• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kamerat on kaikkialla

...kun ne ovat väärässä paikassa oikeaan aikaan, ne ovat kyttäämässä ajonopeuksia pusikossa.

Tämän päivän aamulehden etusivun uutinen on, että poliisi saa käyttöönsä niin paljon uusia valvontakameroita, että ylinopeuksia pystytään valvomaan ihan missä tieosuuksilla vaan, ja sakko voidaan lähettää suoraan rekisterikilven perusteella.

Minä sanon, että perseestä tällainen.
Jos halutaan ihmisten toimia valvoa, niin olisi se nyt sentään ihmisarvolle vähän sopivampaa, että siellä olisi ihminen valvomassa.
Ollaan menossa kohti sitä, että tietokoneet vahtivat ihmisiä.
Minun mielestäni tässä on se paha asia, että "lieventäviä asianhaaroja" ei enää tunneta. Rankaiseminen muuttuu digitaaliseksi, eli joko et syyllisty rikokseen tai sitten syyllistyt, ja rikos on aina sama.
Kohta saa kaiholla muistella niitä aikoja, kun tyhjällä tiellä ylinopeudesta sai vain suullisen huomautuksen poliisilta.

Voiko tällaista systeemiä vastaan jotenkin kapinoida?

Voisin sanoa, että minun päiväni meni ainakin peruuttamattomasti pilalle levittämällä Aamulehden keittiön pöydälle, ja mistähän se johtuu, että näin käy nykyään aika usein.  
veryangry.gif

Jep, ahdistaahan tuo. Toisaalta niitä kuuluisia "voimavaroja" riittää sitten muualle, kun ei tarvitse poliisinkaan seisoskella teiden varsilla.
nixweiss.gif

Onkohan myös kameravalvonnassa käytössä se 10% marginaali vai rapsahtaako sakko pienemmästäkin ylinopeudesta?

Maikkarin sivujen mukaan:

---klips---

Ensi vuoden tavoitteena on, että valvottuja tieosuuksia olisi 800 kilometrin verran. Viime vuonna valvottuja tiekilometrejä oli 400.

---klaps---

Homma kaikenlisäksi sotii vielä ainakin minun periaatettani vastaan, että en haluaisi tulla kuvatuksi, ellei minulta kysytä siihen lupaa.
Nykyään vaan ei oikein voi kotoa paljon lähteä, ettei jossakin joutuisi johonkin kameran kuvaan.
Meinaan vaan tuolla kaupungilla kun on noita valvontakameroita (muita kun liikenteen) ihan joka paikassa.

Osaakos nää uudet kamerat sitten ottaa kuvan takaapäin niin että kilpi näkyy kans?
Seuraava askel on luonnollisesti, että moottoripyöriin vaaditaan kilpi myös eteen. Eikös sitä ole jo ehdotettukin?

Pitikin lisätä siqnatureen yksi lause lisää, kun nyt olen taas tällä tuulella.

Pessimismi on Suomessa aina tervettä ajattelua.  
veryangry.gif

Lisätään nyt sitten kun vauhtiin päästiin, niin VTT:llä on kuulemma kehitetty laite, jolla pystytään mittaamaan päästöjä liikkuvasta ajoneuvosta... Siinä voi äkkiä tulla kutsu katsastuskonttorille...

Eikös Englannissa nuo kamerat kuvaa nimenomaan takaa? Niin, että moponkin rekkari näkyy? Ei kai edestä kuvaamiseen nykyään ole muuta syytä, kuin se, että sakotukseen ei sovelleta vielä "haltijavastuuta"?

...kun ne ovat väärässä paikassa oikeaan aikaan, ne ovat kyttäämässä ajonopeuksia pusikossa.

Tämän päivän aamulehden etusivun uutinen on, että poliisi saa käyttöönsä niin paljon uusia valvontakameroita, että ylinopeuksia pystytään valvomaan ihan missä tieosuuksilla vaan, ja sakko voidaan lähettää suoraan rekisterikilven perusteella.
033102ass_1_prv.gif
no ei wissiin riitä pelkkä rek no pitää kyllä pystyä tunnistamaan kuskikin

033102ass_1_prv.gif
no ei wissiin riitä pelkkä rek no  pitää kyllä pystyä tunnistamaan kuskikin
Niinhän se vielä, mutta tossa artikkelissa mielestäni sanottiin, että säännöksiä muutetaan siten, että pelkkä rekkarinumero riittää.
En tosin voi olla ihan varma, kun päässä sumeni vitutuksesta niin tehokkaasti, että osa tekstistä jäi varmaan sisäistämättä.
veryangry.gif

Lisätään nyt sitten kun vauhtiin päästiin, niin VTT:llä on kuulemma kehitetty laite, jolla pystytään mittaamaan päästöjä liikkuvasta ajoneuvosta... Siinä voi äkkiä tulla kutsu katsastuskonttorille...
Toihan on pelkästään hyvä asia. Jää lapsenlapsenlapsillekin ilmaa hengitettäväksi.
Katotaan mitä mieltä sitten oot asiasta, kun käyt viidettä kertaa saman vuoden aikana konttorilla...
062802jumpie_prv.gif

Toihan on pelkästään hyvä asia. Jää lapsenlapsenlapsillekin ilmaa hengitettäväksi.
Katotaan mitä mieltä sitten oot asiasta, kun käyt viidettä kertaa saman vuoden aikana konttorilla...  
062802jumpie_prv.gif
Ympäristöasioista voi varmaan olla montaa mieltä, mutta totta on, että meidänkin jälkeen tällä pallolla on elämää. Jossain muodossa ainakin. Aika itsekästä olisi olla huomioimatta sitä. Mikä erivapaus pitäisi motoristeilla olla piittaamatta ympäristöstä ?

Mulle varmaan riittäisi se 1. kerta konttorilla ei tarvis viittä kertaa käydä saman asian vuoksi
062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
Ympäristöasioista voi varmaan olla montaa mieltä, mutta totta on, että meidänkin jälkeen tällä pallolla on elämää. Jossain muodossa ainakin. Aika itsekästä olisi olla huomioimatta sitä. Mikä erivapaus pitäisi motoristeilla olla piittaamatta ympäristöstä ?

Mulle varmaan riittäisi se 1. kerta konttorilla ei tarvis viittä kertaa käydä saman asian vuoksi  
062802jumpie_prv.gif
Minua ei kiinnosta niin kauan, kun jumbojetit saavat kulkea ja saastuttaa, ja samaten teollisuus. Moottoripyörät ovat kärpäsen paska siinä meressä. MUTTA, eipäs käännetä keskustelua tähän. Tehdään siitä sitten erillinen threadi, jos tästä aiheesta pitää riidellä.

EDIT: teki mieli sanoa jotakin, mutta katsoin viisaammaksi olla vaan hiljaa.

Minua ei kiinnosta
Oikea asenne  
033102ass_1_prv.gif

Jaksoit kuitenkin jostain kiinnostua ... kameroista mitä ei vielä ole.
Mielestäni kameroita on jo nytkin liikaa  
033102ass_1_prv.gif

Ja minun asenteeni ei kuulu sinulle hevonvittua.

Ole onnellinen että mahdollinen (ei välttämättä todennäköinen) saastuttaminen on tällä hetkellä toistaiseksi ainoa yhteiskunnallinen ongelma, mihin minä saatan syyllistyä.

Kyllä niitä yhteiskunnallisia ongelmia alkaa löytyä siinä vaiheessa kun liekanuoraa riittävästi kiristetään.

Minua ei kiinnosta
Oikea asenne  
033102ass_1_prv.gif

Jaksoit kuitenkin jostain kiinnostua ... kameroista mitä ei vielä ole.
Mielestäni kameroita on jo nytkin liikaa  
033102ass_1_prv.gif

Ja minun asenteeni ei kuulu sinulle hevonvittua.
Kuuluu niin kauan kun itket netissä ... ja monetko sakot olet saanut kameroiden takia prätkällä ? Vai kulkeeko se edes niin kovaa, että sakot sais ?

Back