• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Juopunut motoristi lensi liikenneympyrästä 15 metriä pöpelikköön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pitkiss
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toi ei ollut motoristi, vaan joku kortiton känni. Ilmeisesti ei ollut kuitenkaan pöllitty mopo?

Keno sanoi:
Mistä semmoisia motoristikortteja saa?
Jos vaikka ryhtyisi motoristiksi.

Ei aavistustakaan, kysy joltain kuka sellaisen motoristikortin on keksinyt, mä en oo mokomasta kuullukkaan… :dunno:

Arvasin heti, että ei ollut ajo-oikeutta. ja vielä ajokielto päällänsä. Jospa tuo sen verran satutti itseään, että sais muutaman kuukauden lasaretissa viettää. Ei muuten, mutta vituttaa tuollaiset känniääliöt.

Wildhillman777 sanoi:
Arvasin heti, että ei ollut ajo-oikeutta. ja vielä ajokielto päällänsä. Jospa tuo sen verran satutti itseään, että sais muutaman kuukauden lasaretissa viettää. Ei muuten, mutta vituttaa tuollaiset känniääliöt.

Mistäs sen arvasit? Katoaako opittu taito heti jos otetaan ajokortti pois?
Eiköhän tuossa ollut suurin syy niisä promilleissa joita verestä löytyi.
Ihmeellisiä nekin, nimittäin ne promillet, kun tuollaista aiheuttaa.

Miksi sinua vituttaa juuri tuollaiset känniääliöt, eihän se sinulle mitään tehnyt.
Minua vituttaa kaikennäköiset känniääliöt jotka tunkevat iholle ja ovat omasta mielestään niin hauskoja ja herttaisia. Ei minua vituta joku urpo jossain hevon kuusessa.

Keno sanoi:

Miksi sinua vituttaa juuri tuollaiset känniääliöt, eihän se sinulle mitään tehnyt.
Minua vituttaa kaikennäköiset känniääliöt jotka tunkevat iholle ja ovat omasta mielestään niin hauskoja ja herttaisia. Ei minua vituta joku urpo jossain hevon kuusessa.

Eihän ne henkilökohtaisesti ota päähän,mutta kun ns kunnon kansalaiset yhdistävät nämä kaaharit
ja sinut sen moottoripyörän kautta.
Eli heille me olemme samaa ja yhtä karjaa.

Polip, puhut asiaa. Siis miten mä nyt tän selitän niin, etten tule väärinymmärretyksi... :p
Tarkoitin... että : ainakaan mun tuntemat motoristit ei aja kännissä. enkä mitään invalisoitumisia kenellekään halua, tietenkään. Olis vaan tollakin toivottavasti vähän aikaa miettiä tekosiaan, siellä sairaalasängyllä....
ja tuollaiset otsikot vaikuttaa just esim. siihen, että ratoja yms. on hemmetin vaikea saada, uusia, enää yhtään mihinkään. OuluZonen kanssakin on ollut aivan hirvee vääntö, kun aina joku mp-vastainen keksi valittaa, ja sitä sitten vuosi käsiteltiin, jne. ja kun se nyt sattuu olemaan niin, että humalainen voipi ajaa jonkun päälle. ja se uhri on aina jonkun sukulainen ja tuttava, perheenjäsen ja silleen. että multa vaan ei heru sympatiaa tuommosille. Toki itsellänikin vois joskus mennä risteys pitkäksi.... ei sentään, oon minä niin hyvä kuski! :D joopatijoo......

Keno sanoi:

Huhhuh. Hiekkaa perseessä?

Keno sanoi:
Olet Keno näköjään aika omaan napaan tuijottaja.
Minä, minä,minä.

Tuollaiset känniääliöt pilaavat meidän muiden maineen kaikkien silmissä, niin kuin täällä jo moni kertoi.

Pekkavee sanoi:
Tuollaiset känniääliöt pilaavat meidän muiden maineen kaikkien silmissä, niin kuin täällä jo moni kertoi.

Juurinäin. Vaikka autoilijoissa olisi yhtäpaljon kortittomia kännikuskeja niin erottuvana "vähemmistönä" meidät huomataan ja leimataan helpommin.

Sen lisäksi tuommonen tolloilu aiheuttaa ihan oikeasti vaaraa liikenteessä muillekin, tilastot ja tutkimukset osoittaa että humalatila heikentää ajoneuvon ja riskien hallintaa merkittävästi.
Toki autolla ja kuorma autolla voi aiheuttaa tuhoa enemmän kuin mp'llä, mut ikävää jälkeä mp'lläkin saa aikaan jos on vauhtia tarpeeksi tai tolloilee toisen mp'n, kävelijän tai polkupyöräilijän päälle.

Itseäni ei syletä mikään motoristien kollektiivinen maine, vaan suhtaudun tasan yhtä kielteisesti kaikkiin liikenteessä pyöriviin rattijuoppoihin (ruohonleikkaamisen pienessä kaljapierussa hyväksyn, vaikka siitäkin rattijuopumustuomion voi saada).

Tässä taisi osua aika monta K:ta kohdalleen:

-Kännissä
-Kovaa
-Kortitta

Vielä ois pitänyt pari osua, niin olisi ollut täysi suora:
-Kypärättä
-Kaverin pyörällä (tai vaihtoehtoisesti "kähvelletty")

Juutana sanoi:
Itseäni ei syletä mikään motoristien kollektiivinen maine, vaan suhtaudun tasan yhtä kielteisesti kaikkiin liikenteessä pyöriviin rattijuoppoihin (ruohonleikkaamisen pienessä kaljapierussa hyväksyn, vaikka siitäkin rattijuopumustuomion voi saada).

Tässä taisi osua aika monta K:ta kohdalleen:

-Kännissä
-Kovaa
-Kortitta

Vielä ois pitänyt pari osua, niin olisi ollut täysi suora:
-Kypärättä
-Kaverin pyörällä (tai vaihtoehtoisesti "kähvelletty")

Joo, oma oleminen siinä se pointti pointti on. En tykkää kun puhutellaan kaahaajanksi yms , vaikka asenteeni alkoholiin ja muihin huumaaviin aineisiin liikenteesä on samanlainen, kuskina olen "nolla". Sama muihin ajokuntoon vaikuttaviin juttuihin, kuten väsymys, kova flunssa yms, jos vaikuttaa selvästi ajokuntoon niin sitten en oo kuskina.

Näinpä. Myönnän reilusti, että jos itseäni väsyttää, niin annan Rouvan ajaa. Ei se mun tukkaa lisää, vaikka oisin aina kuskina. Ja kyydissä on mukavaa "seurata" toisen ajamista, ihan joka kantilta. Onpahan sitten iltakahvilla juteltavaa. Vielä kun muistaa vähän kehuakin, niin voin tulla jopa palkituksi, illalla myöhemmin... :jpstyle:

Mikä ihme siinä on että se kännäily tuomitaan voimakkaasti vain kun se kohdistuu jonkin sortin moottoriajoneuvon kuljettajaan. Muuten se kännäily on varsin hyväksyttävää ellei peräti ihannoitavaa. Täälläkin on sille oma ketju johon aina joku valopää suoltaa paskaa kännissä ja toiset molopäät sitten kommentoivat hyppyläpsyhymiöillään mutta kukaan ei paheksu eikä esitä miten se pilaa meidän muiden maineen kaikkien silmissä.

Joka viikko saamme lehdistä lukea monta juttua kuinka jossain joku pisti kännissä puukolla toisen kylmäksi tai ainakin melkein. Ei ole tietoa tilastoista mutta uskon että Suomessa tapetaan kännissä puukolla tai telotaan sairaalakuntoon monin verroin enemmän ihmisiä kuin mitä känniläiset liikenteessä saa aikaan.

Ja joka päivä jossain päin armasta Suomenmaatamme joku isukki hipsii kännissä kotiin ja hakkaa muijansa ja lapsensa. Mutta eihän se meille kuulu jos se naapurin muija on taas lyönyt silmänsä oveen tai jos naapurin kakarat luimistelee ihmeellisesti.

Mutta kun joku urpo on jossain nevadassa ajellut kännissä niin minäpä kirjoitan siitä heti tuomitsevan lausunnon jonnekin että muut näkee kuinka hyvä ja oikeamielinen minä olen.

Jos kännissä on omaksi iloksi, ilman ympäristötuhoja, niin totta kai se on hienoo ja ihannoitavaa:thumbup:

Back