Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Perskule, pitää vissiin tehä ite toi. eipä oo kyllä vaikee. letkun metästystä vaan...Hei ei oo kunnon putkihässäkkää, mutta pari alipainemittaria. Yhdellä mittarilla olen oman twinini saanut säädettyä. Eikä käynti ainakaan huomattavasti huonontunut.
Hitto... tuohan saattaa jopa toimiakin.TUOLLA on kuvasarja, josta näkee periaatteen...
Suosittelepas jotakin mittarimerkkiä ja mistä niitä saa ja mitä maksaa. Kiitos!mielestäni noiden letkuviritelmien ja öljylaatujen sekä mig-suuttimien kanssa leikkiminen on näpertelyä. olen omalla mittariviritelmällä säätänyt monta mopoa helposti. ja kokemuksesta voin sanoa ettei hommasta tule mitään (ainakaan 4-sylinterisessä koneessa) ilman että joka sylinterille on oma mittari, koska yhden sylinterin säätö muuttaa muiden sylinterien imua. on helppoa säätää kun näkee koko ajan mitä kussakin sylinterissä tapahtuu.![]()
![]()
vaimennetut mittarit tietysti maksaa jonkin verran mutta kyllä kannatta maksaa jos aikoo pitää koneen hyvässä säädössä (oikean balanssin löytäminen muuten vaikuttaa todella paljon koneen käyntiin ja kulkuun sekä kulutukseen). minulla on vain pellistä tehty teline,mittarit+letkuliittimet ja noin 1,5m *4 muoviletkua joka sopii jammun kurkkujen putkiin. muuta ei tarvita...![]()
aika tyyris mutta kannattaa ostaa vaikka porukalla.sanoi:Seuraava värkkäyskohde on itselläkin ajatuksissa se seosmittari putkeen. Kempin liimalla kierre putkeen ja tarvittaessa anturi kiinni. Pitäisi vaan saada tehdyksi itse piirilevy ja kytkentähässäkkä. Suurin kynnys on tuon levyn tekeminen/hommaaminen. Ei kellään olisi ideoita? Ja taas joku viisastelee, että mikset osta valmista pakettia, saat reilulla sadalla eurolla... eihän se ole mitään suhteutettuna mopon hintaan jne. niimpä niin.
Siis tuon letkusysteemin tarkkuus on absoluuttinen. Sehän perustuu hydrostaattiseen paineeseen. Kaksi mittaria näyttää aina eri tavalla, neljä mittaria aivan varmasti enemmän eri tavalla ja miten luet neljä mahdollisesti väpättävää mittaria yhdellä silmäyksellä?Piti tuossa ajankuluksi testailla ja värkkäillä TUOLLAINEN LETKUHÄSSÄKKÄ . Tuosta tuli aika selkeä ja toimiva paketti. Tarvikkeina 20m 5mm letkua, 3 kpl T-liittimiä letkuun, 4 kpl 0,6 mm migin lankasuuttimia, kaapelin kiinnikkeitä, 2T-öljyä ja parin metrin lauta. Tarvikkeet n. 20 neuroa ja tarkkuus on parempi kuin mekaanisilla mittareilla.
Tuolta Air/Fuel ratio meter (o2 meter) löytyy ohjetta.Seuraava värkkäyskohde on itselläkin ajatuksissa se seosmittari putkeen. Kempin liimalla kierre putkeen ja tarvittaessa anturi kiinni. Pitäisi vaan saada tehdyksi itse piirilevy ja kytkentähässäkkä. Suurin kynnys on tuon levyn tekeminen/hommaaminen. Ei kellään olisi ideoita? Ja taas joku viisastelee, että mikset osta valmista pakettia, saat reilulla sadalla eurolla... eihän se ole mitään suhteutettuna mopon hintaan jne. niimpä niin.![]()