Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täältä sitten lisää juttuja ilman turhia vääntöjä... Keskitytään olennaiseenhei. tuli tuommoinen motska hankittua ja nyt tässä yritän selvitellä mitä kaikkea tulisi tehdä (huoltoja) ennen ajokelejen saapumista.
En tiedä mitä mikäkin merkitsee, mutta muutama sana näistä malleista.hei. kertokaas nyt mulle mitä meinaa kun. otsikon mukaisen pyörän papereissa lukee kawasaki gpz 500s käyttöönottopäivä 24.07.1996.
tilasin tiedot niin tuli kawasaki gpx500r/ex500a/497 sama käyttöönottopäiväys.
sitten kun katselin kuvia. samanikäisissä osassa erinlainen mittaristo. takana levy( omassa rumpu )
Veikkaisin, että tuo sun pyörä on ns. ylivuotinen eli tuotu maahan jo -93/-94 ja saatu myydyksi vasta -96 joilloin se on rekisteröity.eli onko noissa samanikäisissä ns.malli eroja? vai onko nyt jokin pahasti vinossa?
Noista alempi kuva pn GPZ500S mittaristo ja ylempi jonkun nelipyttyisen pikkukawan mittaristo.eli siis ei ole tällainen mittaristo
http://motoprofi.com/bikephoto/1060/kawasaki_gpz_500_s_1996_5.jpg
vaan tällainen
http://motoprofi.com/bikephoto/1057/kawasaki_gpz_500_s_1991_4.jpg
Veikkaisin samaa eli vm. on -93. Oli ittellä tollanen vm.-90 aikaisemmin, ihan kestävä peli.Veikkaisin, että tuo sun pyörä on ns. ylivuotinen eli tuotu maahan jo -93/-94 ja saatu myydyksi vasta -96 joilloin se on rekisteröity.
Joo, olet ihan oikeassa, tuli luotettua muistikuviin liikaa."Noista alempi kuva pn GPZ500S mittaristo ja ylempi jonkun nelipyttyisen pikkukawan mittaristo."
Kyllä noi mun silmään näyttää ihan GPZ 500 S:n A ja D mallin mittareilta eli alla vanhemman A-mallin mittari ja ylempi kuva uudemman D:n mittari.
"Jarruista muistelen sen verran että jos edessä on yksi levy niin takana on rumpu ja jos edessä tuplalevy niin takana myös levy."
Noup. -94:n kasvojen kohotuksessa(A-mallista D-malli) vaihtu mittarin ja katteiden lisäksi takajarrun rumpu --> levyksi. Vuonna -89 kun mun Yamaha meni rikki niin olin ostamassa 500S:ää ja siinä oli tuplalevyt edessä. Malli oli muistaakseni -88, mutta saatto se olla -89:kin. Sitä en tiedä oliko ko. pyörää myynnissä sinkku- ja/tai tuplalevyillä. Jenkkien tekemässä Kawa historiikissa on kuva D-mallin 500S:stä ja siinä on vain yksi etulevy ja se oikealla puolella samoin kuin uusissa jenkeissä myytävissä GPZ500S:ssa, joka siellä on malliltaan Ninja 500 R, mutta siis ihan se sama GPZ 500S, mutta kyljissä ei lue enää GPZ 500S
Soitat Sumekolle ja kerrot runkonumeron?eli mistä saan tietää nyt pyörän tarkan iän että tiedän tilatessani varaosia?
Jep. Mulla on -96 tuontipyörä jossa lukee ninja, ja mittaristo on ylempi eli pyöreä."Noista alempi kuva pn GPZ500S mittaristo ja ylempi jonkun nelipyttyisen pikkukawan mittaristo."
Kyllä noi mun silmään näyttää ihan GPZ 500 S:n A ja D mallin mittareilta eli alla vanhemman A-mallin mittari ja ylempi kuva uudemman D:n mittari.
"Jarruista muistelen sen verran että jos edessä on yksi levy niin takana on rumpu ja jos edessä tuplalevy niin takana myös levy."
Noup. -94:n kasvojen kohotuksessa(A-mallista D-malli) vaihtu mittarin ja katteiden lisäksi takajarrun rumpu --> levyksi. Vuonna -89 kun mun Yamaha meni rikki niin olin ostamassa 500S:ää ja siinä oli tuplalevyt edessä. Malli oli muistaakseni -88, mutta saatto se olla -89:kin. Sitä en tiedä oliko ko. pyörää myynnissä sinkku- ja/tai tuplalevyillä. Jenkkien tekemässä Kawa historiikissa on kuva D-mallin 500S:stä ja siinä on vain yksi etulevy ja se oikealla puolella samoin kuin uusissa jenkeissä myytävissä GPZ500S:ssa, joka siellä on malliltaan Ninja 500 R, mutta siis ihan se sama GPZ 500S, mutta kyljissä ei lue enää GPZ 500S
Kyllä, joutuu säätämään kaasarit uudestaan jos virtaukset muuttuu pakoputkistossa.nii tosiaan lähtee vasta 7t kohdalla liikkeelle.
hei mites ku näin savossa samanlaisen pyörän mihin oli viritelty ilmeisesti ad-varaosamaailman roster vaimentimet kummallekkin puolelle.. oli ihan kivan näköinen ja kuullostikin paremmalta. vaatiiko tuollainen vaimentimien vaihto jotenkin suuttimiin tai säätöihin koskemista?