Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
uutinen iltalehdessäWikipediasta:
Länsi-Suomen lääninpoliisijohtajana toimiessaan Paatero ajoi 78 km/h tietyömaa-alueella, jossa nopeusrajoitus oli 30 km/h. Paatero ei saanut poliisilta tien päällä sakkoja, mutta myöhemmin syyttäjä määräsi hänelle 30 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Älä tee niin kuin minä teen vaan tee niin kuin minä sanon. V*ttu mikä varajeesus, viralta joutaisi panna tuollainen ääliö![]()
![]()
![]()
Toi on niin tuttua kun ajelee Heinola - Juva välin kohti Savon sydäntä, missä kiitettävästi ohituskaistoja. Jotkut mul''t ajaa 60km/h ja ohituskaistan kohdalla kiihdytys 110km/h. Sit on nää just jotka siirtyy vasemmalle kaistalle ja estää ohittamisen.Sit olen pari kertaa viime aikoina nähnyt näitä valopäitä jotka ajavat kympin alle tikkarin ja vetävät ylpeänä letkaa perässään. Ja kun ohituskaista alkaa, vaihtavat vasemmalle kaistalle. Tarkoitus kai lienee ettei kukaan pääsisi ohi ja likaisi arvon herrasmiehen just kiillotettua tuulilasia. Sitten ne vilkuttelevat valoja kun ainakin 'jotkut' painelevat paremmalla ohi oikealta, kuvittelevat kai sen olevan jotenkin kiellettyä.
Pakko kantaa rikka rokkaan.. Ne ns. "ajojärjestyksenvaihtajat", jotka ohittelee porukkaa juurikin ao. tiellä, aiheuttaa ihan oikeasti ruuhkan keskellä ison vi***ksen ja vaaroja. Täytyy tunnustaa, että minä ainakin ajan ja aion jatkossakin ottaa sen vaseman kaistan ruuhkan keskellä, jotta se vi****s joka tulisi minulle, siirtyykin herra Kekelle. Mulle ainakin tulee hyvä mieli, kun näen sellaisen pösilön huutavan ja meuhtovan omassa ohjaamossaan. Mitä sillä sitten on väliä, kun katu on tyhjä, ajakoon Keke ja kumppanit ihan kuten huvittaa.Toi on niin tuttua kun ajelee Heinola - Juva välin kohti Savon sydäntä, missä kiitettävästi ohituskaistoja. Jotkut mul''t ajaa 60km/h ja ohituskaistan kohdalla kiihdytys 110km/h. Sit on nää just jotka siirtyy vasemmalle kaistalle ja estää ohittamisen.Sit olen pari kertaa viime aikoina nähnyt näitä valopäitä jotka ajavat kympin alle tikkarin ja vetävät ylpeänä letkaa perässään. Ja kun ohituskaista alkaa, vaihtavat vasemmalle kaistalle. Tarkoitus kai lienee ettei kukaan pääsisi ohi ja likaisi arvon herrasmiehen just kiillotettua tuulilasia. Sitten ne vilkuttelevat valoja kun ainakin 'jotkut' painelevat paremmalla ohi oikealta, kuvittelevat kai sen olevan jotenkin kiellettyä.
Tosin oikealta ohittaminenkin on tosiaan kiellettyä. Se ei ole vain kuvitellusti kiellettyä![]()
Ei pelkällä nopeusmittarin kyttäämisellä pärjää: lisäksi on tihrustettava gepsin näytön nurkasta nopeuslukemaa. Edes vakionopeudensäädin ei pelastaisi, koska sitäkin käyttäessä nopeus vaihtelee helposti +-5 km/h hiukan valitusta vaihteesta, autosta, mäkisyydestä ja nopeudesta riippuen. Tästä ei tosin ole haittaa, koska sitä ei muutenkaan juuri voi ruuhkaisilla teillä käyttää.Niin missä kohdissa niitä tolppia nyt on? Ajelen aika lyhyen pätkän Kehää työmatkalla enkä ole huomannut noita, tosin ruuhka-aikoina pitää liikennettäkin seurata, sen mitä nopeusmittarin kyttäämisen ohella ehtii.
Jokainen kansalainen on syyllinen, kyse on vain syyllisyyden asteesta.
Ilmottaudun heti mittelöön. Kerrot vaan ajan ja paikan. Ja kyllä, olen helvetin kova jätkäSilloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.
Kun katu on tyhjä, go on mr Keke![]()
Ilman tutkimustakin on helppo päätellä, että ainakin ampuma-aserikokset lisääntyvät maanteillä melko paljon.Enpä ihmettelisi, jos muutaman vuoden päästä tulisi "tutkimuksia", joiden mukaan "tolpat ovat selvästi parantaneet turvallisuutta ja ehkäisseet onnettomuuksia".
Tää on just tätä suomalaista joustavuutta liikenteessä. "sähän et musta ohi mee kun mäkään en muista ohi pääse"Pakko kantaa rikka rokkaan.. Ne ns. "ajojärjestyksenvaihtajat", jotka ohittelee porukkaa juurikin ao. tiellä, aiheuttaa ihan oikeasti ruuhkan keskellä ison vi***ksen ja vaaroja. Täytyy tunnustaa, että minä ainakin ajan ja aion jatkossakin ottaa sen vaseman kaistan ruuhkan keskellä, jotta se vi****s joka tulisi minulle, siirtyykin herra Kekelle. Mulle ainakin tulee hyvä mieli, kun näen sellaisen pösilön huutavan ja meuhtovan omassa ohjaamossaan. Mitä sillä sitten on väliä, kun katu on tyhjä, ajakoon Keke ja kumppanit ihan kuten huvittaa.
Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.
Johan jo eversti, sittemmin sotamarsalkka Sandelskin opasti:Tää on just tätä suomalaista joustavuutta liikenteessä. "sähän et musta ohi mee kun mäkään en muista ohi pääse"Pakko kantaa rikka rokkaan.. Ne ns. "ajojärjestyksenvaihtajat", jotka ohittelee porukkaa juurikin ao. tiellä, aiheuttaa ihan oikeasti ruuhkan keskellä ison vi***ksen ja vaaroja. Täytyy tunnustaa, että minä ainakin ajan ja aion jatkossakin ottaa sen vaseman kaistan ruuhkan keskellä, jotta se vi****s joka tulisi minulle, siirtyykin herra Kekelle. Mulle ainakin tulee hyvä mieli, kun näen sellaisen pösilön huutavan ja meuhtovan omassa ohjaamossaan. Mitä sillä sitten on väliä, kun katu on tyhjä, ajakoon Keke ja kumppanit ihan kuten huvittaa.
Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.
No urpoja löytyy aina liikenteestä, ohittajista ja ohitettavista.
Ja meikäläisestä taas on mukava kahtoa sitä itkuputkuraivaria peilistä jonka tuollainen autoilija saa kun vetäisen tilaisuuden tullen oikean kaistan kautta ohitte ja takas ihan suorahan eteen koukaten, varsinkin loskapaskakelilläPakko kantaa rikka rokkaan.. Ne ns. "ajojärjestyksenvaihtajat", jotka ohittelee porukkaa juurikin ao. tiellä, aiheuttaa ihan oikeasti ruuhkan keskellä ison vi***ksen ja vaaroja. Täytyy tunnustaa, että minä ainakin ajan ja aion jatkossakin ottaa sen vaseman kaistan ruuhkan keskellä, jotta se vi****s joka tulisi minulle, siirtyykin herra Kekelle. Mulle ainakin tulee hyvä mieli, kun näen sellaisen pösilön huutavan ja meuhtovan omassa ohjaamossaan. Mitä sillä sitten on väliä, kun katu on tyhjä, ajakoon Keke ja kumppanit ihan kuten huvittaa.
Jos jonoa on silmänkatamattomiin niin joustavuutta on jäädä siihen jonon perälle ja odottaa vuoroa eikä lähteä poukkoilemaan miten sattuu.Tää on just tätä suomalaista joustavuutta liikenteessä. "sähän et musta ohi mee kun mäkään en muista ohi pääse"Pakko kantaa rikka rokkaan.. Ne ns. "ajojärjestyksenvaihtajat", jotka ohittelee porukkaa juurikin ao. tiellä, aiheuttaa ihan oikeasti ruuhkan keskellä ison vi***ksen ja vaaroja. Täytyy tunnustaa, että minä ainakin ajan ja aion jatkossakin ottaa sen vaseman kaistan ruuhkan keskellä, jotta se vi****s joka tulisi minulle, siirtyykin herra Kekelle. Mulle ainakin tulee hyvä mieli, kun näen sellaisen pösilön huutavan ja meuhtovan omassa ohjaamossaan. Mitä sillä sitten on väliä, kun katu on tyhjä, ajakoon Keke ja kumppanit ihan kuten huvittaa.
No urpoja löytyy aina liikenteestä, ohittajista ja ohitettavista.
Pariin kertaan piti lukea viesti ennen kuin ymmärsin juonen.Miettikääpä muuten hetkinen koko tolppahomman ajoitusta. Molemmilla kehillä on menossa parannustyöt ja liikennevalojen poistot. Tällä hetkellä on monenlaista vaaran paikkaa ja vaihtelevia nopeusrajoituksia ja mitä kaikkea. Ei ihme, jos välillä pelti rypistyy. Hommat ovat kuitenkin jo valmistumaan päin ja pian alkaa taas liikenne sujua entistäkin paremmin. Enpä ihmettelisi, jos muutaman vuoden päästä tulisi "tutkimuksia", joiden mukaan "tolpat ovat selvästi parantaneet turvallisuutta ja ehkäisseet onnettomuuksia".
Tuttu paikka. Joka aamu ohitan vasenta kaistaa pitkin ne oikealla kaistalla olevat kiireettömät, jotka Leppävaaran valojen vaihtuessa alkavat ensin arpoa vaihdetta ja sitten kun vihdoin saavat sen autonsa liikkeelle eivät vahingossakaan aja suurinta sallittua ajonopeutta vaan turvallisesti reilusti sen alle. Ei semmosta viitti katella.Esimerkkinä vaikka Turuntie Leppävaarasta Kiloon, jengi paahtaa vasenta kaistaa ja ennen Kiloa tungetaan oikealle kaistalle väkisin, näin ollen jonon häntä etenee huomattavasti hitaammin.
Ja joustamattomuutta on estää ohitukset ja kuroa väli umpeen, kun näkee jonkun lähtevän ohittamaan.Jos jonoa on silmänkatamattomiin niin joustavuutta on jäädä siihen jonon perälle ja odottaa vuoroa eikä lähteä poukkoilemaan miten sattuu.