• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kahdenlaisia motoristeja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s151669
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kai sitä saa nostaa jos on näkyvyyttä ja tilaa, mutta monesti mutka on sellainen, että nosto tarkoittaa sokkomutkaan vastaantulijan kaistalle menoa. Joskus nostin vasurissa soran takia ja mietin vaan sitten siellä mutkassa, että jos olis tullut joku vastaan niin mähän oon keskellä vastaantulijan kaistaa. Eli tuurilla...

siihen hiekkaan ajaessa kannattaa odottaa sitä rodeoo, pyörä tekee aika rodeot, mutta jos pitää vaan löysän sopivasti kiinni niin se kyllä selvittää sen rodeonsa. (yleensä)

irtosora on katypyörän lyhyelle joustolle ja sileille renkaille aina paha, jostain syystä mitä pitkäjoustoisempi ja karkeammat kumit, niin sitä vähemmän se haittaa, kai ne murut mahtuu sinne kuvioon enduron kumissa. ja pitempi jousto nielaisee ne lipsahdukset.

Parasta harjoitusta on ajaa kovapintaista irtosoraista soratietä katupyörällä. kun se vatkaa koko ajan, niin siihen tottuu. Sora tms liukkaalla alustalla kaartamisen kiristäminen on siitä ovela, että ei pysty roikkumaan lisää, vaan itse asiassa pitää kallistaa pyörää ja jäädä itse päälle.

Ajelin eilen kuuttakymppiä peuraan ja nyt vähän joka paikka kipee. Tuli täyttä vauhtia metrisestä heinästä niin en ehtiny reagoida lainkaan. Onneksi olen turvanatsi niin nahkat ja kunnon kypärä pelasti enemmiltä, käsi on murtunut vähän.

Pieni toivo on ajaa vielä tänä vuonna mutta saapa nähdä.

Summasummarum, peurat liikkuu näköjään myös keskipäivällä ja tien reunat on monessa paikkaa pitkät.
Olkaahan varovaisia.

Liitetiedostot

• 67068843_10217940538856622_7791127179533746176_n.jpg
    67068843_10217940538856622_7791127179533746176_n.jpg
    90,6 KB · Katselut: 113
Back