• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaatuneiden kerhoon lisäjäsen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta kunnossa ollaan, jalka vaan on nyt monivärinen, muutoin ihan ok. Ja vakuutusyhtiönkin kanssa keskustelut ovat olleet hyvin asiallisia ja myönteisiä. Tutkivat myönteisessä hengessä lunastusmahdollisuutta, kun oli noin uusi peli, vaikka vauriot ei välttämättä sitä edellyttäisikään. Katsotaan nyt sitten lopputulos. Mut en malta olla kehumatta uudelleen Rukan SRO ajopukua. On ihan käsittämätöntä, kuinka se suojasi. Ei edes kroppa tullut kipeäksi asfalttiin mätkähdyksestä. Ja ainut reikä, joka tuli pukuun läpi asti oli minun moga kun laitoin rannekellon etutaskuun, siitä hankautui puhki ja kello katosi jonnekin. (Huomasin vasta illalla.) Ja mikä asiakashuolenpito: Tuotepäällikkö lupasi tehdä kaikkensa jotta saan uuden puvun mahdollisimman edulliseen hintaan, jos vakuutusyhtiö ei sitä korvaa. Ja heti hän soitti paikalliseen Rukan edustajaliikkeeseen ja sopi minulle korvaavan testiasun siksi aikaa kun asiaa selvitetään. Jäi tosi hyvä mieli, asiakkaasta välitetään  
062802jumpie_prv.gif

Ja kyllä tän kokemuksen jälkeen olen vakuuttunut, että kannattaa budjetoida sen verran vähemmän pyörään, että jää rahaa myös kunnon ajovarusteisiin, niin voi ajokausi jatkua myös lipan jälkeen!!!
Tuo on kyllä todellista asiakaspalvelua. Onni todellakin, ettet loukkaantunut pahemmin. Pitäneepi harkita Rukankin kamoja, kun omia vermeitäni uusin. Tilani kun sattuu olemaan sama kuin sinulla, moniväristä jalkaa myöten.

Pikaisia paranemisia sinnekin.

Toihan on mielenkiintoista. GS woblaa? Oma TA ei ole koskaan sitä harrastanut enkä muista hirveesti muidenkaan enskojen sitä tekevän. Onko tossa uudessa GS:ssä jotenkin jyrkempi ohjauskulma tai jotain? Ohjausiskari enskassa, enpä ole ennen nähnyt  
tounge.gif

Jos woblauksesta lähtee niin tuskin tielaitos on vastuussa.
En tiedä tarkasti mitä tarkoitetaan woblaamisella, mutta mulla etupyörä lähti liukuun märältä pieltä, kun olin menossa semmoisen pikisauman yli, ja ohjausliike tuli liioitellusti vasempaan (vrt vesiliirto) ja kun kumi uudelleen nappasi kiinni asfalttiin pyörän muu massa alkoi kaatua ja sit mentiin yli fillarin. Ei se mielestäni mitenkään erityisesti woblannut, tai en minä tiedä, kaikki kävi varmaan alle sekunnin.
Mutta kunnossa ollaan, jalka vaan on nyt monivärinen, muutoin ihan ok. Ja vakuutusyhtiönkin kanssa keskustelut ovat olleet hyvin asiallisia ja myönteisiä. Tutkivat myönteisessä hengessä lunastusmahdollisuutta, kun oli noin uusi peli, vaikka vauriot ei välttämättä sitä edellyttäisikään. Katsotaan nyt sitten lopputulos. Mut en malta olla kehumatta uudelleen Rukan SRO ajopukua. On ihan käsittämätöntä, kuinka se suojasi. Ei edes kroppa tullut kipeäksi asfalttiin mätkähdyksestä. Ja ainut reikä, joka tuli pukuun läpi asti oli minun moga kun laitoin rannekellon etutaskuun, siitä hankautui puhki ja kello katosi jonnekin. (Huomasin vasta illalla.) Ja mikä asiakashuolenpito: Tuotepäällikkö lupasi tehdä kaikkensa jotta saan uuden puvun mahdollisimman edulliseen hintaan, jos vakuutusyhtiö ei sitä korvaa. Ja heti hän soitti paikalliseen Rukan edustajaliikkeeseen ja sopi minulle korvaavan testiasun siksi aikaa kun asiaa selvitetään. Jäi tosi hyvä mieli, asiakkaasta välitetään  
062802jumpie_prv.gif

Ja kyllä tän kokemuksen jälkeen olen vakuuttunut, että kannattaa budjetoida sen verran vähemmän pyörään, että jää rahaa myös kunnon ajovarusteisiin, niin voi ajokausi jatkua myös lipan jälkeen!!!
No sittenhän 1200GS on taas ostolistalla.
inlove.gif
Noin voi käydä pyörälle kuin pyörälle.
Toivottavasti antavat uuden peli alle ja kausi onneksi on niin lopussa jokatapauksessa että voihan tuota jo vähän odotellakin. Otahan vaan pinnoilla tälläkertaa
biggrin.gif

Taidan itsekin siirtyä rukkaan seuraavaksi. Yoko kyllä toimii hyvin mutta jotenkin tökkäsee se ulkomaille myynti. Niin ja eihän ensivuonna enään Yokoa olekaan... APR3 kyllä kiinnostaisi mutta tuo hinta...
sad_orig.gif

No sittenhän 1200GS on taas ostolistalla.  
inlove.gif
Noin voi käydä pyörälle kuin pyörälle.
Toivottavasti antavat uuden peli alle ja kausi onneksi on niin lopussa jokatapauksessa että voihan tuota jo vähän odotellakin. Otahan vaan pinnoilla tälläkertaa  
biggrin.gif

Taidan itsekin siirtyä rukkaan seuraavaksi. Yoko kyllä toimii hyvin mutta jotenkin tökkäsee se ulkomaille myynti. Niin ja eihän ensivuonna enään Yokoa olekaan... APR3 kyllä kiinnostaisi mutta tuo hinta...
sad_orig.gif
Etten nyt liikaa Rukkaa kehuisi, mut kyllä tuo SRO on paras mitä mulla on ollut, muiltakin ominaisuuksiltaan, vesi ja tuuli pysyy todella hyvin puvun ulkopuolella. Siinä on todellisia innovaatioita, mm kaulan tuulisuoja, jonka saa kesäkuumalla näppärästi irti, puhallettava lämpöä säätelevä välipusero, joka toimii sekä kylmällä, että kuumalla tasaavana kerroksena, hihojen ja lahkeiden nerokas tuuli- vesi esteratkaisu, vedenpitävät erilliset sisätaskut, jne.
Ilman sarvia ja hampaita, suosittelen. (suosittelisin, vaikkei Rukka olisi ottanut noin omaksi asiakseen mun pukupulmaani, ihan vaan käyttökokemuksen kautta)
Ja mitä GS:n tulee, on se kyllä ihan kätevä epeli; ajoasento lähes kuin LT:ssä, voimaa kuin RS:ssä ja hauskuutta kuin .....
En minäkään kyllä GS:ää lipoista syyttäisi, vaikka selästään heittikin.  
omg.gif

Ja tuossa juuri aamulla vak.yhtiön kassa laskettiin yhdessä vaihdettavia osia, ei millään saatu lähellekkään lunastushintaa, vaikka kuinka reilumman kautta asiaa laskettiin. Niin oli kaatumakestävyys hyvä, suuri kiitos kyllä kuuluu kaatumaraudalle. Mut kyllä suunnittelussakin on jotenkin asiaa ajateltu, tai sitten se on vahinko, mutta pyörä liukui kolmen pisteen: kaatumaraudan, takanaistujan jalkatapin ja takalaukun varassa, joten kaikki kalliit osat oli suojassa. Kaatumarauta esim hioutui lähes poikki. Sylinterin (venttiilikopan) kansi, pleksi, sivumuovi ja käsisuoja saivat siipeensä vasta pyörän tössähdettyä asfaltilta ulos hiekkaan.
Akkukin piti nesteet sisällään. Pikkuisen öljyä lisää, pari päivää sulatellaan turvotusta ja eikun baanalle!
Luulen, että alkuun ajotyylillä  
062802moto_prv.gif
Tietenkin eteenpäin katsoen.
tounge.gif

Ja uudet asfaltit #####le. Rottarallista tullessani vitostietä kohti Espoota, oli matkalla pieni sateen poikanen ja tie märkänä.

Kaks päällä, sivulaukut ja peräboxi täynnä tavaraa, kutosvaihteella satasen vauhdista kun läksin ohittamaan, niin eiku alko takagummi lyömään tyhjää. No onneks ei sentään lähteny alta *huh*

Back