Itse olen asentanut esim. 1000km huolloissa vapaavirtausfilttereitä pyöriin, joihin olen itse antanut takuun. Ja kuten sanottua, se yksi ongelma oli jonka olen itse todennut, muissa ei ole ollut ongelmia.Ei jäänyt, sanoinhan etten edes kokeile sellaista mihin en usko. En ole kokeillut bensaletkumagneettejakaanJäi vielä kertomatta, että montako erilaista vapaavirtausfiltteriä olet itse kokeillut, ja minkälaisia ongelmia on ollut? Netistä löytää kyllä tarvittaessa testejä kaikenlaisilla lopputuloksilla..![]()
Miten ole muuten todennut sen suodatuksen hyvyyden? Se hiekkapöly joka koneeseen menee kuluttaa sitä. Mitä vähemmän, sen parempi, eikö? Kyse on tietysti myös siitä välittääkö pienestä mahdollisesta lisäkulumisesta vai ei. Jos mopon laittaa kiertoon aina suht.vähän ajettuna niin jonkun muun murhehan se kuluminen ehkä joskus on...
Mikä lienee valmistajien kanta noihin suodattimiin esim. takuuaikana? Oletko kysynyt? Tai tietäähän tuon kysymättäkin...
Omassaan saa tietysti käyttää mitä haluaa, ihan sama. En vaan itte koskaan ostaisi mopoa jossa sellasta on käytetty. Paska vaan ettei siitä voi olla varma, hitto![]()
Onhan noita tullut nähtyä melko paljonkin ajettuina. Itselläni pisin setti yhdellä pyörällä taisi olla vajaa 50tkm kuudessa vuodessa K&N:llä; ei edelleenkään mitään ongelmia (pyöränä CBR 600 F2). Tutuilla noita on ollut enemmänkin ajetuissa.
Suodatuksen riittävyyden voi todeta ihan sillä, että ei päästä paskaa läpi eikä aiheuta mitään ongelmia.
Mutta kukin tavallaan, osa vetää mutulla ja osa vetää sitten ihan kokemusperäisellä tiedolla