Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä luulin, että riittää kun omaa vaan tarpeeksi tiettyjä kyseenalaisia luonteenpiirteitä....Ihalaisen mielestä kaahailuun tepsii sama malli, jota ainakin Britanniassa on menestyksellä käytetty.
Tässä mallissa liikennevalvontakamera ottaisi ajoneuvoista kuvaa takaapäin, jolloin myös moottoripyörän rekisterikilpi saataisiin selville. Sen jälkeen pyörän haltija velvoitettaisiin kertomaan, kuka oli ajokin sarvissa ylinopeushetkellä.
Kyllä mä näen vahvasti että nopeuskameroiden muuttaminen takaapäin kuvaavaksi vaikuttaa todella merkittävästi tähän ongelmaan.
Poliisitarkastajan pestiin pitää varmaan melkonen nippu käydä läpi palikkatestejä.
Tuskin tässä "valvontahysteriassa" on takana mitään "salaliittoa", ennemminkin maksajan (valtion) intressi ja yleinen turvallisuushakuisuus, jonka seuraksena monet asiat ovat menneet pelleilyksi.Kansanedustajia ja muita päättäviä virkamiehiä ei kiinnosta pätkääkään yleinen etiikka turhaan tietämiseen ja kyyläämiseen. Virkamiehet odottavat että maan päälle syntyisi uusi virkamiesten paratiisi, messias on tietysti jonkinasteinen uusi adolf hitler.
Mä olen koko kesän ihmetellyt miten Trumpan mittari voi näyttää niin paljon väärin. Selvisi kanssa jonossa taulun ohi ajaen. Muulle jonolle näytti 79km/h mulle - sama vauhti koko lössillä, mä keskimmäisenä - 72km/h.Tää on kyllä niin totta. Ajelin auton perässä suurinpiirtein samaa vauhtia... Autolle näytti 93 ja mulle 78 kmhIhalaisen Heikki ei taida olla tietoinen että Suomessa käytössä olevien nopeuskameroiden induktiolenkura rekisteröi yli menevän moottoripyörän ihan miten sattuu.![]()
Väitän että olisin saattanut huomata tuollaisen nopeuseron.
juurikin näin, itse olen ihmetellyt enossa sattunutta rekan ja henkilöauton kolaria. uutisotsikot on vaihdelleet "rekka ylikuormassa, rekka ylinopeutta. rekka sitä ja tätä" en ole yhtään otsikkoa nähnyt missä todettaisiin henkilöauton tulleen kolmion takaa rekan eteen. uusimmassa iltalehdessä näkyy onneksi AKT puuttuneen jo uutisointiin.(Lukekaapa piruuttanne huomisten lehtien otsikot sillä silmällä, että vastaako otsikko tekstiä vai onko se pääsääntöisesti laadittu "kiinnostavaksi").
Palataan takaisin virkamiehiin ja propagandaan. Propaganda yleistyy! Sitä käyttävät säälimättömästi poliitikot ja elinkeinoelämän kaikki osalliset. Edellisestä opitusta johtuen pikku apinamme eli virkamiehemme ovat tietysti hingunneet samoille kursseille. On ehkä jossain määrin sallittua, että mainoksen ei tarvitse aivan totuudessa pysyä. On kuitenkin varsin valitettavaa jos virkamiehemme lähestyvät kansaa varsin alistaen, kertoen puolitotuuksia ja propagandaa.
Tilastollisesti näin voi ollakin, mutta tilastoja voidaan tehdä ja tulkita monella tavalla.Juuri näin. Nämä kuuluvat sarjaan yksipuoliset väitteet tyyliin:
-Nopeuskamerat parantavat liikenneturvallisuutta yms.
-Ne vähentävät kuolleisuutta
-Keskinopeuden väheneminen 0,6 kmh vähentää liikennekuolemia niin ja niin monta prosenttia
Hmm. Olisikohan tuo ihan sellainen tavallinen jollain taajuudella värähtelevä piiri, jossa kelana on asfaltissa oleva rinkula. Induktanssi kasvaa kun kelasydämeksi ajetaan rautaa, jolloin taajuus muuttuu. Kahden kelan taajuusmuutosten aikavälistä lasketaan ajoneuvo nopeus.Toisin sanoen vaakasuuntainen levy aiheuttaa hyvän pulssin, pystysuuntainen ei mitään. Siitä vaan pyörittelemään![]()
[poliittisesti korrekti]Anturista näkyy lenkki asfaltissa. Ilmeisesti se on vaan kieppi jotain kaapelia urassa ja lorautettu pikeä päälle. Menisiköhän se kaapeli poikki, jos siihen pikiviiruun laittaisi taltan pystyyn ja humauttaisi lekalla.
No jos katsoo onnettomuustutkinnan raporteista että mikät ovat yleisimmät liikennekuolimein syyt, niin eipä kyllä tämä kilometrikyttäys, eli Paaterointi niihin mitään vaikuta.Elämässä on vaarallisempiakin asioita kuin ylinopeus, mutta ylinopeutta on helppo (ja kameroilla halpa) valvoa, toisin kuin kotitapaturmien tai hellekesän aiheuttamia kalliita loukkaantumisia ja ennen aikaisia kuolemia. Myös empatialla viattomien kuolemia ja loukkaantumisia kohtaan on iso rooli tässä liikenneturvallisuus-hysteriassa.
Tuossa:Hmm. hmm. Missähän niitä radiolähettimen kytkentäkaavoja olikaan.
en loppuun asti ehtinyt vielä lukea, mutta tämä pisti silmään:
Ei kun sitä että tavoite on pudottaa normaali ajonopeus niin alas että ohituksen voi suorittaa suurinta sallittua nopeutta käyttäen turvallisesti.en loppuun asti ehtinyt vielä lukea, mutta tämä pisti silmään:
"Sijoitettaessa valvontapiste linjaosuudelle vilkasliikenteiselle (KVL yli 7,000)
tieosuudelle, saadaan liikennevirran keskinopeutta alennettua tehokkaasti.
Erityisesti vilkasliikenteisellä tiellä on suunnittelussa otettava huomioon, että
valvottavalle tiejaksolle jätetään riittävästi turvallisia ohituskohtia. "
mitä tuolla ajetaan takaa? ylinopeus sallittu ohittaessa?![]()
Valvonnan määrää, toteutustapaa, hyödyllisyyttä ja mm. sakkojen kohtuullisuutta voidaan toki kritisoida. Emmehän elä täydellisessä maailmassa.No jos katsoo onnettomuustutkinnan raporteista että mikät ovat yleisimmät liikennekuolimein syyt, niin eipä kyllä tämä kilometrikyttäys, eli Paaterointi niihin mitään vaikuta.Elämässä on vaarallisempiakin asioita kuin ylinopeus, mutta ylinopeutta on helppo (ja kameroilla halpa) valvoa, toisin kuin kotitapaturmien tai hellekesän aiheuttamia kalliita loukkaantumisia ja ennen aikaisia kuolemia. Myös empatialla viattomien kuolemia ja loukkaantumisia kohtaan on iso rooli tässä liikenneturvallisuus-hysteriassa.
Koska tämän tietää myös virkamies, on rakennettu käsittämätön dogmi siitä että pineneenkin ylinopeuteen puuttuminen vähentää kahtasataa siltapylvääsen kaahaamista, ihan siinä missä parin promillen rattikset eivät lähde ajamaan, kun vaan promillerajaksi saadaan 0,2%%.
Ja näin ollaan saatu aikaan täyhin hetkuva aasisilta liikennekuolemien ja kyttäyskameroiden välille, jolla automaatirahastuksen muka voidaan väittää parantavan liikenneturvallisuutta.
Tietenkään kameravalvonta ei ole lainkaan vähentänyt liikennekuolemia, mutta onneksi edes rahaa tulee.
Tähän mennessä parhaiten onnettomuuksia todistetusti vähentää lama.
Kuka ja missä on tuollaista "perusajatusta" esittänyt?Silti sellainen perusajatus, että tämä homma toimisi ilman käytännössä mitään sääntöjä + niiden valvontaa, olisi yksinkertaisesti naiivi.
EU:n liikennekuolemien puolittamisohjelman mukaan (jossa Suomi epäonnistui surkeasti) veikkaisin että 3. maailman maihin.Mistähän mahtaa olla syntyneet käsitteet "1st world traffic" ja 3rd world traffic" - ja onko veikkauksia, kumpaan Suomi kuuluu ja miksi?
Kiitoksia. Näyttäisi siis siltä että taajuuden nousu kelassa on laukaiseva tekijä.Tuossa:Hmm. hmm. Missähän niitä radiolähettimen kytkentäkaavoja olikaan.
http://www.marshproducts.com/pdf/Inductive%20Loop%20Write%20up.pdf
Tuossa vielä toteutus:
http://alk.tiehallinto.fi/julkais....hje.pdf
Näinpä on tehty: KliksisEnglannin sivistys on valitettavasti täällä takapajulassa heikohkosti uutisoitu. Englannissa on ryhdytty purkamaan kameratolppia ja valvontajärjestelmiä uuden hallituksen toimesta.