• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K 1200 S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J@ck
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuota nuin... keppivetoisen ketjuja ei tarvitse rasvata... Mihin tuota pukkia tarvitsee?
nixweiss.gif
Ei kai mihinkään, jos on keskituki.

On muuten ko. pyörässä harvinaisen fiksusti suunniteltu.

Ei rajoita kallistusvaroja ja vipuvartta on sen verran, että pyörä on kevyt polkaista tuelle.
Ja lisää tyhmiä kyselen; mihin keppivetoisessa tarvitsee keskiseisontatukeakaan?

Tuota nuin... keppivetoisen ketjuja ei tarvitse rasvata... Mihin tuota pukkia tarvitsee?
nixweiss.gif
Ei kai mihinkään, jos on keskituki.

On muuten ko. pyörässä harvinaisen fiksusti suunniteltu.

Ei rajoita kallistusvaroja ja vipuvartta on sen verran, että pyörä on kevyt polkaista tuelle.
Ja lisää tyhmiä kyselen; mihin keppivetoisessa tarvitsee keskiseisontatukeakaan?
Ainakin tavaran pakkaaminen pyörän päälle on minun mielestäni helpompaa sen kanssa.

Lisäksi renkaiden vaihto käy kätevämmin, kun ei tarvitse pelata nostovälineiden kanssa ihan niin paljoa.

Katsoppas muuten tuo linkki koskien niitä matkustajan jalkatappien laskusarjoja:

<a href="http://cgi.ebay.de/Fahrer-Fussrasten-Tieferlegung-Adapter-BMW-K1200S_W0QQitemZ180214700471QQihZ008QQcategoryZ
68413QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">http://cgi.ebay.de/Fahrer-....iewItem</a>

PS. Eihän sitä sähköisesti säädettävää jousitustakaan varmaan välttämättä tarvitse, mutta vaikea siitä on luopua kun sitä on testannut.

Ai sullekin!
thumbs-up.gif
Hienoa! Mä JUST allekirjoitan kauppakirjan ja mopo tuodaan (ja vanha viedään) parin viikon sisällä!
smile_org.gif
Onko väri on sama
smile_org.gif

Meinaan pitkään aikoihin ei ole sattunut vastaavan passelia väritystä silmälle...

Tuodaan kuin ikean huonekalut kokoa/kasaa isse
tounge.gif

Hupsista...pemaria kehuskelen täs
crazy.gif
Väri on sinivalkea. Mulle värit ovat yhdentekeviä. Tärkeintä on toimiva kokonaisuus.
smile_org.gif

Itse ajattelin käyttää pukkia + eturenkaan 'kohotinta' pyörän pesun ja vahauksen yhteydessä. Jokainen tietää kuinka v-mäistä on pestä ja/tai vahata vanteita kun pyörä on 'kumollaan' sivutukea vasten! Lisäksi talviteloille/teloilla meinaan jatkossa säilyttää pyörää ko. pukilla.

Jees - suoraan UK:sta ja laitoin jo tilaukseenkin!

Kerrohan gosox kun olet saanut tuon nostimen kuinka isot ne pyörään kiinnitettävät adapterit on. Itse nimittäin harkitsin saman nostimen hankkimista, mutta ainakin noilla sivuilla olevassa kuvassa ne adapterit näyttävät melko isoilta ja tulevan juuri sellaiseen kohtaan jossa ne voivat olla ajosaappaan tiellä??
Itse ostin talvisäilytystä varten tälläisen. Se sopii myös K1200S:ään, mutta vaatii tosin alakatteen irroittamisen.
Talvisäilytyksessähän sillä ei ole merkitystä, mutta pyörän pesua varten ei katteita viitsi kyniä irti.

Se alkuperäinen keskituki on ainakin K1200R:ssä sellainen, että takapyörä nousee ilmaan, mutta etupyörää ei saa 'kipattua' irti maasta, nostamalla tai istumalla satulaan. Tämä sen vuoksi, että keskituessa on sellainen kolmas tukitalla taaksepäin, joka estää kippaamisen. Sen vuoksi takavanteen pesu on helppoa, mutta etuvanteen osalta pyörää joutuu siirtämään, että saa koko rinkulan pestyä.

Kyytiläisen jalkatapit siirsin alemmas näillä. Näissä on mukana oikealla puolella 'levitysholkki', jonka alkuperäinen vaimennin vaatii. Tapit laskehtii n. 6cm alaspäin maksimissaan, säätöasennosta riippuen.

Moro!

Ne adapterit ovat irrallisia osia eli niitä ei kiinnitetä pyörään pysyvästi - ei siis vaaraa että olisivat ajonaikana jalan edessä. Valmistaja on ilmeisesti tällä tavoin saanut valmistettua osia isommissa sarjoissa ja ainoastaan adaptereilla saadaan pukki sopimaan eri motskariamalleihin.

-gosox-

Tuo MV Motorrad onkin mulle uusi kauppa.
En kuitenkaan ole löytänyt mistään (ei ollut tuolla MV Motorradillakaan) tuollaista takalokasuojaa, joka siellä on hiilikuituisena. Mulle riittäis ihan perus-muovinenkin. Onko kenenkään silmiin osunut osunut sellasta jossain?

Tuo MV Motorrad onkin mulle uusi kauppa.
En kuitenkaan ole löytänyt mistään (ei ollut tuolla MV Motorradillakaan) tuollaista takalokasuojaa, joka siellä on hiilikuituisena. Mulle riittäis ihan perus-muovinenkin. Onko kenenkään silmiin osunut osunut sellasta jossain?
Nippy Normans'ilta ostin tälläisen huggerin:
http://www.nippynormans.com/prodinf....tem=116

Toi on ehkä jonkin verran lyhyempi kuin esim. Wunderlichin sivuilla oleva hiilikuituinen. Kiinnitys tulee edestä alhaalta ja vas. sivulta takahaarukkaan. Kiinnitys on kyllä tukeva, mutta työn laatu esim. niissä kiinnikkeissä on melko surkea. Vaikka minäkään en ole kaksinen hitsari, niin todennäköisesti olisin kuitenkin saanut siistimpää saumaa aikaiseksi
sad_orig.gif

Se reaktiotanko kyllä vaikuttaa selkeästi kääntyvyyteen. Itse ajelin yhdellä pykälällä pidennettynä. Ehkä rasittaa ristiniveltä vähän enemmän, kun tulee ylimääräistä kulmaa kardaaniin, mutta lieneekö merkitystä. Megamotossa ainakin on paljon jyrkemmässä kulmassa kardaani muutenkin sitten toisesta päästä.

Lisäksi vielä Michelin Pilor Powers'sit alle, niin kaatuu itestään kurviin. Vaikuttaa tosi paljon kanssa.

Älkääs ny poijaat olko niin ahdasmielisiä...

Why not try that idea on a BMW...after all, BMW did start as an airplane engine manufacturer.

Lisäksi vielä Michelin Pilor Powers'sit alle, niin kaatuu itestään kurviin. Vaikuttaa tosi paljon kanssa.
Meinaatko 190/50-takakummia? Sitähän taitaa saada myös 190/55 (MotoGP-tyyliin). Itsellä oli K12R:ssä tuo ensin mainittu, eikä siinä mitään, mutta vastaava etunen kului mielestäni oudosti 'lommoille' kuviointinsa tai jonkin takia. Keskilinjalta ok, mutta heti sen vieressä oli ikäänkuin kuoppia. Ne jopa tuntuivat hitaassa ajossa mutkassa.

Nyt on Metzeler M3, saas kattoo millaset on.

Back