöntössä oli
sormen paksuista pilli putkea,millä "korjattiin" tuo näkyvillä
oleva takakäyrän vaje,meniköhän tämä nyt liian vaikae selitteiseksi?

Tuli mieleen kysyä tämän aiheen yhteydessä tämmöstä asiaa.Mulla on vm.88 se b2 paljonko tankki vetää bensaa kaikkinensa ja paljonko on jäljellä kun menee varalle.Mulla ei ole manuaalia ja en ole kokaan ajanu kovin tyhjäksi pari kertaa pikku pätkän varatankilla.Saako jostain isompaa tankkia esim.20 tai 25 litraa.

ongelmahan tuossa väinössä ,kenellä on esim. normiputket
paikoillaan on tuo takapytty,sitä ei saa pelkällä seos säädöllä
millään kohdalleen (käy laihalla)...
+1 tälle
062802jumpie_prv.gif

Takapytty tarttee enempi soppaa - nyt on etummaisen kaasarin pääsuutin #138, pilot #42 ja seos 2½ auki; takana #140, #42 ja 3 auki (Laserin putkisto ja K&N suotimet).

Back