• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katupyörä pystyssä istuen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja katriina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
BMW F650GS.
Madallettu malli, istumakorkeus pyörän omapainolla 765 mm.

Bemarin mallit

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

En taida olla paras neuvomaan kun pituutta riittää, mutta ajokoulussa ajoin joskus kawan er6:lla ja se tuntui todella pieneltä ja kevyeltä. Ajoasentokin oli melko pysty, mutta jos ainoa ongelma on että haluaisi pystymmässä istua niin ostaisin vaan ne stongan korotuspalat...

cb1000r?

Pysty, helppo ajettava (mun mielestä voi suositella vaikka ensipyöräksi, käyttäytyy kuin joku 300cc pikkupyörä), ja riittävästi menohaluja.

VFR800??
Kävin koeistumassa hondaa kun olin vaihtamassa pyörää. Mun makuun siinä oli vähän liian pysty asento.

Tietääkö kukaan katupyörää, jossa ei tarttisi könöttää käsien varassa etukumarassa istuen? Customia en halua, mutta kohtuu suorassa haluaisin istua. Eikä sais olla kauhean korkeakaan. Aika tappi kun olen itse. Eikä kauhean painavakaan. Kevyt kun olen itsekin.

Nykyinen pyörä on Honda cb 500s ja siinä asento on turhan etukumara. 

Yamaha FZS 600?

sport05.gif
Omasta kokemuksesta suosittelen kokeilemaan Hondan CBF600:sta. Penkki säätyy kolmeen yri korkeuteen. Istumakorkeus ala-asennossa 770mm.

Tuo ajoasennon "pystyys" riippuu hiukan varmaan käsienkin pituudesta.

V-max, 1100 g/1400 gsx/bandit, xjr ? Melko pysty asentoisia ajettavia, kylläkin vähän painavempia kuin kusiaiset.

Mitä nää nyt höpöttää jos kerran pikku Cb:ssä ajo asento on etukumara,niin kait se stonga kannataa vaihtaa ennen pyörää tai ne palat sillai et tulee yläviistoon kuskia kohti.

En taida olla paras neuvomaan kun pituutta riittää, mutta ajokoulussa ajoin joskus kawan er6:lla ja se tuntui todella pieneltä ja kevyeltä. Ajoasentokin oli melko pysty, mutta jos ainoa ongelma on että haluaisi pystymmässä istua niin ostaisin vaan ne stongan korotuspalat...
Tai Kawa Versys. Kevyt ja ketterä. Ruma pyörä kauniille naiselle. Sääret pitää tosin jatkua ihan ylös asti.

FZ6:ssa on pystyhkö ajoasento, mutta kannattaa kierrellä liikkeissä kokeilemassa muitakin esim. Kawasaki ER5/6, Honda CBF600.

Back