Menee vähän offtopic mutta menköön...
Kävin tänään Espoon poliisilaitoksella selvittemässä syntejäni... Rangaistustaulukon? mukaan tekoni jonka selvennän alla olisi kaikessa kauheudessaan vaatinut 6 viikon ajokiellon ja saatanan isot sakot mutta tämä ylireilubyrokraatti ojensi jumalan kätensä ja laski ajokiellon "vain" 4 viikkoon aikamme keskusteltua (tarviin duunissa autoja jne...).
Eli tapahtui kaksi viikkoa sitten perjantaina klo. 9.00 4-tiellä Toivakassa (ennen jyväskylää) kotilolla matkalla pohjoiseen: Huomasin siviili-octaavian tulevan vastaan (100 km/h rajoitus, vauhtia n. 115 km/h), kattelin aikani peileistä että lähtikö perään, ei näyttänyt lähtevän, hyvä juttu ajattelin...
Matka jatkuu rajoituksen vaihdellessa 80-100 km/h... Saavutan kaksi rekkaa ja alan hakemaan sopivaa ohituspaikkaa... Alkaa pitkä alamäki ja vielä pitempi suora tieosuus (yli 2 kilometrin näkyvyys eteenpäin, eikä vastaan tulevia missään) elikkä rekoista ohi sopivan reilusti. Matka etenee taas normaalisti kunnes alkaa Octavian keula näkyä peilissä ja hetken päästä varikkoliputus... Jaahas, aloittaa herra joka kutsuu minut visiitille autoonsa... ajoit sitten ihan mieletöntä ylinopeutta! Olin aivan ihmeissäni mitä v*ttua setä höpisee... No lopputulema oli että 80 km/h rajoituksella (siis siinä vitun pitkällä suoralla oli 80 km/h rajoitus vaikka monessa huonommassa kohdassa oli 100 km/h) 1690 m keskinopeus oli 121 km/h. Kortti pois saman tien, riittävästi sakkoja ja hyvää matkaa viikon lomalle pohjoiseen! Se joka osasi kirjoittaa (siis apumies) oli sitä mieltä että eipä niin suurta vaaraa tai tuhoa tullut aiheutetuksi ja yritti hieman lievennellä asioita mutta toinen (jonka en usko edes osaavan lukea) oli sitä mieltä että olen suorastaan rinnastettavissa johonkin Jammu-setään tai vastaavaan koska suurinpirtein olin tappanut 3 kyydissäni ollutta ihmistä...
Tapahtumapaikka siis yli 2 km pitkä autio (jos ei oteta huomioon ohitettavia rekkoja) suora, ei risteyksiä, täysin kuiva ja aurinkoinen keli, alla uusi hyvä auto, kuskilla takana 12 vuotta erilaisilla vehkeillä =ABECE-kortti (nyt ajan about 50 tkm/vuosi)... Toisen poliisin mielestä (siis sen jonka sana tuntui painavan enemmän näillä seikoilla ei ollut mitään merkistystä...
Sori vuodatus mutta jo helpottaa... enää 2 viikkoa ja saa kortin takas. Silloin on jo varmaan keliä ajaa prätkällä...
Nimimerkillä *olemmeko kaikki tasa-arvoisia?