• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käsittelykokeen keilat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katinka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tähän väliin tyhmä kysymys mutta tuli näitä juttuja lukiessa mieleen, että käytetäänkö siinä varsinaisessa käsittelykokeessa korkeita vai matalia "tötsiä"? Espoossa siis? Käsittelytunneilla mulla on ollut ne tosi matalat... tehtävähän menee entistä vaikeammaksi, jos inssissä ne keilat ovatki niitä korkeita...

Mulla oli korkeat tötsät.. Mutta mulla oli myös pujottelun aikana korkeet tötsät.. Hidasajossa ne matalat..

Varaudu korkeisiin niin ei tuu yllätyksiä
smile_org.gif
Henkistähän se ero vain on, oikeasti kaikissa tehtävissä on tilaa enemmän kuin tarpeeksi puhtaaseen suoritukseen, keilan korkeudesta riippumatta.

Korkeat tötsät oli täällä oulussa. Autokoulussa opetellessa oli toki ollu matalat tötsät. Pujottelussa ja väistössä meinas varpaat kaataa tötsiä. Piti nostaa päkiät jalkatapeille. Kannattaa tosiaan varautua korkeisiin tötsiin ja kiertää ne pujottelussa reilusti.

Tattarisuolla Helsingissä oli isot tötsät ja narut vierellä rajaamassa... Reilusti vaan väliä, ei niitä tötsiä kannata katsella kuitenkaan.
wink.gif

Mulla oli sopivalla parkkipaikalla olleiden maalausten väli
cool.gif

Mutta ei silti pidä luulla että se oli yhtään helpompaa, ajokkina nimittäin autokoululla oli Thunderace eikä mikään yliketterä er-5
buttrock.gif

cool.gif

Mutta ei silti pidä luulla että se oli yhtään helpompaa, ajokkina nimittäin autokoululla oli Thunderace eikä mikään yliketterä er-5
buttrock.gif
omg.gif
Jaa että tonninen autokoulun opettelupyöränä
omg.gif
?!? Missäs sellainen autokoulu on? Ettei olisi ollut Thudercat?

cool.gif

buttrock.gif
omg.gif
omg.gif
Punkalaitumella ja kyllä se oli ihan se tonninen Thunderace
buttrock.gif

Sanoisinko että oppi ainakin kytkimen liuttamisen kun harjoitteli hidasajoa
tounge.gif
Sen jälkeen pyöräkorttien ajo yleistyikin ja seuraavana kesänä Thunderace lähtikin jo vaihtoon. Nykyään näyttäis olevan koulupyöränä juurikin er-5.

Thunderacellahan oli sillai helpompi ajaa kortti, että siinä oli tajuton määrä vääntöä verrattuna johonkiin 500-kuutioiseen ja myös jarrut niin tehokkaat, että se suoran jarrutuksen koe menis läpi vaikka vähän myöhästyisikin.

cool.gif

buttrock.gif
omg.gif
omg.gif
Punkalaitumella ja kyllä se oli ihan se tonninen Thunderace  
buttrock.gif

Sanoisinko että oppi ainakin kytkimen liuttamisen kun harjoitteli hidasajoa  
tounge.gif
Sen jälkeen pyöräkorttien ajo yleistyikin ja seuraavana kesänä Thunderace lähtikin jo vaihtoon. Nykyään näyttäis olevan koulupyöränä juurikin er-5.

Thunderacellahan oli sillai helpompi ajaa kortti, että siinä oli tajuton määrä vääntöä verrattuna johonkiin 500-kuutioiseen ja myös jarrut niin tehokkaat, että se suoran jarrutuksen koe menis läpi vaikka vähän myöhästyisikin.
Olihan siellä Punkalaitumella tämä kuuluisa "vetomieskin", joka viime vuonna (?) pääsi poliiseja pakoon ajamalla lähemmäs kolmeasataa
biggrin.gif
. Ettei vain olisi ollut tämän autokoulun kasvatteja
tounge.gif
?

Olihan siellä Punkalaitumella tämä kuuluisa "vetomieskin", joka viime vuonna (?) pääsi poliiseja pakoon ajamalla lähemmäs kolmeasataa
biggrin.gif
. Ettei vain olisi ollut tämän autokoulun kasvatteja
tounge.gif
?
Joo, ehkä ehkä, en ainakaan tunnusta tietäväni kyseistä "vetomiestä"
wink.gif

Mutta kyseinen pyöräkouluttaja on yksi smoton perustajista ja viimeiseen saakka motoristi, joten koulutus oli todella asiantuntevaa.
bowdown.gif

Eikä jälkeenpäin ole haitannut yhtään se, että oli heti alusta saakka tottunut isoon pyörään.

Muistuipa mieleen oma käsittelykoe Salon katsatusasemalla 12 vuotta sitten...DT:llä suoritetun vauhdikkaan keilapujottelun jälkeen tutkinnon vastaanottaja herra Vesterinen totesi. "Menihän se tolleen leikitellen mutta ota poika tosissas tää juttu
mad.gif
" Ihmettelin että mitä vittua? Oikea tyyli olisi ollut hitaamalla tempolla eli tyhjäkäynnillä pyörä/kuski yhdistelmä täristen ja väristen keiloja hipoen. Hidasajo oli muistaaksen vielä erikseen. No hyväksyi suorituksen kuitenkin.

Back