• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaksikilpisyys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä taisi tulla jo neljä eri syytä kotimaiseen 2-kilpisyyteen, mutta tosiaan ainakin autojen puolella yleinen syy (ja miksei samalla tavalla mp:n kohdalla) lienee yksinkertaisesti EU-kilpien tulo vuonna 2001. Silloin ja siitä lähtien erittäin monet ovat vaihtaneet myös vanhempiin ajoneuvoihin uuden EU-kilven ja valittavissa on joko vanha tai uusi tunnussarja. Uusi tunnus on hieman edullisempi (tosin ero on nykyisin kokonaiset 4 euroa, lieneekö ollut enempää aiemminkaan), itsekin aikoinaan EU-kilven ostin ja minulta kysyttiin kumman haluan (säilytin entisen, mutta en edes ajatellut että sillä mitään merkitystä olisi, halusin vain pitää tutuksi tulleen). Hinnan lisäksi vaihtosyy voi tosiaankin olla vain miellyttämätön tunnus. Yhtä tuttua tämä vaivasi siinä määrin, että vaihtoi koko auton ilmeisesti tavallista nopeammin...

Eikös tuon rekisteristä poiston voi tarkistaa, kun soittaa sinne AKE:n maksulliseen palveluun, luulisi heidän tietävän jos ajoneuvo on ollut poistettuna rekisteristä.

Toinen asia mikä tulee lisäämään näitä 2-kilpisiä pyöriä on nämä uudet ympärivuotiset vakuutukset. esim jos vaikka työpaikka lähtee alta talvella eikä pyörää saakkaan myytyä heti pois,tulee keväällä väistämättä uusi vakuutusmaksu halusit tai et,seisotus mahdollisuutta kun ei kohta ole enää millään yhtiöllä. ainoa ratkaisu välttyäkseen maksamasta xxx tai xxxx summan rahaa on poistaa pyörästä kilvet,jolloin vakuutus lakkaa mutta seuraavalla kerralla kun aloitat ajelut mopo onkin 2-kilpinen. siinä saa myydessä selitellä miksi pyörä ei ole ns."kolaripyörä"...

Munkin kullasta tuli kaksikilpinen. Se ei tosin johtunut pahasta mällistä, vaan siitä, että eräällä ajoreissulla kilpi katosi. Siitä oli pakko tehdä rikosilmotus jos uuden halusi, ja uutta en sitten taas halunnut samalla rekkarilla, sillä vanhan etsintä edelleen jatkui. Eli jos olisin ottanut vanhalla rekkarilla kilven, olisi jokainen kiltti poliisisetä pysäyttänyt mut tuolla kadulla, eikä ajatus kuulostanut kovinkaan houkuttelevalta. Poliisisetä siis neuvoi hakemaan uuden rekisterinumeron, ja otteeseen tuli lisäys syystä, miksi kilpi on vaihdettu.

Edit. Lisäksi uuden kilven sai samana päivänä käteen, kun taas vanhaa olisi pitänyt odotella vielä 2 viikkoa. Silloin kuvittelin vielä saavani mopon ajoon saman viikon lopulla...

Omassa otteessa lukee saksanmaan kilven rekisteritunnus, nou problem
biggrin.gif

Mulla on nyt jo kolmas kaksikilpinen menossa. Itse oon valinnut AVKlta sellaiset helposti korjattavat (= runko suora). Tällä nykyisellä nyt neljäs kausi menossa... Meinaan vaan, että siitäkin vähän näkee onko tehty itselle vai myyntiin.

Ja uudemmat pyörät menee jos sillä lunariin, kun on vilkut, lamput ja peilit rikki ja joka puolella katteissa naarmuja. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin.

Ja uudemmat pyörät menee jos sillä lunariin, kun on vilkut, lamput ja peilit rikki ja joka puolella katteissa naarmuja.
Ei tarvitse olla edes uusi eikä joka puolella mitään. Viime kesältä tapaus jossa -87 pyörän olisi saanut lunariin (tarkastaja antoi mahdollisuuden valita lunastus tai korjaus), vaikka oli vain toisella sivulla naarmuja + 2 vilkkua + lommo pakoputkessa.

Höh, tässähän viisastui meikäläinen paljonkin tuosta kaksikilpisyydestä. Enpä ollut ennen kuullutkaan...

Tuli mieleen, että itsekin ajelen kaksikilpisellä. Tilasin AKE:sta duplikaattikilven, kun takatavarateline taakkoineén peittää originaalin. Sen sai sieltä simppelilä vapaamuotoisella hakemuksella ja maksoi kai jonkun pari kymppiä.

Vasta myöhemmin opin, että ei olisi tarvinnut välttämättä tilata virallista kaksoiskilpeä.  
nixweiss.gif

Kuulemma mikä tahansa itse duunattu pahvinpala - tai jos oikein haluaa pröystäillä -  niin muoviin laminoitu itse printattu tekelekin olisi kelvannut.
Ihme homma, jos näin on.  
omg.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

Höh, tässähän viisastui meikäläinen paljonkin tuosta kaksikilpisyydestä. Enpä ollut ennen kuullutkaan...

Tuli mieleen, että itsekin ajelen kaksikilpisellä. Tilasin AKE:sta duplikaattikilven, kun takatavarateline taakkoineén peittää originaalin. Sen sai sieltä simppelilä vapaamuotoisella hakemuksella ja maksoi kai jonkun pari kymppiä.

Vasta myöhemmin opin, että ei olisi tarvinnut välttämättä tilata virallista kaksoiskilpeä.  
nixweiss.gif

Kuulemma mikä tahansa itse duunattu pahvinpala - tai jos oikein haluaa pröystäillä -  niin muoviin laminoitu itse printattu tekelekin olisi kelvannut.
Ihme homma, jos näin on.  
omg.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif
Nykyisin taitaa tuokin olla toisin... Kaverilta hukkui kilpi... meni hakemaan uutta ja halusi vanhalla tunnuksella, nooh odotus ajaksi tuli n.1kk. Kaveri kysyi pitäsikö pahvista värkätä uusi... niin vastaus oli että: "ei saa, se luokitellaan viranomaisen harhauttamiseksi... aja ilman kilpeä ja pidä paperit mukana"

Munkin kullasta tuli kaksikilpinen. Se ei tosin johtunut pahasta mällistä, vaan siitä, että eräällä ajoreissulla kilpi katosi. Siitä oli pakko tehdä rikosilmotus jos uuden halusi, ja uutta en sitten taas halunnut samalla rekkarilla, sillä vanhan etsintä edelleen jatkui. Eli jos olisin ottanut vanhalla rekkarilla kilven, olisi jokainen kiltti poliisisetä pysäyttänyt mut tuolla kadulla, eikä ajatus kuulostanut kovinkaan houkuttelevalta. Poliisisetä siis neuvoi hakemaan uuden rekisterinumeron, ja otteeseen tuli lisäys syystä, miksi kilpi on vaihdettu.

Edit. Lisäksi uuden kilven sai samana päivänä käteen, kun taas vanhaa olisi pitänyt odotella vielä 2 viikkoa. Silloin kuvittelin vielä saavani mopon ajoon saman viikon lopulla...
Mulla oli vastaava tilanne, ilmeisesti kilpi vaan tippunu jollain ajoreissulta (oli vähän heikossa hapessa ollu ko.kilpi jo pitkään). Hämmästys oli jonkinasteinen kun eräänä aamuyönä baarista palatessani menin pyörää silittelemään ja mitvit...ihan niinkuin nyt puuttuis jotain...

Poliisilta piti saada joku plakaatti asiasta, ponnistuksensa sekin, ei ollu ihan selvyyttä mikä paperi piti tehdä kun ei kai sitä rikosilmoitusta, jos kerran oon sitä mieltä että se on pudonnut, niin eihän siinä sitten kai rikosta kai....eli sama tunnus tuli, ehkä parin viikon päästä ja väliajan ajelin ilman kilpeä. En kyllä tainnu ees mistään kysyä et onko tällanen menettely sopivaa. Mut eipä siitä sanomistakaan tullu.

Sanomista tuli kyllä siinä vaiheessa kun muutama kesä jälkeenpäin poliisit pysäyttivät, ei meinannu tulla loppua soittelusta ja pyörän kiertelystä, lopulta selvis et niiden rekistereissä pyörän kilvet oli yhä merkittynä kadonneiksi. No selvitin niille tilanteen ja homma oli sillä selvä.

Vähän tais mennä ohi topicin ku beibi pysy ykskilpisenä mut tuli mieleen tosta lainatusta viestistä  
smile_org.gif

Onko idiotismia ostaa lunariin ajettua ja korjattua pärrää jos ei ole merkkikorjaaja? Esim. nettimotossa on kieltämättä halpoja 2-kilpisiä pyöriä. Voihan sen pärrän korjata päin persettä
sad_orig.gif
Itse ostaisin mielummin kaksi kilpisen kotimaisen kuin tuontipyörän jos hinta yms.samat.Ja muistetaan että lunastuspelit on katsastettu uudestaan ennenkuin niihin saa uuden kilven!!

Miten on, saako AKElta tietoja, miksi pyörä on kaksikilpinen? Voihan sitä myydessä aina sanoa, että vanha kilpi varastettiin ja piti saada uusi, vaikka todellisuudessa pyörä on mällätty.

Back