Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö se niin ollut nykyään että ei asiaa tutkivien tarvitse kuskia tunnistaa vaan lappu lähtee suoraan omistajalle joka sitten kertoo kuka ajoi, jos itse kiistää ajaneen. Vahva mutu.sanoi:ja kolmanneksi kuskia on hankala tunnistaa jos et itse kerro ajaneesi.
"Enintään 20 km:n ylinopeuksista määrättävä rikesakko voidaan lähettää kuljettajaa selvittämättä auton rekisteriin merkitylle omistajalle, haltijalle tai tilapäiselle käyttäjälle tavallisella kirjeellä. Rikesakon saanut voi vastustaa rikesakkoa ilmoittamalla asiasta tekopaikan poliisille 30 päivän kuluessa siitä kun hänen on katsottava saaneen asiasta tiedon. Rikesakon saanut voi myös maksaa rikesakon, vaikka ei ole itse syyllistynytkään rikkomukseen. Tällöin rikkomus kuitenkin merkitään ajokorttirekisteriin asianomaisen henkilön rikkomukseksi ja otetaan huomioon harkittaessa ajokieltoon määräämistä toistuvien liikennerikkomusten johdosta. Poliisi voi myös kuljettajaa selvittämättä antaa rikesakon sijasta vähäisestä ylinopeusrikkomuksesta postitse lähetettävän kirjallisen huomautuksen auton omistajalle, haltijalle tai tilapäiselle käyttäjälle. Huomautus ei aiheuta muita seuraamuksia eikä siitä tehdä vastaavaa merkintää rekisteriin."Eikö se niin ollut nykyään että ei asiaa tutkivien tarvitse kuskia tunnistaa vaan lappu lähtee suoraan omistajalle joka sitten kertoo kuka ajoi, jos itse kiistää ajaneen. Vahva mutu.sanoi:ja kolmanneksi kuskia on hankala tunnistaa jos et itse kerro ajaneesi.
tuskin ottaa mopoa...Toivottavasti pönttö toimii, niin kuin kuvailitte. Jää vielä vähän pelivaraa, jos vahingossa tulee rullattua mopon kahva liian avonaiseksi vielä kesän mittaan...
Perinteiset ottaa kuvan edestäpäin. Tällä hetkellä ilmeisesti kaikki tolpat toimivat induktio-periaatteella eli silmukat tiessä. Tutkatolppia ei lukemani mukaan ole suomessa.Toivottavasti pönttö toimii, niin kuin kuvailitte. Jää vielä vähän pelivaraa, jos vahingossa tulee rullattua mopon kahva liian avonaiseksi vielä kesän mittaan...
Joo, tolpista en tiedä mutta mitenkäs ne kamera-autot toimii? Niistä tuskin viritellään mitään silmukoita tielle joten olisiko niissä jonkin sortin "tutka"? Ylästössähän on yksi tällainen omaa nopeutta ilmoittava leditolppa joka muuttaa kilometrilukua siinä näytöllä sen mukaan miten jarruttaa/kaasuttaa...... Tutkatolppia ei lukemani mukaan ole suomessa...
heh! ilmeisesti kikserissä on sitte astetta rankempaa alumiinia ku ilosesti vilkkuu tolpat!!Perinteiset ottaa kuvan edestäpäin. Tällä hetkellä ilmeisesti kaikki tolpat toimivat induktio-periaatteella eli silmukat tiessä. Tutkatolppia ei lukemani mukaan ole suomessa.Toivottavasti pönttö toimii, niin kuin kuvailitte. Jää vielä vähän pelivaraa, jos vahingossa tulee rullattua mopon kahva liian avonaiseksi vielä kesän mittaan...
Moottoripyörän vähäisen metallimäärän takia noita on aika vaikea saada räpsähtämään vaikka kuinka yrittää![]()
Jossain tapauksissa suottaa olla että myös vastaantulevaa kaistaa käyttäen ei räpsähdä, koska silmukat ovat vain menokaistan alla, joissain taas voi olla koko tien ali.
Siirrettäviä kameroitahan oli testissä jotka valvoo esim. motarilla molempia puolia ja ottaa myös takaa kuvan. En tiedä mikä noiden tilanne on tällä hetkellä, joku tietävämpi kertokoon.
- P
Yli vuosi on kulunut,kun tuollaisen kirjeen posti toi. Vieläkään ei poliisi ole saanut kuljettajaa selville,eikä sen selvittämistä ole omistajalta vaadittu. Turhaa mutuilua,edelleen on poliisin selvitettävä kuljettaja,mikäli omistaja ei kuljettajaa tunnista.Eikö se niin ollut nykyään että ei asiaa tutkivien tarvitse kuskia tunnistaa vaan lappu lähtee suoraan omistajalle joka sitten kertoo kuka ajoi, jos itse kiistää ajaneen. Vahva mutu.sanoi:ja kolmanneksi kuskia on hankala tunnistaa jos et itse kerro ajaneesi.