• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katurenkaat radalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rockster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
lukekaa uusi bike lehti siinä on vertailu renkaista.....  
withstupid.gif
mulla ittellä on ne surkeimmat BT016 toivotaan että pysyn pystyssä  
crazy.gif
Sama juttu, tonnisen Gixxun ensiasennusrenkaat kun ovat  
sad_orig.gif

Haukuttiin aivan pataluhaksi, selkeästi testin surkeimmat renkaat. Plussat kohdassa luki, että vaikeaa keksiä tai löytää mitään positiivista sanottavaa.

Ovatko oikeasti näin huonot, kokemuksia?
Mulla on, kylmämä ja kylmässä eli lähempänä nollaa ja märällä todella liukkaat. Eräänä kylmänä aamuna noin +2, pakkasyön jälkeen, ei tarvinnu kuin vähän kaasuttaa niin jo lähti. Ei ikinä tullut luottoa noihin, pp 2ct:t oli heti paljon paremmat "käteen".

withstupid.gif
crazy.gif
sad_orig.gif

Haukuttiin aivan pataluhaksi, selkeästi testin surkeimmat renkaat. Plussat kohdassa luki, että vaikeaa keksiä tai löytää mitään positiivista sanottavaa.

Mulla on, kylmämä ja kylmässä eli lähempänä nollaa ja märällä todella liukkaat. Eräänä kylmänä aamuna noin +2, pakkasyön jälkeen, ei tarvinnu kuin vähän kaasuttaa niin jo lähti. Ei ikinä tullut luottoa noihin, pp 2ct:t oli heti paljon paremmat "käteen".
Sama. Ostin käytettynä pyörän ja silloin oli juuri nuo Bridgestonet. Hyi helvetti sitä etusta, nimim. puolen metrin sivuttaissladit kylmänä risteyksissä. Eihän mikään nyt kylmänä pidä mutta nuo eivät kyllä ollenkaan.

Onkohan kellään kokemusta Dunlopin GP racereista. Etusen iskin jo kiinni Rykköseen ja takanen odottaa vanhan kulumista. Tuntuu lämmetessä etunen pitävän hvetin hyvin.

withstupid.gif
crazy.gif
sad_orig.gif

Uusinta Bikea ei ole vielä tullut luettua, mutta Biken numerossa 3/2009 testattiin 8 eri rengasta radalla, BT-016 kuvailtiin näin:
"Rengas käyttäytyy täydellisesti shikaaniin tullessa, tiukassa suunnanmuutoksessa. Voin tietoisesti hellittää jarrua, kääntyä jyrkästi ja sen jälkeen avata kaasun nopeasti uudestaan. Palaute ja vakaus ovat erinomaisen hyvät."

Sijoittui testissä sijalle 5. Ennen uusimmassa Bikessa ilmeisesti neljänneksi tullutta PP2CT:tä.. Kärkikolmikossa oli samat renkaat, Dunlop ja Metzeler vaan vaihtaneet paikkoja tänä vuonna.

baaa.gif

E: Huvittavaa miten sama lehti haukkuu vuosi sitten ihan positiivisesti kuvailemansa renkaat nyt ihan paskoiksi. Noilla rinkuloilla ajelee radalla kyllä vielä keskiryhmän vauhteja ihan hyvin. Kuluneena takanen alkaa luistelemaan avauksissa, mutta sladit on niin rauhallisia ettei niitä edes tällänen amatööri säikähtänyt.

Uusinta Bikea ei ole vielä tullut luettua, mutta Biken numerossa 3/2009 testattiin 8 eri rengasta radalla, BT-016 kuvailtiin näin:
"Rengas käyttäytyy täydellisesti shikaaniin tullessa, tiukassa suunnanmuutoksessa. Voin tietoisesti hellittää jarrua, kääntyä jyrkästi ja sen jälkeen avata kaasun nopeasti uudestaan. Palaute ja vakaus ovat erinomaisen hyvät."

Sijoittui testissä sijalle 5. Ennen uusimmassa Bikessa ilmeisesti neljänneksi tullutta PP2CT:tä.. Kärkikolmikossa oli samat renkaat, Dunlop ja Metzeler vaan vaihtaneet paikkoja tänä vuonna.

baaa.gif

E: Huvittavaa miten sama lehti haukkuu vuosi sitten ihan positiivisesti kuvailemansa renkaat nyt ihan paskoiksi. Noilla rinkuloilla ajelee radalla kyllä vielä keskiryhmän vauhteja ihan hyvin. Kuluneena takanen alkaa luistelemaan avauksissa, mutta sladit on niin rauhallisia ettei niitä edes tällänen amatööri säikähtänyt.
Kyllähän tuo kieltämättä hieman omituiselta kuulostaa. Muuttujia toki oli jokunen.

Pyörä oli viime vuonna Blade, tänä vuonna Gixxu. Testaaja oli eri, ja molemmissa testeissä annettiin todella paljon painoa yhden testaajan (ehkä subjektiivisellekin) mielipiteelle. Tästä painotuksesta kertoo sekin, että Metzelerin M3 sijoittui viime vuonna toiseksi, vaikka sillä ajettiin huonoimmat kierrosajat.

Lisäksi tänä vuonna ajettiin pyörän suosituspaineilla, viime vuonna sen sijaan vauhdin edellyttämillä, huomattavasti alemmilla, paineilla. Tällä on varmasti iso vaikutus renkaan käytökseen.

Joka tapauksessa tuntuu, että markkinavoimat vaikuttavat turhan paljon näiden "testien" tuloksiin
033102ass_1_prv.gif

Lisäksi tänä vuonna ajettiin pyörän suosituspaineilla, viime vuonna sen sijaan vauhdin edellyttämillä, huomattavasti alemmilla, paineilla. Tällä on varmasti iso vaikutus renkaan käytökseen.

Joka tapauksessa tuntuu, että markkinavoimat vaikuttavat turhan paljon näiden "testien" tuloksiin  
033102ass_1_prv.gif
Tai sit testaajat on vaan nii *itun kädettömii ettei tajuu edes alkeellisista testijärjestelyistä mitn.

033102ass_1_prv.gif
Tai sit testaajat on vaan nii *itun kädettömii ettei tajuu edes alkeellisista testijärjestelyistä mitn.
Kuten aiemmin jo tässä topicissa mainitsin, niin uskoo ken uskoo Bike-lehden "testeihin" (tulos on kuka tarjoo testaajille sillä kertaa parhaan saunaillan?).

Itse olen ajanut rataa Pirellin Diabloilla, Pirellin Diablo Corsa 3:lla, Michelin Pilot Power 2CT:llä ja kohta menee alle Metzelerin Racetec Interact K3:t. Näistä olen Corsa 3:lla tykännyt ajaa eniten.

Jos Biken testeistä puhutaan muutenkin, kuin vain renkaiden osalta, niin itseäni on aina ihmetyttänyt se, että miksi prätkä-testeissä prätkiin ei laiteta saman merkin/mallin renkaita ja miksi pyörien alustat ovat tehdasasetuksilla, eikä niitä säädetä kuskikohtaisesti?? Eikös nuo seikat olisi ensiarvoisen tärkeä laittaa kuntoon, että pyörien erot tulisi esille oikealla tavalla??

Petyin testiin valittuihin renkaisiin, eikö nuo olleet ole jo moneen kertaan testattuja. Missä olivat Metzelerin M-5 ja Michelinin Power Pure?

Petyin testiin valittuihin renkaisiin, eikö nuo olleet ole jo moneen kertaan testattuja. Missä olivat Metzelerin M-5 ja Michelinin Power Pure?
Nuo renkaat voi olla seuraavassa numerossa. Eikös silloin testata enemmän radalle suunnattuja katurenkaita? Jotain sellaista Bikessa luki.
Mä taas veikkaan, että testit on tehty joskus aikaa sitten? Ettei ehkä oo vielä ees ollu Power Purea jne.
Kun eikö noi suurimmaksi osaksi muutenkin oo jotain ruotsalaisten jne. testejä. Ei siis suomalaisten tekemiä ne jutut?

Nuo renkaat voi olla seuraavassa numerossa. Eikös silloin testata enemmän radalle suunnattuja katurenkaita? Jotain sellaista Bikessa luki.
Mä taas veikkaan, että testit on tehty joskus aikaa sitten? Ettei ehkä oo vielä ees ollu Power Purea jne.
Kun eikö noi suurimmaksi osaksi muutenkin oo jotain ruotsalaisten jne. testejä. Ei siis suomalaisten tekemiä ne jutut?
Bike on ruotsalaisten lehti. Testit tehdään jossakin euroopan radoilla tietyllä porukalla ja se myydään aika moneen lehteen, freelancer-tyyliin. Tämä testi on voitu tehdä jo kaksi-kolme vuotta sitten. Kyllähän etelä-euroopan radoilla on aurinko paistanut jo kuukausia ja jos olisi haluttu testata uusia renkaita se olisi toki voitu tehdä. Kyllähän rengasvalmistajat antavat renkaat lehdistön testiin ennenkuin ne kaupan hyllyyn ilmestyvät. Ne Metzen M-5 renkaat mitkä mulla on hyllyssä (www.eidem.fi) on paistettu viime vuodan lopulla vaikka malli lanseerattiin vasta maaliskuussa. Hyllyssä olevat Power Puret tänä vuonna viikolla neljä. No, myydään tämä lehti ja myydään syksyllä toinen lehti, suuri rengastesti otsikolla
wink.gif

Juu luki siinä lehdessä että seuraavassa numerossa sporttirenkaat radalle + tonnisten testi (kyykkyjen?) + yms.

Back