• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kauklahden onnettomuuden (27.5.04) ajoneuvot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tasaraha jälkeä, mikähän fillari tuo on ,meno tosiaan muistuttaa 70-lukua niin kuin joku siitä mainitsikin
kynttila.gif

Itse kukin voi miettiä tykönään jarrutusjälkien pituuksien suhdetta nopeusrajoituksiin, mutta hehtaaripyssyllä ammuttuna oikeaoppisesti jarruttaen moto pysähtyy kuivalla asfaltilla ja suoralla tiellä satasenkin nopeudesta pikkaisen alle 40 metrissä (pelkällä takajarrulla meneekin sitten vähintään tuplamatka).

Tälläiset kuvat ovat jopa tarpeellisia,vaikkakin kysymyksessä on todella surullinen tapahtuma.Kuvista jokainen meistä moottoripyöräharrastajista voi päätellä miten voi käydä ja luultavasti jopa tulee käymään,jos ajotyyli...siis toistan JOS ajotyyli on täysin järjetön.Sitä en tiedä miten ko.tilanne tapahtui,mutta tässä vaiheessa sillä ei ole enää mitään merkitystäkään....surullinen vahinko on jo tapahtunut.Olisi naivia väittää:minä en ikinä koskaan "avaa kunnolla" tien päällä,mutta jos vaikka seuraavalla kerralla nämä kuvat välähtäisivät mielessä ja tulisi harkinnan paikka:avatako kunnolla...vaiko ei....ja vähintäänkin mietittäisiin,onko paikka sopiva "hapetukseen"....

Kuulemani mukaan vastapuolen autossa oli mustalaisia joilla ei ollut korttia ja joiden ajotapaan oli aiemmin jo kiinnitetty huomioita. Tämä tosin ei vaikuta siihen, että Hornetilla oli liikaa vauhtia.

Kuvat panee aina miettimään....niistä löytää enemmän asiaa kuin pelkästä tekstistä..

Ei sitä jarrutusjälkeä mielestäni niin pitkälti ollut( kymmeniä metrejä?) ja päättyi jotenkin oudon näköisesti ennen kolari kohtaa olisiko lähtenyt mopo lapasesta?

Itse asiassa siinä oli kahdessa eri paikassa mustaa viivaa, ehkä ensin takarengas ja sitten lähtenyt liiraamaan eturenkaalla??

Huhuja myös pyörii sen tiimoilta että ko. ilmeisesti kortittomat myös n. 20v. mustalaiset, kuten uhrikin olisivat olleet humalassa ja ajaneet itsekkin aika reippaasti kun olivat tulossa bensavarkaista.

Nämä on huhuja mitä olen kuullut.
sad_orig.gif

Ei sitä jarrutusjälkeä mielestäni niin pitkälti ollut( kymmeniä metrejä?) ja päättyi jotenkin oudon näköisesti ennen kolari kohtaa olisiko lähtenyt mopo lapasesta?

Itse asiassa siinä oli kahdessa eri paikassa mustaa viivaa, ehkä ensin takarengas ja sitten lähtenyt liiraamaan eturenkaalla??

Huhuja myös pyörii sen tiimoilta että ko. ilmeisesti kortittomat myös n. 20v. mustalaiset, kuten uhrikin olisivat olleet humalassa ja ajaneet itsekkin aika reippaasti kun olivat tulossa bensavarkaista.

sad_orig.gif
Kovin halvalla lähtee ihmishenki, jos tuo pitää paikkansa.
kynttila.gif

sad_orig.gif
Kovin halvalla lähtee ihmishenki, jos tuo pitää paikkansa.  
kynttila.gif
Ei hyvä...
bawling.gif

korjaus vielä edelliseen kun luen tekstiäni uudelleen eli uhri ei humalassa! Mustalaiset mahdollisesti olivat humalassa. Ikä suunnilleen sama eli nuoria n. 20v sori kirjoitusvihreitä tulee joskus
withstupid.gif

Juuh, ja sama villi huhu kerrotaan toisaalla muodossa että se manne joka oli kuskina olisi ollut kortiton ja pilvessä - toiset taas sanovat että kyseinen mustalainen olisi vainonnut motoristeja aiemminkin ja kolmas versio on että kuski olisikin ollut tuon hullun mannen kaveri eikä ensimmäisessä versiossa kerrottu kuski ollut lähimaillakaan.

sanoi:
Ootetaan viikko lisää niin saamme varmaan paksun kirjan koostettua näistä huhuista kun ne hieman kiertävät vielä...

Valitettavasti ainoa totuus jonka varmasti tiedämme on se että yksi motoristi on joukostamme poissa, oli sitten syy tohon kolaukseen kenen tahansa.

Näinhän se toki on huhuja aina pyörii. Sitten kun vielä itse kirjoittaa miten sattuu tulee lisää huhuja. Ei hyvä.

Joka tapauksessa osanottoni, kyseessä ikävä onnettomuus joka on monen sattumuksen summa.

R.I.P. (Ride In Peace)
kynttila.gif

Kyllähän paikallinen Länsiväylä-lehti uutisoi että auton 18-vuotias kuljettaja jäi tänä vuonna kahdennentoista kerran kiinni ajo-oikeudetta ajosta ja häntä epäillään huumaantuneena ajosta. Sama lähde tietysti mainitsee moottoripyöräilijän huomattavan ylinopeuden myös.

Ikävä tapaus.
Hullulle tuntuu että täältä saa lukea mihin kaahaus johtaa ja silti tuolla toisessa aiheessa kaahaajat "tietävät" että ei se ole vaarallista, jos on oikea paikka. Herätkää jo todellisuuteen! Tuokin paikka ilmeisesti on sitte ollut se oikea paikka?! Ai niin, ei saa moralisoida, hyi minua!
Tämäkin poika, joka tällä kertaa kaahailunsa takia kuoli, on varsin hyvin tiennyt riskit, jotka kaahaamiseen liittyy, mutta onko hän välittänyt? Ei. Sillä jos olisi niin hän ajelisi vielä tänäänkin joukossamme. Millä perkeleellä ihmispäähän saa mahtumaan että kaahaaminen vie hautaan!! Ei voi olla niin että kaikki kaahaamista ylistävät on niin vitun tyhmiä ettei välitä!

Ikävä tapaus.
Hullulle tuntuu että täältä saa lukea mihin kaahaus johtaa ja silti tuolla toisessa aiheessa kaahaajat "tietävät" että ei se ole vaarallista, jos on oikea paikka. Herätkää jo todellisuuteen! Tuokin paikka ilmeisesti on sitte ollut se oikea paikka?! Ai niin, ei saa moralisoida, hyi minua!
Tämäkin poika, joka tällä kertaa kaahailunsa takia kuoli, on varsin hyvin tiennyt riskit, jotka kaahaamiseen liittyy, mutta onko hän välittänyt? Ei. Sillä jos olisi niin hän ajelisi vielä tänäänkin joukossamme. Millä perkeleellä ihmispäähän saa mahtumaan että kaahaaminen vie hautaan!! Ei voi olla niin että kaikki kaahaamista ylistävät on niin vitun tyhmiä ettei välitä!
Näin on. Eiköhän valtaosaan näistä kaikista onnettumuuksista ole yhtenä syynä liian kova vauhti. Vanha sananlasku sanoo maltti on valttia pätee edelleen.

Mun mielestä tollasia kuvia on hyvä olla aina välillä esillä, rauhoittaa ajamista kummasti (vaikka en pahemmin hurjastele muutenkaan) ja muistaa pälyillä ympärille.
Pitää täysin paikkansa. Silloin kun minä joskus aikoinani sain kortin, sattui lähistöllä samana keväänä onnettomuus, missä henkilöauto lähti kevään viimeisillä liukkailla kädestä ja törmäsi kylki edellä rekkaan 80 km/h:n alueella. Nopeutta oli lehtien mukaan ollut reippaasti yli kahdeksankympin ja taisi kuskikin olla jossakin aineissa. Kaksi kuoli.

Viranomaiset tekivätkin autosta yleisen nähtävyyden. Se hinattiin paikallisen autoliikkeen pihalle, jossa se oli kaikkien ihmeteltävänä ilman mitään aitoja tms., joten sitä pääsi katsomaan ihan vierestä mihin aikaan hyvänsä.

Auto oli väännetty palokunnan toimesta sen verran kuosiinsa, että ruumit oli saatu pihalle, mutta kaikki nyrkkiä pienemmät ruumiinkappaleet oli jätetty autoon.

Menimme sitten tietysti porukalla tuota romua ihmettelemään. Kun kaikki se veri, lihanpalaset ja ilmeisesti suolistosta valunut möhnä oikein lämpenivät toukokuun kuumassa auringonpaisteessa niin ei jätkiä enää paljoa naurattanut kun katseli sitä romua ja sen sisältöä. Pois lähdettiin nopeasti naamat kalpeina täyden hiljaisuuden vallitessa.

Tällainen valistus on kyllä aika rankkaa, mutta pitää sanoa, että se toimii. Itsellänikin kaasujalka keveni melkoisesti ja sama ilmiö oli havaittavissa koko kylän yöajan keskustaliikenteessä vielä pitkään tapahtuman jälkeen.

Evoluutio korjaa ja Darwin palkinnot jaetaan. Harva tässä maassa loppujen lopuksi vahingossa kuolee.
Tänä keväänä jo 6 kynttilää, joista ainakin 4 puhtaasti omasta mokasta.

Osanottoni kuitenkin  
kynttila.gif

Jou, kyllä tuollaisen moponraadon näkeminen 'toivottavasti' herättää jokaisen miettimään ihmiselämän haurautta...
sad_orig.gif

Evoluutio korjaa ja Darwin palkinnot jaetaan. Harva tässä maassa loppujen lopuksi vahingossa kuolee.
Tänä keväänä jo 6 kynttilää, joista ainakin 4 puhtaasti omasta mokasta.

Osanottoni kuitenkin  
kynttila.gif
Mun laskujen mukaan 7, joista 5 "omasta mokasta"
confused_orig.gif

Turhaa, niin turhaa hölmöilyä
confused_orig.gif
Mikäköhän on ikäjakauma (siis aatellen tuota ikuista jankkaamista "kumpi hölmöilee enemmän; nuori hurjapää vai kokenut kuski")? Ei sillä että sillä olisi mitään merkitystä, vaan ihan mielenkiinnon vuoksi...

Back