• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kallein vakuutusyhtiö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terowave
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kallein vakuutusyhtiö?

• If

Ääniä: 89 46,6%
  • Fennia

Ääniä: 14 7,3%
  • Pohjola

Ääniä: 32 16,8%
  • Pohjantähti

Ääniä: 8 4,2%
  • Tryg / Nordea

Ääniä: 18 9,4%
  • Aktia

Ääniä: 0 0,0%
  • Turva

Ääniä: 6 3,1%
  • Tapiola

Ääniä: 20 10,5%
  • Varma

Ääniä: 0 0,0%
  • joku muu

Ääniä: 4 2,1%

• Ääniä yhteensä
    191
Tuntuu vaihtuvan vuosittain (ainakin halvin) vaikka pyörä pysyisikin samana. Siispä jokavuotinen kilpailutus. Viime vuonna Trumppa Aktiassa, julmien indeksikorotusten jälkeen Tapiolassa. Ifissä ei Trumppaa selvästi haluta, mutta entiselle pikku-Bandiitille sieltä taas sai liikenteen ja osakaskon erittäinkin halvalla.

Oma pyörä IF:ssä. Kawasaki VN1500 Mean Streak, alueena Helsinki, alkubonuksilla ~550€/v. osakasko hinnassa mukana. :thumbup:

iaj sanoi:
KTM 500 EXC: Iffissä liikennevakuutus 3003,28€/vuosi, osakasko 235,15€/vuosi. Halpaa kuin mikä :jippikaijee: Ei kyllä tuolta tullut otettua vakuutusta...

Enskaan liikennevakuutus 3000! HolyMoly! Taitaa ko puljulla olla liemet aika sekaisin tietokannoissaan. Luulisi että enskan vakuutukset ovat aivan halvimmasta päästä.

TH sanoi:
Katupyörän osalta IF kallein, muutaman euron Fennian edellä. Yllättäen kuitenkin IF oli ylivoimaisesti halvin kurapyörän liikennevakuutuksen osalta.

Laskurilla tuli myös 1100cc viragon vuosikustannukseksi täyskaskolla 420e :) 535 viragossa mulla oli 230e vuosi liikennevakuutus. En pitänyt pahana :right:

Viimeksi muokattu:
IF on mulle ollu aina kallein, niin se oli Busassa kun nyt Bemarissakin.

Turvassa bemu oli täyskaskolla yhteensä noin 1100e/v kun IF:n näkemys aiheesta oli 2400e/v...

Jassu sanoi:
IF on mulle ollu aina kallein

Sama juttu, vaikka aina välillä samantyyppisten pyörien omistajat kehuu saaneensa hyvän tarjouksen. Itsellä IFin hinta ollut aina 2,5-3 kertainen halvimpaan nähden.

Meinasin taas tarkistaa, mutta IFin laskuri ei näemmä hyväksy numeroalkuista rekkaria eikä valmistenumerokaan mene läpi.

Brocol sanoi:
Sama juttu, vaikka aina välillä samantyyppisten pyörien omistajat kehuu saaneensa hyvän tarjouksen. Itsellä IFin hinta ollut aina 2,5-3 kertainen halvimpaan nähden.

Mä oon tullu siihen johtopäätökseen, et se mainoksista tuttu onnettomuuspaikalla soittava bändi mahtaa ottaa kovaa keikkaliksaa, ainakun pitää kolaripaikalle raahautua. Ei noita moninkertaisuuksia muulla selvitetä :p

Kai se pääosin kallein on IF, mutta kaikki riippuu tapauksesta. IF:ssä on myös seisonta-ajallisia vakuutuksia joille ainakin mulla on käyttöä.
IF:ltä kannattaa pyytää tarjous, jos kyseessä on joku "oikea" moottoripyörä eikä joku japanilainen muoviin kääritty tupperware :D ..oikeesti, sporttisiin pyöriin ei kannata edes kysellä. Mun valkokilpinen kurapyörä on IF:ssä, muut pyörät Turvassa.

harald73 sanoi:
Myönnetään, että nyt kun on alla HD, ei vaihtoehtoja IF:lle juurikaan löydy eli erittäin paljon hinnoitteluun teho/painosuhteen lisäksi IF:llä vaikuttaa pyörän merkki.

Juu, tai ehkä joskus myös ihan pyörän malli. Aikanaan vaihdoin 750 kawasta 748 Ducatiin, molemissa myös liki sama tehopainosuhde. Jollain 40/60 bonareilla hinta IF:ssä olisi pompsahtanut muistaakseni yli 200 euroa, vai oliko melkein 300. Liikennevakuutus oli suurin syy tuohon, virkailija selitti jotain Ducatin pyörämallikohtaista korotusta... eli harvinainen pyörä jolle suhteessa sattunut paljon tai pahoja vahinkoja. Ducatin Monster samopihin aoikoihin IF:ssä oli ihan kohtuuhintainen.

Kilpailutin tänä keväänä oman mopon liikennevakuutukset kaikkien yhtiöiden verkkolaskureilla, ja pyytämällä tarjouksen niiltä yhtiöiltä, joilla ei ole toimivaa verkkolaskuria.

Halvin oli Pohjola, IF olisi about samoissa, ehkä jopa hieman edullisempi, jos keskittäisi sinne. Fennia oli jälleen kallein. Aktialta ei ole tullut vastausta tarjouspyyntööni.

(BTW, eikö tuo äänestyksessä mukana oleva Varma ole keskittynyt YEL- ja TyEL-vakuutuksiin, minen ainakaan löytänyt niiltä esim. liikkennevakuutuksia?)

IF oli itsellä halvin. Kannattaa huomioida ettei iffillä tarvitse ottaa kokovuoden vakuutusta . Omassa jopossa 5kk vakuutus oli ylivoimainen voittaja

Sika-nauta sanoi:
IF oli itsellä halvin. Kannattaa huomioida ettei iffillä tarvitse ottaa kokovuoden vakuutusta . Omassa jopossa 5kk vakuutus oli ylivoimainen voittaja

Sama homma, otin 5,5kk ajoaikaa ja liikennevakuutus 343,51€(osakaskon kanssa 461€). Muut firmat tarjosivat(mm. Pohjola, vaikka laitoin saman seisontaajan) about tonnin hintaa pelkästä liikennevakuutuksesta. Mulla on ollut autot ja pyörät aina IF:ssä. :jpstyle:

Back