• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaksikilpisyys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osoitan taas tietämättömyyteni, mutta mitä tarkoittaa käytännössä kaksikilpinen pärrä? Miksi ne on halvempia kuin kotimaankilpiset?
nixweiss.gif

Kaksikilpisellä tarkoitetaan useinmiten, että pyörä on esim. mällätty lunariin ja poistettu kilvistä, ja sen jälkeen korjattu ja laitettu uudestaan kilpiin.

kappas, tkay ehti ensin
tounge.gif

kaksikilpinen on just menny lunariin. Mutta ne on myös runkomitattuja, eli rungot on suoria. Kun taas jos joku ässä kaatuu ilman vakuutusta ja korjaa itse, niin ne on yksikilpisiä, mutta ei mitattuja.

Lisäksi lähes kaikki pyörät on lipattuja, varsinkin vanhemmat. Ja raja missä pyörä menee lunariin on tosi pienestä kiinni. Varsinkin vanhemmissa.

Lunaripyörät on parhaita. Turha jännitys on poissa ajosta ja pyörän varomisesta. Ne on halpoja.

Eli kaikki suomen 'kaksikilpiset' ovat kotoisin täältä. www.autovahinkokeskus.fi

Ymmärtääkseni kaikki pyörät jotka menee lunnaiks ja korjataan, ei oo kaks kilpisii. Meinaan, jos pyörä ostetaan vakuutusyhtiöltä ennen ku keretty poistamaan rekisteristä.

Kaksikilpisyys tarkoittaa, että pyörä on poistettu rekisteristä ja sitten rekisteröity uudestaan eri tunnuksella. Käytännössä useimmiten lunastuksen vuoksi, mutta periaatteessa voi kai olla muitakin syitä (en kyllä keksi, mitä).

Vaan kertokaapa: jos ostaa lunaripyörän ja hakee sille saman tunnuksen, niin sittenhän tuosta ei taida jäädä merkintää otteeseen. Vai?

Vaan kertokaapa: jos ostaa lunaripyörän ja hakee sille saman tunnuksen, niin sittenhän tuosta ei taida jäädä merkintää otteeseen. Vai?
Kyllä jää. Otteessa on silti kohta:"ed. rek. tunnus", ja siinä lukee tietysti se nykyinen tunnus...

kaikki myyjät ei muuten pahemmin huutele mopon olevan 2-kilpinen ja jos siihen on vielä hommattu samat kilvet, niin saattaa ehkä hämätä tyhmempää. Eli tarkkana pitää tietenkin olla...

Kaksikilpisyys tarkoittaa, että pyörä on poistettu rekisteristä ja sitten rekisteröity uudestaan eri tunnuksella. Käytännössä useimmiten lunastuksen vuoksi, mutta periaatteessa voi kai olla muitakin syitä (en kyllä keksi, mitä).
Mulla meni erään rekisterikilpisession takia kilpi vaihtoon. Varastivat kilven huoltoasemalla ja poliisi suositteli vahvasti vaihtamaan kilven tunnusta, mutta kukaan ei maininnut tuosta kaksikilpisyydestä mitään...
confused_orig.gif

Mulla oli joskus 2-kilpinen auto, jota ei ollut rutattu, eikä lunastettu, ja kilvetkään ei ollut kadonneet minnekkään... No 2-kilpisyyden selitti vanha rekkaritunnus GAY-??...
biggrin.gif

Onko idiotismia ostaa lunariin ajettua ja korjattua pärrää jos ei ole merkkikorjaaja? Esim. nettimotossa on kieltämättä halpoja 2-kilpisiä pyöriä. Voihan sen pärrän korjata päin persettä
sad_orig.gif

"Onko idiotismia ostaa lunariin ajettua ja korjattua pärrää jos ei ole merkkikorjaaja? Esim. nettimotossa on kieltämättä halpoja 2-kilpisiä pyöriä. Voihan sen pärrän korjata päin persettä"

riippuu täysin tapauksesta. Pyydä näkemään kuvat kolaripyörästä. Ja kysy mitä on vaihdettu. Onko ajettu seinään, vai kaaduttu kevyesti radalla ja vain muovivaurioita.

Jokainen vakuutusyhtiöpyörä on yleensä runkomitattu, ellei sitten ole varastettu.

Jos hinta on halvempi, niin muista, että sama kaksikilpisyys laskee myös mahdollisesti hintaa silloin kun myyt pyörää eteenpäin. Jos halvalla saa, niin ostoon vaan, hyviä käyttöpyöriä ne on. Mitä uudempi, sen parempi.

Itse hommasin oman suoraan avk:lta. 2004(2003 malli) blade.
Todella hyvä peli, lopulta pyörä on vain kasa osia, jos vaurioituneet on vaihdettu, niin kyllä se rockaa.

Tietysti varovaisuutta pitää käyttää, mutta niinhän se on aina. Kolikolla on kääntöpuoli.

AVK:lta voi ostaa lunastetun pyörän joka on vaurioitunut "vasemmalta kyljeltä" eikä missään mainita että kone on täynnä hiekkaa
biggrin.gif

Ainaki se kaks kilpinen minkä mä ostin oli ihan hyvässä kunnossa muutamaa kosmeettista haittaa lukuunottamatta, kunnes yks mukava nisti ajo mun perään kii ja pyörä taas lunnariin. Nyt joku on korjannu sen ja myy sitä taas kaks kilpisenä.
smile_org.gif

Löytyy siitä otteesta se saksalainen/italialainen/tms kilpi, se on ihan eri asia... Ollut joskus rekisterissä eri maassa, ei muuta.

Mutta mutta...
Mulla lukee rek.otteessa "edellinen rek.nro..." ja blaa blaa.
Suomesta uutena ostettu ja "uitettu" ulkomaille, pysyi suomi-kilvissä, ja tuotu muuttotavarana takaisin kotiin. Kaksikilpinen...

Ostin saksa pyörän suomesta (ei ollut vielä kilvissä), menin konttorille, ne oli jo varannu siihen EU-kilvet, halusin "vanhanajan kilvet" ja sain ne (eri rekkarilla siis) => kaks kilpinen.

Back