• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kameratolppia Kehä 3:lla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Murina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ohittaminen

Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta. Milloin edellä kulkeva kääntyy tai selvästi valmistautuu kääntymään vasemmalle, se on kuitenkin ohitettava oikealta.

Oikealta saa ohittaa, jos kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla. Polkupyöräilijä ja mopoilija saa muutoinkin ohittaa muun ajoneuvon kuin polkupyörän tai mopon oikealta.

Sehän vain helpottaa ohiajoa jos edelläajava vaihtaa edestä vasemmalle kaistalle paitsi tietysti moottoritiellä-

Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
Oliko niillä varaa asentaa pelkät tolpat...
Kuitenkin aika usein porukka ajaa ylinopeutta noihin tolppiin.
Olisiko tuossa selitys, miksi ei välähdä.
Eikös ne tule vasta vuodenvaihteen jälkeen toimintaan
Ei oo kamerat vielä paikoillaan.

Ydinvoiman vastustajilla on hyvä keltainen hymynaama-tarra (Atomivoimaa - ei kiitos, Atomkraft - nej tack).

Näin joskus unta, että oli painettu vastaava "positiivinen" tarra kameravalvonnasta ja niillä sitten itse kukin tarraili pönttöjä ympäri maata. Tällainen "hymynaamakampanja" sai paljon huomiota ja imagokin jäi plussalle toisin kuin kauhealla uholla toteutettuna olisi käynyt. Hymy antaa anteeksi pienet laittomuudetkin
cool.gif

Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
länteen päin bembölen kohilla saa kuvattua itsensä jos haluaa
biggrin.gif
tänään klo 13 jälkeen kuvaillut
cool.gif

Radiosta olin kuulevinani, että kamerat otettiin tänään käyttöön. Ja Kehä I:lle samanlaiset vuonna 2012...

Tänään kehä kolmosella ennen Vihdintietä oli vihreä pakettiauto ja takaikkunassa strobovalo
biggrin.gif
Ajeltiin länteen päin ja ihmettelin että mikä vilkkuu niin paljon. Ohiajon aikana laskin 10 välähdystä
tounge.gif
onnea voittaneille
kaboom.gif

biggrin.gif
cool.gif
Sama vika äskettäin  
biggrin.gif

Tänään kehä kolmosella ennen Vihdintietä oli vihreä pakettiauto ja takaikkunassa strobovalo
biggrin.gif
Ajeltiin länteen päin ja ihmettelin että mikä vilkkuu niin paljon. Ohiajon aikana laskin 10 välähdystä
tounge.gif
onnea voittaneille
kaboom.gif
Aamulla oli just Vihdintien jälkeen länteenpäin vihreä paku kuvailemassa. Sainpa yhden Bemari-kuskin härnättyä ottamaan kuvan itsestään (itse ehdin vauhdin tiputtaa jo reilusti ennen kamera-autoa)
062802jumpie_prv.gif

biggrin.gif
cool.gif
Sama vika äskettäin  
biggrin.gif
onneksi jarrutin just sen pöntön kohdalla 120... 82.. sit taas kiihytys ajonopeuteen.

biggrin.gif
tounge.gif
onnea voittaneille
kaboom.gif
Aamulla oli just Vihdintien jälkeen länteenpäin vihreä paku kuvailemassa. Sainpa yhden Bemari-kuskin härnättyä ottamaan kuvan itsestään (itse ehdin vauhdin tiputtaa jo reilusti ennen kamera-autoa)  
062802jumpie_prv.gif
Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi..... Taidat olla niitä kusipäitä jotka lähtevät kiihdyttämään ym jos joku yrittää ohi ....

biggrin.gif
tounge.gif
onnea voittaneille
kaboom.gif
062802jumpie_prv.gif
Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi..... Taidat olla niitä kusipäitä jotka lähtevät kiihdyttämään ym jos joku yrittää ohi ....
Kyllä ihan rehellinen kiihdytyskisa Vihdintieltä peräkanaa otettiin bemarikuskin kanssa, mä vaan tajusin lopettaa kiihdyttämisen jo ennenkuin oli 100km/h lasissa. Bemarikuskin oli vielä tossa vaiheessa pakko mennä ohi (mä hölläsin jo vauhtia), eli ihan oma mokansa oli..

Mun ohi saa ihan rauhassa mennä, ei ole tapana kiihdytellä tuolloin/muuten häiritä ohittamista.

Kyllä tolpat tulivat tarpeeseen, kaksi päivää olleet käytössä ja tuhannen osumaa tullut per päivä (tänään iltasanomissa)

Kiitos, saamme taas yhden tavan avittaa köyhää Suomea
bowdown.gif

Ydinvoiman vastustajilla on hyvä keltainen hymynaama-tarra (Atomivoimaa - ei kiitos, Atomkraft - nej tack).

Näin joskus unta, että oli painettu vastaava "positiivinen" tarra kameravalvonnasta ja niillä sitten itse kukin tarraili pönttöjä ympäri maata. Tällainen "hymynaamakampanja" sai paljon huomiota ja imagokin jäi plussalle toisin kuin kauhealla uholla toteutettuna olisi käynyt. Hymy antaa anteeksi pienet laittomuudetkin
cool.gif
Joko on laitettu tarrat painoon? Niille alkais pikkuhiljaa olla käyttöä. Kesällä olis hyvä käydä aina ilta-ajelulla lätkäsemässä uus tarra lasiin.
tounge.gif

En tiennytkään, että nämä pöntöt ehkäisevät ruuhkiakin
mad.gif

Kuinka tyhminä ihmisiä pidetäänkään?
...jotta onnettomuuksia ja ruuhkia ehkäistäisiin mahdollisimman tehokkaasti...

Tuon voisi lukea niinkin, että onnettomuudet aiheuttavat ruuhkia ja siitä ei liene kukaan eri mieltä. Lause on tosin aika huonosti muotoiltu, jos sillä tätä tarkoitetaan.
No sitä en edes lakimiehen kierolla järjenjuoksulla ja raamatunlukutaidolla tuosta löytänyt. Ehkä se oli tarkoitettu niin, ehkä ei. Voihan sen toki niinkin tulkita. Sanotaan, että viestintä epäonnistuu aina, paitsi sattumalta. Huono viestintä epäonnistuu poikkeuksetta. Enpä tiedä, oliko tässä kyseessä viestintä, huono viestintä vai propaganda?

Ainakaan tähänasti täällä pohjanmaalla jo vuosikausia olleet kameratolpat eivät ole haitanneet motoristeja.. Miksi nyt, kun eihän mopedeissa kuitenkaan ole edessä kilpeä.. Reippaasti vaan ORG-morotus tai keskari pystyyn!!
062802moto_prv.gif

Back