• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kallein kokoontuminen 2006?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänä kesänä on tullut käytyä aikas monissa kokkareissa ja kyllä tuo Kokko-Treffen oli pohjanoteeraus mielestäni. Lauantai aamuna 1 kuiva sämpylä ja kahvia, sunnuntaina oli jopa puuroakin lisäksi. Lauantain ruokana lihakeittoa. Ruokien suhteen Kokko-Treffenin hyviä vastakohtia on Juhannus miittinki Hankalassa ja Rotta-Ralli, joissa ei masu jää tyhjäksi.
No, se oli ensimmäin ja viimeinen kerta kun tarttee mennä Kokkoon
heh mitenlöhän sitä ruokaa oikein riittäisi kun jotenkin tuntuu että aika monelta jää se lauantaina aamupala Kokkotreffenissä vielä syömättä...

Mutta joo olen kyllä samaa mieltä että ruokapuolen suhteen olisi heillä vähän parannettavaa. Selitykseksi ei kyllä minusta käy se että on paljon kävijöitä. Hankala on hyvin hoidetuista ruokaluista malliesimerkki.

Joskus ajeltiin pohojosessapäin ja ihmeteltiin prätkäilijöiden suurta määrää. Selvis että Sallassa oli Kontioralli. Hetken mietittiin ja tuumattiin että mennäänpäs eka kertaa elämässä kokoontumisajoon kun näin lähellä on. Tarkoitus oli jatkaa Norjan kierrosta seuraavana päivänä eteenpäin. Noh, 2x35 eur oli sihteerin ilmoitus kuluista. Totesin että ollaan vain yksi yö johon vastaus 2x35eur. Todettiin että on niin perkeleen kallis yöpyminen omassa teltassa että mennään vaikka hotelliin yöksi mieluummin kuin jonnekin hikiseen korpikontioon itikoiden syötäväksi.

Eikä olla toiste kokoontumisajoihin eksytty.

Totta se on että on hankala kontrolloida päiväkävijöitä tai yhden yön yöpyjiä mutta eikös homma toimisi hienosti niin että jaetaan pyöriin ripustettavaksi lipuke jossa vaikka värikoodein ilmoitettu mitkä päivät on maksettu. Järkkärit sitten kierrellessään toteaa jos joku on ollut tunnin liian pitkään joten poltettakoon teltta.

Yksi hyvä konsti on vahtia noita päiväkävijöitä on laittaa käynnin aikarajaksi vaikka 3h ja ottaa kävijältä pantti. Jos menee yli 3h niin pantti jää järjestäjille. Pari kymppiä pantin summaksi ja sisäänpääsy kolmeksi tunniksi vaikka vitosen.

Selvähän se on että ei sekään toimi että jokainen voi kierrellä alueella ilman korvausta koska seurauksena on se että jäädään kaverin puoljoukkuetelttaan "vieraaksi" ja nautitaan kaikista samoista eduista kuin maksaneet osallistujatkin.

Siksi että juurikin tälläisia kaikki pitäs ilmasek kitisijöitä näkee täällä töissä joka päivä. Itse olenkin tälläiselle ajatusmallille vastainen. Siis sitä vastaan ei mitään et ilmaseks saa. Mutta jos ei saa, niin pysyy kotona ja kattoo formuloita verhot alhaalla koska se tv lupa on kuitenkin maksamatta.

Siksi että juurikin tälläisia kaikki pitäs ilmasek kitisijöitä näkee täällä töissä joka päivä. Itse olenkin tälläiselle ajatusmallille vastainen. Siis sitä vastaan ei mitään et ilmaseks saa. Mutta jos ei saa, niin pysyy kotona ja kattoo formuloita verhot alhaalla koska se tv lupa on kuitenkin maksamatta.
Sähkölasku maksamatta ja ilkee naapuri on huomannu irrottaa mun roikkajohron talonsa ulkoseinän pistokkeesta...
ghostface.gif

Aijaa, tarkoititkin tuota ketjun aloittajaa.

Taivasosuuksia ei pidä myydä halvalla; menee paratiisilta maine! Erikoistarjouksiin erikoishinnat.

Toisaalta päiväkävijöille soisi jonkin kohtuuhintaisen hintaratkaisun. Viime vuonna rotassakin oli tyly politiikka.

Mielestäni 10€ on ihan sopiva hinta. Jos menee leffaan niin siellä saa sen 2 tuntia olla, ei pääse uimaan ja saunaankaan. Silti tuo leffa ilta on 8€. Miksi kukaan ei jää nurisemaan finnkinon luukulle et no empä taida tullakkaan?

Tämä on nyt tämmöstä loputonta turhanpäiväistä lätinää (omat kommenttini mukaanluettuna).

Minusta se on taivasosuuskauppiailta ehdoton polkuhinta. Jos jeesuskauppiaatkin syyllistyy polkumyyntiin, ni mitä tästä seuraa?

Muissa ralleissa noi päivävierailijat ovat usein niitä, jotka tulee katsomaan sillä silmällä, että josko itsekin johonkin ralliin osallistuis. Se on siis ikäänkuin järjestäjänkin intressissä. Kaikkien rallien kävijämäärät kun ei oo kasvusuunnassa.
lookaround_orig.gif

Hyvä, jämäkkä kanta ilman löpinöitä.

Joo. Hyvä mielipide!
Mä olen samaa mieltä asiasta, jos ylittää järjettömyyden rajat hinta, en mene/ota tavaraa/palvelua...

Nousis perkele se pensa sinne 5 Euroon litra, ni ei tulis ku kavereita vastaan polttomoottoripeleillä! Eikös vaan?

Niin ymmärrän et sapettaa..

Mutta kuka olisi tullut vahtimaan / valvomaan että olisit tullut pois sen 15 min jälkeen? ja paljonko olisit ollut valmis maksamaan siitä??
JOVAINKOHAN....?
sport05.gif

Naaaa, yritin siis saada asiallista keskustelua aiheesta mutta kun ei niin ei.....Kyseenalaistin siis tuon ns. päivämaksun maksamisen jonka piti sisällään alueella oleskelun he hee....
Saunaan en ollut menossa enkä uimaankaan, eli pelkästään käydä tsekkaamassa paikan?

Kuvittelin että jos ja kun aiheena on "sanan kuuleminen" (vrt.kirkko) ei siitä silloin tarvitse maksaa, en todellakaan ollut menossa kahville, sitä kun en juo, saati syömään ! Elävä musiikkikaan ei kiinnosta, eikä sitä silloin siellä vielä olisi edes ollutkaan. Vaimolleni sanoin lähtiessäni että "käväsen kahtomassa että minkäläista porukkaa siellä on"

Että POMPERILLE ensinnäkin, ei minua mikään sapeta.
Eikä minua kenenkään olisi tarvinnut tulla vahtimaan, en ole tähänkään mennessä minnekään eksynyt ja kyllä sanaani luotetaan tai ainakin tähän asti olen ainakin tottunut siihen että jos mitä sanon, tarkoitan myös sitä..
wink.gif

ja olisin ollut valmis maksamaan vaikka sen 20 € jos paikalla olevat hemmot tai tapahtumat minua olisivat kiinnostaneet ja olisin sitten jäänyt sinne "oleilemaan".

Sitten ekiX:lle "Jos 10€ on liikaa niin älä hyvä ihminen mene sinne, ziisus nykyään kaikki on niin hankalaa"

..Niin ei 10 € ole minusta paljon jos siihen kuuluu jotain vastinetta. JOS siihen taas ei kuulu mitään, niin sitten se on minusta paljon.
Eli sä taidat olla just niitä tyyppejä jos kenelle sanotaan että: " 10 € kiitos", niin sä siihen että: " ai juu, ole hyvä! " Eli justiinsa tommosten hemmojen takia näitä ihme maksuja riittää!

...."miksi kaikki on niin hankalaa", sitähän minä tässä ihmettelenkin, onhan esim. rannekkeet keksitty, eikö ?

Sitten powerboxerille: "On se surkeeta olla köyhä"

Niin, nythän tässä ei ole kysymyksessä tuo summa vaan tämä periaate......mutta tottamooses, olet oikeassa, surkeeta on olla köyhä, varsinkin mieleltään ?

Sitten viilettäjälle: "Siksi että juurikin tälläisia kaikki pitäs ilmasek kitisijöitä näkee täällä töissä joka päivä. Itse olenkin tälläiselle ajatusmallille vastainen. Siis sitä vastaan ei mitään et ilmaseks saa. Mutta jos ei saa, niin pysyy kotona ja kattoo formuloita verhot alhaalla koska se tv lupa on kuitenkin maksamatta"

Sori nyt vaan mutta mä en tätä kyllä ymmärtänyt....
nixweiss.gif

Mutta olikohan täällä nyt ketään jotka olisivat olleet tuolla paikanpäällä? Mitä mieltä siis ollaan hinnoista/tarjonnasta ja kuinka saadaan ns.päiväkävijät eroiteltua varsinaiseen kokoontumiseen osallistujista. Eihän tämä voi uusi asia olla? Onko ihan ylivoimainen tehtävä ? Itse ehdotin jalkautumista, eli mp-parkkiin portille / osallistujat ajaa sisälle.

Mutta kuka olisi tullut vahtimaan / valvomaan että olisit tullut pois sen 15 min jälkeen? ja paljonko olisit ollut valmis maksamaan siitä??
JOVAINKOHAN....?
sport05.gif

Naaaa, yritin siis saada asiallista keskustelua aiheesta mutta kun ei niin ei.....Kyseenalaistin siis tuon ns. päivämaksun maksamisen jonka piti sisällään alueella oleskelun he hee....
Saunaan en ollut menossa enkä uimaankaan, eli pelkästään käydä tsekkaamassa paikan?

Kuvittelin että jos ja kun aiheena on "sanan kuuleminen" (vrt.kirkko) ei siitä silloin tarvitse maksaa, en todellakaan ollut menossa kahville, sitä kun en juo, saati syömään ! Elävä musiikkikaan ei kiinnosta, eikä sitä silloin siellä vielä olisi edes ollutkaan. Vaimolleni sanoin lähtiessäni että "käväsen kahtomassa että minkäläista porukkaa siellä on"

Eikä minua kenenkään olisi tarvinnut tulla vahtimaan, en ole tähänkään mennessä minnekään eksynyt ja kyllä sanaani  luotetaan tai ainakin tähän asti olen ainakin tottunut siihen että jos mitä sanon, tarkoitan myös sitä..
wink.gif

ja olisin ollut valmis maksamaan vaikka sen 20 € jos paikalla olevat hemmot tai tapahtumat minua olisivat kiinnostaneet ja olisin sitten jäänyt sinne "oleilemaan".

Sitten ekiX:lle  "Jos 10€ on liikaa niin älä hyvä ihminen mene sinne, ziisus nykyään kaikki on niin hankalaa"

..Niin ei 10 € ole minusta paljon jos siihen kuuluu jotain vastinetta. JOS siihen taas ei kuulu mitään, niin sitten se on minusta paljon.
Eli sä taidat olla just niitä tyyppejä jos kenelle sanotaan että: " 10 € kiitos", niin sä siihen että: " ai juu, ole hyvä! "  Eli justiinsa tommosten hemmojen takia näitä ihme maksuja riittää!

...."miksi kaikki on niin hankalaa", sitähän minä tässä ihmettelenkin, onhan esim. rannekkeet keksitty, eikö ?

Niin, nythän tässä ei ole kysymyksessä tuo summa vaan tämä periaate......mutta tottamooses, olet oikeassa, surkeeta on olla köyhä, varsinkin mieleltään ?

Sitten viilettäjälle:  "Siksi että juurikin tälläisia kaikki pitäs ilmasek kitisijöitä näkee täällä töissä joka päivä. Itse olenkin tälläiselle ajatusmallille vastainen. Siis sitä vastaan ei mitään et ilmaseks saa. Mutta jos ei saa, niin pysyy kotona ja kattoo formuloita verhot alhaalla koska se tv lupa on kuitenkin maksamatta"

nixweiss.gif

Mutta olikohan täällä nyt ketään jotka olisivat olleet tuolla paikanpäällä? Mitä mieltä siis ollaan hinnoista/tarjonnasta ja kuinka saadaan ns.päiväkävijät eroiteltua varsinaiseen kokoontumiseen osallistujista. Eihän tämä voi uusi asia olla? Onko ihan ylivoimainen tehtävä ? Itse ehdotin jalkautumista, eli mp-parkkiin portille / osallistujat ajaa sisälle.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Kerrankin meikäläistä ei ripitetty
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Sorry, oli ihan pakko heittää, illan iloksi
buttrock.gif

JOVAINKOHAN....?
sport05.gif

Eikä minua kenenkään olisi tarvinnut tulla vahtimaan, en ole tähänkään mennessä minnekään eksynyt ja kyllä sanaani  luotetaan tai ainakin tähän asti olen ainakin tottunut siihen että jos mitä sanon, tarkoitan myös sitä..
wink.gif

Sitten ekiX:lle  "Jos 10€ on liikaa niin älä hyvä ihminen mene sinne, ziisus nykyään kaikki on niin hankalaa"

Eli sä taidat olla just niitä tyyppejä jos kenelle sanotaan että: " 10 € kiitos", niin sä siihen että: " ai juu, ole hyvä! "  Eli justiinsa tommosten hemmojen takia näitä ihme maksuja riittää!

Sitten viilettäjälle:  "Siksi että juurikin tälläisia kaikki pitäs ilmasek kitisijöitä näkee täällä töissä joka päivä. Itse olenkin tälläiselle ajatusmallille vastainen. Siis sitä vastaan ei mitään et ilmaseks saa. Mutta jos ei saa, niin pysyy kotona ja kattoo formuloita verhot alhaalla koska se tv lupa on kuitenkin maksamatta"

nixweiss.gif

Sähän olet niin saatanan viisas,vinguithan sä ku perseaukiset kuinka kallista...Pysy siellä perseenreiäs missä asustelet.Anna ny tulla mis Stadis niitä kalliita sumppeja oli tarjolla...Vai käytkö sä muualla ku siellä perähikiän Essolla....Noniin,mä tuon sulle köyden,ilmaiseksi,pidä hauskaa...

Jaahas,tekipäs taas hyvää...Siis soittaa poskeaan.Hakkasin näppäimistöä ihan raivon vallassa..Onneksi se meni ohi.Enkä hakannut vaimoa ja lapsia.Mutta huomenna kostan kaiken työkavereille.
baaa.gif

Jaahas,tekipäs taas hyvää...Siis soittaa poskeaan.Hakkasin näppäimistöä ihan raivon vallassa..Onneksi se meni ohi.Enkä hakannut vaimoa ja lapsia.Mutta huomenna kostan kaiken työkavereille.
baaa.gif
Joo, kahvi on siellä Strindbergissä kallista, valitet vaan sen pullan sit.
Vesilasi maksaa Tornissa sen 1,5 Euroa.

Ole varovaine, jos tapanasi on piestä muijasi ja perheesi, ettei Sulle käy, ku Haatajan Kaukolle.
Kake pieksi perheensä joka lauantai kossun ja saunan jälkeen, kunnes kerran oli itte TK:ssa nokka poskella sunnuntai aamusella. Kysäsin, että mikäs täs ny, Kake tuumi rauhalliseen sävyyn, että muija ottikin kaksi pulloa kossua...

Elä vejä herneitä hengityselimiin, tää on vaan voorumi. Tosielämässä HuurteenAslakki ei vingu hinnoista, enkä minäkään vingu hinnoista. Kuten sanoin aiemmin, ällistellään vaan tätä piiloinflaatiota ja Euron heikentymisen nopeutta.
So, Peace man!
033102beer_1_prv.gif

Miksi kukaan ei jää nurisemaan finnkinon luukulle et no empä taida tullakkaan?
Mä oon jäänyt joka ikinen kerta ...  
mad.gif
YKllä mä tinkaan Alkossaki joskus. Ja hyvin usein kun joku sanoo hinnan, niin yhtäkkiä yrmäsen että: "TÄH! NIIN PALJO!" Ihan vaan huvin vuoksi, siis oman...
biggrin.gif

Olla rikas ja kusipää on niin yleistä, köyhä ja kusipää on paljon harvinaisempaa...köyhät on nimittäin yleensä nöyriä.

Mukavat oli kinkerit omasta mielestä. Mitään en tosin maksanut kun olin järkkärinä. Saunat oli kun suoraan alakerrasta tai ainakin niin kuumat
biggrin.gif
Parasta kaikista on kuitenkin se ettei ole niitä känniääliöitä, itse kun ei jaksa sitä enää ollenkaan!!
Ohjelmasta en oikeastaan osaa mitään sanoa, kun en sitä ehtinyt katsomaan. Sen minkä hereillä olin, söin ja tein duunini. Ruoka oli hyvää ja ennenkaikkea sitä sai niin paljon kuin jaksoi syödä, eli tapauksessani paljon. Aamupalalla oli kaikki mätöt puurosta leipään ja sen päällisiin, muroista hyla maitoon ja kahvikin oli juotavaa.

Back