• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaatumattomat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
no eipäs ole vielä tosiaan kaatoa tullu, koputellaan puuta.
smile_org.gif

Neljästä ajokaudesta nyt 2. ilman kaatoa.. toistaiseksi
lookaround_orig.gif
Ensimmäisen jälkeen oppii olemaan pelkäämättä niitä, ja jokaisesta oppii olemaan kaatamatta samalla tyylillä toiste
biggrin.gif

Alottelin motoristin urani vm-72 Honda cb350 twinillä. siinä ei päässyt niillä hevosilla mopo karkaamaan käsistä. Pari kesää meni sen mopedin kanssa, kunnes täytyi saada "oikea" moottoripyörä, joka on nyt kolmatta kesää saman merkin Ntv 650 revere, joka tosin on myynnissä ja vaihtuu seuraavaksi enskaan. Muutaman kerran sadekeleillä on ollut läheltäpiti-tilanteita, mutta liekö hyvää tuuria vai onko itsesuojeluvaisto pitänyt nopeuden tarpeeksi alhaisena, mutta pystyssä on pysytty-tosin housupyykin tarpeessa.
wink.gif

12 - 15 vuotiaana mopolla en kertaakaan...
14 - 18 vuotiaana kevarilla en kertaakaan...
18 - 41 vuotiaana prätkällä en kertaakaan...

Ehkä mä en yritä tarpeeksi
wink.gif

Tänä kesänä en vielä ole kaatunut mutta edellisenä harjoittelin itselleni sopimattomalla pyörällä ja se meni nurin. Pitääkö sitä opetella menemällä jalat edellä puuhun, tsot tsot
crazy.gif
nixweiss.gif

Mopolla joskus vuonna -89 tuli otettua parit rempulat. Nykyisellä en onneks vielä ole tupeltanu...

2 kautta isolla mopolla, eikä vielä kertaakaan lipattu. Työkaveri kyllä kerran kaatoi pyöräni, kun pääsi 10 min. ajelemaan...
sad_orig.gif
korvasi toki kaiken.

kerran kaadoin mäessä, parkkiruudussa mukulakivialustalla. Oli keskituella ja otsin sitä pois seisten itse pyörän sivulla. Kuten olen tehnyt satoja kertoja aiemminkin. Nyt vain pyörä otti pikuisen nykäyksen minusta suoraan poispäin enkä voinut mitään. Jalkatappi meni poikki ja laukkuihin pikkuisen naarmuja.

Toinen oli omalla parkkipaikalla n 5km/h vauhdissta kun olin kääntämässä pyörää 180 astetta. Luulin että vaihde oli 1:llä, mutta olikin 2:nen silmässä ja kone stumppasi kesken kaarteen. kyljelleen meni kun oli valmiiksi niin kallellaan.. naarmuja taaskin vain vaurioina.

Liikenteessä, ajon aikana ei (vielä) ole mennyt nurin. *kop kop*

Kyllä se pystyssä vaan on mukavampaa
062802moto_prv.gif
Elikkäs nollia puhaltelen tälle asialle.
Kuin myös,oma mopo on ehjä..Vielä toistaiseksi *KOP KOP*

Edit: Aloin kaivelemaan muistin syövereitä ja olenhan mä kamun piikillä kaatunu 16-kesäsenä,hiekkakentällä vielä
sad_orig.gif

Kaatumisesta vielä..Isot pojat puhuu et se on sama kuin naisten kanssa,kun kohdalle sattuu niin sitten sitä ihmetellään että mitenkä tässä näin kävi..
tounge.gif

pari kolme kertaa kesässä pitää mielen virkeänä. joitain kesiä kyllä meni, etten kaatunut.

kesän saldo on tällähetkellä 2, tuskin siihen jää.
Mulla sama saldo ja tuntemukset..
smile_org.gif
Onneks ollu aika pieniä ja mopo edelleen ajossa. Toisesta selvittiin crashpadien ansiosta ilman damagea..toisessa sitten sen elämä taisikin päättyä..
omg.gif
bawling.gif

(paikaltaan kellistämistä ei lasketa, sen tein kerran kun väänsin U-käännöstä nollavauhissa ja puhuin samaan aikaan pää 180* taakse -asennossa.. ->Äiti ei suosittele. onneks ei menny rikki, ja erityiseesti onneks EI sattunu tää kyseinen toiminta mutskun edustalla
biggrin.gif
)
pari kautta ikiomalla pyörällä kaatumatta. ajelin niin varoen.. yhtäält kammosin niin ajatusta KAAAATUMISESTA yli kaiken, toisaalta taas toivoin että olisin semmoset harmittomat lipat pompsauttanu, jotta olis ehkä sit säikähyksestä toivuttua uskaltanu lähtee rohkeemmin hakee rajoja ja kehittää ajotaitoja.

Krosseilla ja enskoilla on koettu kaatoja ihan riittämiin. Näillä katuversioilla en oo kippaillu ja toivottavasti en edes kippaile.

Back