• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kauanko vahinkotarkastuksessa kestää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ressa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli pikku lipat heitettyä tossa muutama viikko sitten ja hinautin mopon korjaamolle ja tarkastaja kävi viime torstaina. Sen jälkeen kuulunut mitään. Kuinka kauan tollasessa oikee menee? Tai kai ne soittaa kun päätös on tehty että korjataanko vai meneekö lunariin, varsinkin kun olis tarvittavia osia käytettynä tiedossa niin korjaisin mieluummin itte kun maattaisin korjaamolla.  
nixweiss.gif

Pohjolan autopuolella oli ainakin kivasti ruuhkaa. Laitoin uuden kärryn vakuutukset sinne, mulla kesti 1kk et sain ees tietää mitä maksaa, soitin kyllä peräänkin ja sit kun tämän tiedon sain, niin katkesi samantien. Huh mitä hintoja...

Tuli pikku lipat heitettyä tossa muutama viikko sitten ja hinautin mopon korjaamolle ja tarkastaja kävi viime torstaina. Sen jälkeen kuulunut mitään. Kuinka kauan tollasessa oikee menee? Tai kai ne soittaa kun päätös on tehty että korjataanko vai meneekö lunariin, varsinkin kun olis tarvittavia osia käytettynä tiedossa niin korjaisin mieluummin itte kun maattaisin korjaamolla.  
nixweiss.gif
Kai sulla on seisontavakuutus, jolloin saat siltä ajalta rahaa kun pyörä seisoo korjaamolla? Nopeuttaa kummasti asian käsittelyä näissä tapauksissa. Maksoi nordealla muistaakseni n. 80e/kausi ja jo kahden päivän seisottamisella saa omat pois. viikon jos on korjaamolla niin on tullut jo omavastuukin...

Nojoo, helppoa neuvoa kun maidot on jo maassa. Jos ne on viime viikon torstaina tarkastaneet pyörän, niin kyllä tarkastaja jo yleensä siinä vaiheessa osaa sanoa meneekö lunariin vai ei. Nyt vaan soitat sille tarkastajalle vaikka muutaman tunnin välein kunnes saat päätöksen.

nixweiss.gif
Kai sulla on seisontavakuutus, jolloin saat siltä ajalta rahaa kun pyörä seisoo korjaamolla? Nopeuttaa kummasti asian käsittelyä näissä tapauksissa. Maksoi nordealla muistaakseni n. 80e/kausi ja jo kahden päivän seisottamisella saa omat pois. viikon jos on korjaamolla niin on tullut jo omavastuukin...

Nojoo, helppoa neuvoa kun maidot on jo maassa. Jos ne on viime viikon torstaina tarkastaneet pyörän, niin kyllä tarkastaja jo yleensä siinä vaiheessa osaa sanoa meneekö lunariin vai ei. Nyt vaan soitat sille tarkastajalle vaikka muutaman tunnin välein kunnes saat päätöksen.
Ei ainaskaan näkynyt isokaskossa olevan mitään tollasta, pohjolan sivuilla oli kyllä keskeytysturva erikseen mut se olis maksanu yli 400e vuosi.  
crazy.gif

Täytys soittaa tarkastajalle mut kun ei mistään annettu numeroo, no huomen aamusti alan pommittaa korjaamoo joten eiköhän se sieltä irtoo.

Ei ainaskaan näkynyt isokaskossa olevan mitään tollasta, pohjolan sivuilla oli kyllä keskeytysturva erikseen mut se olis maksanu yli 400e vuosi.  
crazy.gif
Aikas hyvän hintanen sulla toi keskeytysturva!
Itselle katoin, että autoon olis keskeytysturva <60€/vuosi, ja pyörään <200€/vuosi. Tietysti pyörässä hinta on kovempi, mut näyttäis oleva aikamoisia pyöräkohtaisiakin eroja.
baaa.gif

Valaiskaa sen verran vielä että eikös tarkastajan pitäs soittaa et mitä pyörän kanssa tehään?

Eiköhän tarkastaja ilmoita meneekö lunariin vai korjaukseen.
Jos lunariin, niin sitten alkaa vääntö korvaushinnasta.
Itse sain parin viikon vääntämisen jälkeen lähes sen mitä pyörästä pyysin.
Ekan kerran tarkastaja soitti muistaakseni n. viikon päästä pyörän nähtyään.

Taitaapa olla tarkastajasta kiinni yhtiössä kuin yhtiössä. Mutua on joo.

Auton kanssa meni Pohjolan tarkastajan kanssa aikanaan homma hienosti. Tarkastaja tuli muutama päivä vahingon jälkeen katsomaan ja totesi että lunariin menee. Tulostelin vastaavien autojen ilmoitukset Autotalli.com sivuilta ja kahvipöydässä sovittiin korvaushinta. Sain vielä stereot ja aluvanteet pitää itse.

Ei moitittavaa!

Pohjolasta odottelin päätöstä kolmisen kuukautta, odottaisin varmaan vieläkin jos en olisi aktiivisesti asiaani hoitanut. Täysin yksinkertainen ratkaisu, ainoa syy siihen, että päätöstä ei saatu aikaiseksi oli "kiire". Siitä kun oikeasti kyllästyin odottamaan ja aloin toistuvasti soittamaan, jättämään soittopyyntojä ja keskustelemaan tarkastajan esimiehen kanssa meni ratkaisun saamiseen pari viikkoa. Ratkaiseva tekijä oli muuten tuo esimiehelle keskustelu (wink wink).

Lupasin jo, että en Pohjolaan koskaan enää vakuutuksiani laita, mutta pyörtää piti tuo päätös, kun tarjosivat ylivoimaisesti halvimman vakuutuksen uudelle pyörälle.

Lopputulos oli siis se, että pyörä lunastettiin tarkastamatta, joten kai siellä oikeasti kiire oli.

Haluan tuoda esiin sen asian, että omasta puolestani helpotin tätä Pohjolan ruuhkaa siirtämällä auto- ja moottoripyörävakuutukseni pois ko. lafkasta ja helpotinpa vielä lopettamalla kaikki tilini eli nostamalla rahani poijjes ko. puljusta.

Nyt eivät enää ruuhkaudu hoitaessaan mun asioita, kun vein asiani hoidettavaksi muualle. Taisin vielä säästää jonkun euronkin prosessissa, vaikka se ei ollutkaan syynä siirtoon.

Ai niin nopeus, no mua ei haitannut nopeus vaan tapa, jolla asioita hoidetaan ja miten asiakasta kohdellaan eli en osaa tuohon ottaa kantaa.

Kustannuslaskelma syntyy samalla kun auto tai pyörä tarkastetaan, ehdotus ostohinnasta saadaan esim. Grey-Henin kannasta samalla seisomalla sekin. Tässä valossa korjauksen kannattavuuden arviointiin kuluu aikaa varsin vähän. Jos siis yhteydenotto viipyy, olisin itse yhteydessä yhtiöön.

Eikös noissa ole joku maksimiaika, missä korvauspäätökset pitäisi käsitellä? 1 kk?

Itellä kesti pari päivää. Uutta pyörää olin ostamassa n. viikon päästä kolarista, vaikka kroppa ei ollutkaan vielä siinä kunnossa... Näin Tapiolassa.

Mulla kävi kinkkinen juttu auton kanssa muutama vuosi sitten. Moottoritiellä rekan peräkärrystä hajosi rengas ja se lensi minun edellä ajavan, rekkaa ohittavan auton keulaan. Itse ajoin sitten tuon auton perään. Vahingot jäivät varsin pieniksi. Auto tarkastettiin vakuutusyhtiön toimesta. Poliisi kyseli ja nuhteli perään ajamisesta. Sakkoja ei tullut. Olin ollut kovasti varomaton kun kerran perään ajoin.

Vauutusyhtiön kanssa meni 5-6 viikkoa, ennen kuin sain jälleen kerran soitettuani vastauksen. Homma ok. Voit viedä korjaamolle. Rekan perävaunun vakuutus maksaa. Ok. Auto korjaamolle vain ja homma kuntoon. Menin sitten hakemaan autoani pois, niin sanottiin, että eivät anna ennen kuin on maksettu. Vakuutusyhtiö oli kieltäytynyt maksamasta! Soitto vakuutusyhtiöön ja selitys oli, että kerran poliisi on nuhdellut, niin minun vikanihan se oli. Eivät maksa sellaista.

Maksoi se vakuutusyhtiö sen lopuksi riitelemisen jälkeen. Mutta itse opin ainakin kirjaamaan ylös kenen kanssa milloinkin vakuutusyhtiössä keskustelen ja mitä tuli sovittua. Ei nimittäin vakuutusyhtiö meinannut myöntää, että heiltä on korvausta luvattu.

t. Repa

Jos noissa päätöksissä voi mennä kerran useampi kuukausikin, niin vapauttaakohan Pohjola vakuutusmaksuista tuolta ajalta, vai juokseeko vakuutusmaksut normaalisti?

Itellä kesti pari päivää. Uutta pyörää olin ostamassa n. viikon päästä kolarista, vaikka kroppa ei ollutkaan vielä siinä kunnossa... Näin Tapiolassa.
Tapiolassa hommat nyt toimii muutenkin aika vikkelään yleensä. Korvauksesta voi sopia vaikka samana päivänä, mikäli tarkastajalla on vapaita aikoja. Aikaisemmin oli kyllä paremmin, kun ei tarvinnut varata aikaa...

itse olen tehnyt niin että kun/ vahinko sattuu niin soitan ko kaverille niin on hoitunut jo parinpäivän sisään.

Niille kannattaa olla kova ja ei kannata luovuttaa jos ne sanoo että soitellaan sit joskus. Eli kannattaa oll aktiivinen.
thumbs-up.gif

Jos noissa päätöksissä voi mennä kerran useampi kuukausikin, niin vapauttaakohan Pohjola vakuutusmaksuista tuolta ajalta, vai juokseeko vakuutusmaksut normaalisti?
Itse en maksanut vakuutusta loppujen lopuksi koko odotusajalta. Eli pyörä meni talvella lunastukseen ja vakuutusmaksuista tuli palautusta syyskuun lopulta. Sitä onko tuo normaali linjaus, vai pelkästään asiakkaan lepyttelyä, en osaa sanoa.

Omalla kohdalla kävi niin, että oja kutsui 23.8.2008 ja ajoin samantien mp:n korjamolle. Vahinkotarkastaja kävi katsomassa alta viikon, mutta palikoiden saaminen on tökkinyt todella pahasti. Viimeiset osat ja tarrat laitetaan kiinni ensi maanantaina 20.4, joten pikaisesti laskien koko projekti 8 kk !!!

Back