• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K*späinen autokuski 54:lla.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajelin tänään puolen päivän jälkeen kotilolla 54:sta länteenpäin. Vauhtia ol about 85 km/h. Joskus Lopen jälkeen oli risteys vasemmalle, jossa iso vastaantuleva pakettiauto oli kääntymässä sivutielle. Itse olin about 50 m päässä ko pakettiautosta, niin sen takaa tuli henkilöauto joka ohitti pakun siten että auto tuli reilusti minun kaistallani. Käytännössä kylkemme oli törmäyskurssilla, eikä mulla ollut mielenkiintoa jäädä katsomaan, meneekö sittekin vain peilit toisiaan hipoen ohi. Meikäläinen joutui tekemään elämänsä hurjimman väistöliikkeen autolla. Kiskasin rattia täydellä voimalla oikealle ja välittömästi taas vasemmalle. Auto teki todella hurjan liikkeen kaistalla. Jos olisi ollut talvi, auto olis lähtenyt rajuun luisuun. Aikaa ei sattunut olemaan kuin se sekuntti.

Valitettavasti oli tommonen vanha romu auto. Muussa tapauksessa olisin heittänyt ympäri ja ajanut auton kiinni ja ottanut rekkarin ylös ja koittanut saada auton pysähtymään ja lukenut lakia ko kuskille. EI VOI käsittää mikä tommosen idiootin päässä liikkuu!
kaboom.gif

Ajelin tänään puolen päivän jälkeen kotilolla 54:sta länteenpäin. Vauhtia ol about 85 km/h. Joskus Lopen jälkeen oli risteys vasemmalle, jossa iso vastaantuleva pakettiauto oli kääntymässä sivutielle. Itse olin about 50 m päässä ko pakettiautosta, niin sen takaa tuli henkilöauto joka ohitti pakun siten että auto tuli reilusti minun kaistallani. Käytännössä kylkemme oli  törmäyskurssilla, eikä mulla ollut mielenkiintoa jäädä katsomaan, meneekö sittekin vain peilit toisiaan hipoen ohi. Meikäläinen joutui tekemään elämänsä hurjimman väistöliikkeen autolla. Kiskasin rattia täydellä voimalla oikealle ja välittömästi taas vasemmalle. Auto teki todella hurjan liikkeen kaistalla. Jos olisi ollut talvi, auto olis lähtenyt rajuun luisuun. Aikaa ei sattunut olemaan kuin se sekuntti.

Valitettavasti oli tommonen vanha romu auto. Muussa tapauksessa olisin heittänyt ympäri ja ajanut auton kiinni ja ottanut rekkarin ylös ja koittanut saada auton pysähtymään ja lukenut lakia ko kuskille. EI VOI käsittää mikä tommosen idiootin päässä liikkuu!  
kaboom.gif
Arvasit aivan oikein. Ei siellä mitään liiku!!!!!
shaun.gif

Oma vaatimaton mielipiteeni on että tällä palstalla voisi kyllä jatkossakin motoristit avautua myös kotiloliikenteestä, ainakin näin "talvi"kaudella kun pyörät odottaa kevättä. Kesällä sitten tiukempaa linjaa...?

Kyllä noita mulkkuja muuten riittää, ja paljon. En tiedä mikä auttais, liikenneturvan kamppiksetkin on niin hampaattomia pläjäyksiä ettei niillä paljoa asenteisiin vaikuteta. On vaan oltava skarppina ettei ne jyrää meittiä
veryangry.gif

Onhan se totta että kyseessä on moottoripyöriin ja moottoripyöräilyyn keskittyvä foorumi mutta kyllä suurin osa meistä liikkuu myös autolla. En mä ainakaan näe mitään pahaa kertoa tollaisesta tilanteesta vaikkakin se on tapahtunut autolla, enkä sen enempää tarjoaisi sitä paskanjauhannankaan puolelle. Jokatapauksessahan tilanne oli vakavuudeltaan sitä luokkaa että olisi saattanut olla yksi motoristi vähemmän.

kaboom.gif
Eli tehnyt ns.airistot?
Mitäs apua siitä sitten olisi ollut?
Jätetään toi liikenteen valvonta poliisille ja keskitytään itse pysymään hengissä ja yritetään käyttäytyä isse liikenteessä niin ettemme joutuisi noitten
pftroest.gif
joukkoon.

Juu oli tänään päivälläkin kotilokuski, joka tuli oikealta huoltamon pihalla ja melkein ajoi päälle.

Itse olin puusilmä, kun en kääntänyt päätä tarpeeksi mittarilta lähtiessä.

On tuossa Krossikypärässä lasit päässä niin kapea näkökenttä.

Eli siis: Suvaitaanpa kaikkia tienpäällä kulkijoita, ennakoidaan, pidetään turwavälit ja muistetaan, että kiire on ainoastaan korvien välissä... yms. asennekasvatusta...

Talvella mp:llä ajaessa oppii muuten ennakoimaan aika hyvin kelin, muut ja sen ettei omakaan kulkine oikeen tahdo pysähtyä. Ja niitä kiksejä ei tarvitse (talvella) hakea tyyliin "elämä alkaa 200:sta"  
cool.gif

Kilometrejä minulle mp:llä talvella tulee noin 700/kk (joista osa pääkaupunkiseudun liikenteessä kotilojen seassa). Pakko sopeutua muiden sekaan ja sähellykseen, jos meinaa pysyä empyn jäsenenä kevääseen.

Ei kummiskaan ole tällaisia autoilijoita vielä suomessa näkynyt?

http://www.youtube.com/watch?v=PpOxMDE0acE&feature=related
confused_orig.gif
Mitähän tuonkin päässä liikkui...?
crazy.gif
En tiiä mitä .. mutta kerran näin Vuosaaren silla tapauksen, kun
autoilija ollessaan täysin ainoana koko sillalla ja ajaessaan
kaupunkiin päin, aivan kesken kaiken käänsi vasemmalle ihan
kaiken minkä suinkin sai ja suoraan sillan kaiteeseen nokka
romuksi. Itsekään en ollut sillalla vaan olin sillan Vuosaaren
puoleisessa päädyssä polkupyörään nojailemassa ja katselemassa
maisemia. Oli todella erikoinen tapaus .. yrittiköhän kaiteen
lävitse mereen? Saattoi tietenkin olla, että sen ojauksesta hajosi
kesken kaiken jotain? Oli hämmästytävä näky kyllä.
eek.gif

Njoo, kaikkea voi sattua.

nimimerkillä ampiaisenpisto palleille ja auto lunastukseen. Jotenkin tuo huomio kiinnittyy muualle kun kepeksiin sattuu niin s**tanasti...
nixweiss.gif

Toi tube-pätkän civicsetä oli kyllä luokan I vatipää.

Back