• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaistojen välissä ajaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JPNIEMI
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kaistojen välissä ajaminen - moniko harrastaa...

• Harrastan aina, kun mahdollista.

Ääniä: 50 27,6%
  • En harrasta ikinä.

Ääniä: 37 20,4%
  • Harrastan välillä, kun hermot menee jonossa seisomiseen.

Ääniä: 94 51,9%

• Ääniä yhteensä
    181
Joskus tulee ajettua kaistojen välissä kun on kiire
062802moto_prv.gif

Maassa maan tavalla.. eli runsaasti tulee 'keskikaistaa' kaytettya. Laillista ja hyvaksyttya taalla
smile_org.gif

Joskus Suomessa, ulkomailla useammin vaikka silloin on laukkujen kans aika levee yhdistelmä, ikinä ei autoilijoilla mitään ikävää reaktiota ei meillä eikä muualla.

Taitaa mulla jäädä johonkin tuohon runsaan ja paljon välille tuo käyttäminen, ei aina kuiteskaan.

No joo...
wink.gif
Tilanteen mukaan...
cool.gif

Ja pikkuhiljaa noi kotilokuskit alkaa täällä karussa pohjolassakin antaa tilaa moottoripyörille
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Viimeksi Nesterallissa, 20km leinsplittinkiä piti harrastaman. Kaikki väisti. Tässä junttikylässä en kyllä lähtisi aamuruuhkassa kokeilemaan
crazy.gif
033102ass_1_prv.gif

sillointällöin, varsinkin kovassa ruuhkassa ja kun se on turvallista, sekä mulla on joku oikea hoppu johonkin...

Eipäs ollu minun vaihtoehtoa, eli en oo VIELÄ kokeillu sellasta. emmää uskalla, ku ilkee kotilo kuski kumminski paiskaa ovella vastapalloo
crazy.gif

No joo...  
wink.gif
 Tilanteen mukaan...  
cool.gif

Ja pikkuhiljaa noi kotilokuskit alkaa täällä karussa pohjolassakin antaa tilaa moottoripyörille  
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
Jep! Tulee käytettyä jos todella tarvetta ja tilanne sallii. Mutta en viitsi esim. keskustassa polttaa autoilijoiden päreitä turhaan, vain splittaamisen takia... ne tottuu ja hyväksyy paremmin kun ei turhaan anna aihetta herneiden vetämiselle
wink.gif
smile_org.gif

Mikäs on harrastaessa, se kun on täällä Kelmiassa laillistakin. Ja järjestävät ruuhkiakin ihan sopivasti.

Miks pitäis seisoa jonossa kun pääsee eteenpäin, kyllä noi kotilotkin on tietä antanut välillä meinanneet ajaa ojaan väistäessä  
biggrin.gif

Kyllä tulee harrastettua kaistojen välissä ajamista toisinaan. Etenkin kehä 3:lla Vantaankosken kohdilla missä on duunista tullessa kotilot jonottamassa.
033102bebe_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Aika harvoin tulee harrastettua, joskus valoissa kun on sopivat välit ja ei jaksa kokoaikaa körötellä jonkun mummelin perässä, vähän tilanteen mukaan.
062802moto_prv.gif

no perkele sitä vartenhan pyörällä on just ruuhkassa hyvä ajaa välistä vaa eteen....

Välttelen ruuhkia parhaani mukaan. Kehä1:stä tulee ajettua päivitellen joten jos totta puhutaan niin mopo tuli hankittua osaksi siitä syystä
biggrin.gif

Nyt vielä ajotaidot yms. ei vielä riitä, tai ehkä riittäisivätkin mutta rohkeus ei, kaistojen (kirjaimellisesti) välissä ajamiseen
wink.gif

Kyllähän tota tulee harrastettua, mutta varsin varovainen saa olla!

Kerran joku setä avasi mulle oven, kun vissiin luuli, että oisin kyytiin tulossa
mad.gif
, mut kieltäydyin kohteliaasti heristämällä sormea...

Muutaman kerran on myös tuijoteltu mopoa niin haltioituneena (tahi tiukkaan sävyyn), että ei ole tajuttu ajaa suoraan, vaan on tungettu keula mun ajolinjalle! Myöhemmin kuulunut vieno *PAM* lienee herättänyt haaveista...  
033102bebe_1_prv.gif

Hullun hommaa, jos ei järki ole mukana!

Tässä muutama kuukausi sitten, minä motoristi, olin aiheuttaa toiselle kanssaveljelle hieman harmia, istumalla itse auton ratissa. En huomannut, en kuullut (vaikka oli Harrikka kysessä), sieltä se vain tuli vasenta kylkeäni nuollen kaistallani. tajusin tilanteen vasta, kun hän oli oveni kohdalla. Pienikin virheliike, niin se olisi ollut hänen menoaan, vauhtia oli kuitenkin 80.

Valehtelematta sivupeilin ja hänen kätensä väliin jäi Hesarin rako
veryangry.gif

No onni onnettomuudessa, mitään ei käynyt...

Mutta te hyvät kaistojen kiitäjät, jättäkää hyvä turvarako sivuttaissuunnassa
thumbs-up.gif
Itse en moiseen leikkiin uskaltaudu...
talktohand.gif

Back