• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaasukahva apuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mänä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mänä

apumies
Sijainti
Vantaa
Onkos tollasesta kokemuksia? Siis lätkä, mikä tulee kaasukahvaan kiinni ja mitä painetaan kämmenellä.

Kämmäsin eilen kaasukäden pikkurystysen tohjoksi ja käden puristaminen nyrkkiin tuntuu tosi makeelle
nixweiss.gif

Pitäisi tänään vielä ajaa landelle etelä-savoon noin 300 km.
Toi voisi auttaa. Kokemuksia?

Ainiin, etujarrun painaminen ei ole ongelma.

Oli mulla joskus semmoinen throttle rocker, mutta ei sitä tule aktiivisesti käytettyä. Onhan se pitkää matkaa ajaessa ihan kätevä, mutta pärjää ilmankin.

Mistäs näitä saa pk-seudulla. Allright:sta löytyy, mutta onko muualla. Storm? Olisi vaan lähempänä, kun ei noi paljoa maksa missään.

Stormilta ostin omani. Makso n. 10€. Biltemastaki taitaa saada. Vitosella jos en väärin muista. Toi mun apuri on ollu ihan käyttämättömänä et se kyl joutas ja jos satut asumaan jossain mukavien mutkateiden varrella ni voin tuoda sen sulle vaikka kohta
tounge.gif

Pitskussa duunissa, Haagan liikenneympyrän juurella. En tiedä miten paljon matkalla on mutkia, mutta liikennevaloja sitäkin enemmän
biggrin.gif
14.30 lähen ajelemaan sauvvoon
062802moto_prv.gif

No kerpele, soitin sinne kybän aikaan, kun se aukes. Siellä sanottiin, että niillä on pelkkiä kahvoja, ei siis apureita.
Ota nyt näistä selvää... Noh ei toi Stormikaan kaukana ole ja Allright on periaatteessa mökkimatkan varrella. Niin ja Biltemakin tietysti.

Kaasukäden apupoika on mun mielestä pitkillä matkoilla ihan tarpeellinen. Piilteemasta saa muistaakseni halvimmalla. Olikohan se ollut jotain 4,50 euroa.

Kohta 5 vuotta ajanut Throttle Rockerin kanssa ja pois en vaihtaisi. Jokapäiväisessä käytössä kiinni - toimii!

Pitääkin vissiin ite hakea Biltemasta myös. Onko Stormin rocker mukavempi? Siis ei se Storm-logo, vaan muodot
biggrin.gif
2 krt. kalliimpi.

oon monesti miettiny et miten tommonen toimii... ei se kovin kiinteesti voi olla kii, ku loppus kaasutusvara...
No voishan tommosta lähtee ihmetteleen johonki, ni eiköhän aukeis tyhmemmällekin idea.

Käväsin hakemassa MP-Palvelusta, sainpa vielä käytetyn, kun itse halusin. Hintakin oli sopiva. Loistavaa palvelua
bowdown.gif

Ei aina kannata lähteä merta edemmäs kalalle näköjään.

Toimii ihan hyvin normaaliolosuhteissa. Jos pitää tehdä hätäväistö niin että työntöohjaus juuri kaasukahvan puolelta, saattaa tää apuri aiheuttaa odottamattoman kaasutuksen.

Tuommonen lärpäke ollut semmosen öö.. mitähän sitä valehtelis , 1-2 tuhatta kilsaa ja en oo katunu ostosta.

Se on jo osa kaasukahvaa. Olis varmaan outoo ajaa ilman sitä.

Ekoina päivinä oli hiukan outoa risteyksissä valojen vaihtumista odotellessa mutta nyt käsi on jo tottunut.

Kohilleen sen saa säädettyä helposti ajaessa ja sen jälkeen sen voi unohtaa , kyllä se sitten itekseen siinä ajoa helpottaa.

oon monesti miettiny et miten tommonen toimii... ei se kovin kiinteesti voi olla kii, ku loppus kaasutusvara...
Se on vaan muovikierukka jossa sisähalkaisija on pienempi kun kaasukahva. Eli toimii kuin jousen oisit kahvaan pistäny.

Säätö tapahtuu ajaessa siten että etsit sen sun matkanopeuden ja siirrät lärpäkettä kohti kämmentä kunnes osuu kämmensyrjään. Siirrät pikkusen kerrallaan ja jos menee liikaa niin ympäri vaan ja alusta uusiksi.

Sitä lärpäkettä voi pyörittää kahvan ympäri vain ylöspäin.
Alaspäin se "jousi" puree kiinni kahvaan.

Ja jos tulee jokin "tuppinurin" tilanne , niin ei se lärpäke haittaa , kyllä se häipyy siitä kämmenen alta
tounge.gif

Alussa tosiaan kannattaa olla varovainen valoihin pysähtyessä kun se lärpäke pakottaa käden hiukan vinoon asentoon.
Siihen tottuu pian eikä se enään sitten häiritse.

Tosi kätevä vehje pitempää siivua ajaessa kun kaasukättäkin voi verrytellä sormia ojentelemalla ilman että vauhti tippuu.

062802moto_prv.gif

Back