• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kannattaa muistaa tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin tänään Espoon poliisilaitoksella selvittemässä syntejäni... Rangaistustaulukon? mukaan tekoni jonka selvennän alla olisi kaikessa kauheudessaan vaatinut 6 viikon ajokiellon ja saatanan isot sakot mutta tämä ylireilubyrokraatti ojensi jumalan kätensä ja laski ajokiellon "vain" 4 viikkoon aikamme keskusteltua (tarviin duunissa autoja jne...).
...

Nimimerkillä *olemmeko kaikki tasa-arvoisia?[/quote]

Tämä on poliisisedillä yleinen taktiikka. Olisit saanut niiiiin paljon enemmän, jos MINÄ en olisi niiiin hyvä.
Tuntuu kuin sädekehä olisi pollliisin pään päällä.
Kumminkin räppää viikkokaupalla ajokietoa asiasta, joka oikeesti ei ole rikos ketään kohtaan, vaan on ns. kuvitteellinen rikos, jolla kerätään varoja alle 50.000 € kuukausipalkkaa nauttivien virkamiesten virkistysrahastoon. Täll rahalla voi sitten eduskunnan liikenneporukka käydä vaikka Intiassa tutustumassa liikennekaaoksiin.
Oikeesti reilu poliisi sanois, et koeta varoa noita liikkuvan poliisin m..kkujaja antais kortin takas.

ÄLKÄÄ AJAKO YLINOPEUTTA NIIN EI TUU MITÄÄN YLINOPEUSSAKKOJA  
033102bebe_1_prv.gif
Onneksi olkoon Sherlock! Olet jäljillä.

ÄLKÄÄ AJAKO YLINOPEUTTA NIIN EI TUU MITÄÄN YLINOPEUSSAKKOJA  
033102bebe_1_prv.gif
Onneksi olkoon Sherlock! Olet jäljillä.
Mielestäni hän on aivan oikeassa. Tai jos ajatte, älkää kärähtäkö. Tai jos kärähdätte, älkää syyttäkö muita. Tai jos syytätte, tarkistakaa asenteenne/mielenterveytenne. Kyllähän se muakin jurppi, kun maksoin 4 km/h:n ylityksestä aikoinaan maukkaat sakot. Sivistysmaa Sveitsissä. Ja Suomessa 80 alueella 101, sakot tuli siitäkin. Aikani etsin syyllistä ja löysinkin; voilá, joku oli tunkenut sen pässin kuvan mun ajokorttiin..!

Kun sut paikan päällä määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon, ei Espoon poliisin ajokorttivastaava voi alentaa ajokieltoa alle kuukauteen. Se on minimi mikä nykyään tulee, oli sitten kyseessä ammatti tai ei. Toisissa tapauksissa perseestä sekin.  
nixweiss.gif
Näin kai yleensä, mutta tiedän tapauksen, jossa pitkän keskutelun jälkeen kortti on palautettukin samantien. Tosin ylitystä ei ollut kuin hieman reilu 30, eli riippuu kuitenkin jossain määrin ajokorttivastaavastakin...

Nykyään sitä pelkää ihan henkensä edestä liikenteessä. Yölläkin joutuu pysähtymään moniin valoihin, ilman että ketään kulkee mihinkään suuntaan. Välillä oli jalankulkijoille vihreät neljään suuntaan, eikä ainuttakaan ihmistä missään. Vituttaa niin, että meinaa verisuonet ratketa päässä. Hengenvaarallista toi pääkaupunkiseudun liikenne. Tosin ainakin pysyy hereillä. Kun pääsee vähän ulos kaupungista, niin naurettavat sosiaalidemokraattiyhteinenpottitutka-ansanopeusrajoitukset alkavat vaania henkeä. Tietä tuskin muistaa katsoa, kun pitää väijyä mittaria jatkuvasti, ettei joudu sosiaalidemokroitavaksi. Jos tuurilla pääsee hengissä isommalle tielle ruuuhka-ajan ulkopuolella, niin yksin ajellessa voikin sitten laittaa vakionopeudensäätimen päälle, ettei joudu sosiaalidemokroitavaksi. Tästä on tosin se haitta, että viimeinenkin aktiviteetti katoaa liikenteestä ja alkaa se naurettava alinopeus puuduttaa. Pitäisi olla jokin automaatti, mikä läpsisi poskille puolen tunnin (eli sadan metrin) välein. Onneksi on pari kertaa ohikulkevat kävelijät herättäneet, ennenkuin olen suistunut tieltä.

Viimekesänä menetin kortin ja kuulusteluissa sain helpotuksia kuivan kelin, yksin ajon ja ohitustilanteen takia, rangaistus tipahti 15vko:sta 10vko:oon.

Nykyään sitä pelkää ihan henkensä edestä liikenteessä. Yölläkin joutuu pysähtymään moniin valoihin, ilman että ketään kulkee mihinkään suuntaan. Välillä oli jalankulkijoille vihreät neljään suuntaan, eikä ainuttakaan ihmistä missään. Vituttaa niin, että meinaa verisuonet ratketa päässä. Hengenvaarallista toi pääkaupunkiseudun liikenne. Tosin ainakin pysyy hereillä. Kun pääsee vähän ulos kaupungista, niin naurettavat sosiaalidemokraattiyhteinenpottitutka-ansanopeusrajoitukset alkavat vaania henkeä. Tietä tuskin muistaa katsoa, kun pitää väijyä mittaria jatkuvasti, ettei joudu sosiaalidemokroitavaksi. Jos tuurilla pääsee hengissä isommalle tielle ruuuhka-ajan ulkopuolella, niin yksin ajellessa voikin sitten laittaa vakionopeudensäätimen päälle, ettei joudu sosiaalidemokroitavaksi. Tästä on tosin se haitta, että viimeinenkin aktiviteetti katoaa liikenteestä ja alkaa se naurettava alinopeus puuduttaa. Pitäisi olla jokin automaatti, mikä läpsisi poskille puolen tunnin (eli sadan metrin) välein. Onneksi on pari kertaa ohikulkevat kävelijät herättäneet, ennenkuin olen suistunut tieltä.
Puhut asiaa, noin minäkin olen asian kokenut.
Kohta 40 v tosi aktiivista liikkumista eripuolilla palloamme jos jonkinmoisessa liikenteessä ilman mainittavaa onnettomuutta. Mutta VAIN Suomessa olen saanut (varmaan kymmeniä) sakkoja, ja kortti ollut kuivumassa pari kertaa. Ja niin olen kriminalisoitunut, etten vieläkään käsitä, miksi en voi ohittaa ripeästi edellä matavaa alle sallitun nopeuden köröttävää turilaista, (vaikka nopeus nouseekin hetkellisesti yli sen sallitun 80 km/h), sen sijaan, että jäisin sen perään kasvattamaan hermostuneesti, pumppaavaa nopeutta ajavaa, tosi stressaavaa jonoa. Tai miksen voi ajaa vaikka 100 km/h keskellä korpimaisemassa yksin hyvällä, kuivalla kesäsäällä, sen sijaan että nukkumisen rajamailla körötän sitä 80:ä.

Varokaa kanssakulkijat, sain taas kortin polliisisedältä ja olen valmiina taas vainoamaan teitä ja vaarantamaan turvallisuuttanne vastuuttomalla liikennekäytökselläni!!!

kaboom.gif
mulle!

Back