• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jouduin jättämään MP:n tienvarteen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mopo sammu keskelle ristetystä ja jäi sinne. Mitä mä nyt teen olen kotona ja minä en pysty nyt vahtimaan sitä ollenkaan.

Onneksi minä sain sen uimahallin parkkipaikalle missä se on turvallisesti paikallaan lukossa. Nolottaa kun jouduin kävelemään kotiin ja jättämään pärrän nyt yksin se itkee nyt siellä. Mitä mä nyt teen auttakaa minua mä haluan mun Suzukin kotiin.

buttrock.gif
nixweiss.gif

Ota kannuun bensaa ja vie suitsan tankkiin..
033102bebe_1_prv.gif
Mikähän viaksi tullut.. oireilua aiemmin?? Ja tulithan katsoneeksi kaikki ns. "amatöörimokat" joita meille kaikille sattuu eli bensa loppu, tappokytkin, bensahana... Toivottavasti saat kotiin sen kikottimen tuolta julman maailman armoilta..

bensaa sillä on. Mutta se rupesi nykimään kovasti ja sitten se yskähti ja sammui keskelle risetystä jostamä jouduin sen työntämään parkkipaikalle. Nyyh eilen se rupesi sitä nykimis liikettä tekemään. Ennen sitä mä yritin käynnistää polkaisulla käyntiin. Siitä kuului ampuma ääni pau ja sitten yritin uudestaan käynnistää niin se lähtikin käyntiin. Sen jälkeen se rupesi nykimään. Tänään se ei edes jaksanut kuljettaa minua mäkeä ylös. Nyyhkis ja kukaan minun kavereista ei pysty nyt kuljettamaan pakulla tai peräkärryllä kun on wappu. äääk.
Mulla ei edes ole auton ajokorttiakaan.
nixweiss.gif

Kävin hakemassa mopedin pois. En uskaltanut sitä jättää yksin sinne. Sillä oli jo mua ikävä. Yritin käynnistää sitä uudestaan se lähti käyntiin mutta sitten kun laitoin vaihteen 1 ja rupesin lähtemään liikenteeseen niin se sammu yks kaks. Yritin sitä uudestaan startata mutta ei se enää jaksanut. Työnsin sen nolottavasti mäkeä ylös kotiin. Nolottaa.

Olisiko siinä jotakin bensan saanissa vikaa.
Vai mistä sitä vikaa voisi etsiä?

Kävin hakemassa mopedin pois. En uskaltanut sitä jättää yksin sinne. Sillä oli jo mua ikävä. Yritin käynnistää sitä uudestaan se lähti käyntiin mutta sitten kun laitoin vaihteen 1 ja rupesin lähtemään liikenteeseen niin se sammu yks kaks. Yritin sitä uudestaan startata mutta ei se enää jaksanut. Työnsin sen nolottavasti mäkeä ylös kotiin. Nolottaa.

Olisiko siinä jotakin bensan saanissa vikaa.
Vai mistä sitä vikaa voisi etsiä?
Eihän sulla ollut sivuseisonta tuki alhaalla? Jos ei ollut katsoisin sen sivusesontatuen tappokatkaisimen ensimmäisenä.

Jostain hevosmiesten tietotoimistosta kuulin ettei noita mopoja kannattaisi paljon työnnellä koska öljy ei kierrä koneet seis eikä voitele vaihteistoa.

Ei ole ollut sivuseisonta tukea alhaalla. En käytä sitä kun se on niin pieni. Mopedi kallistuu niin paljon, että en uskalla sitä käyttää. Käytän vain sitä keskiseisonta tukea.

Ei ole kaskossa autopaleveluvakuutusta. Minulla on normaali kasko. Ne sanoivat ettei siihen saa mitään muita kuin vaan sen liikennevakuutuksen koska kun se on vanha pyörä. Ikää sillä on jo 30 vuotta.

Kannattaa jättää mopoon varoitusvilkut päälle,
ja myös viimeistään tässä tilanteessa kytkeä se töötti vilkkuihin.
Silloin kukaan ei aja sitä päin epähuomiossa, kun se tien laidassa
vilkkuu ja tööttäilee huomiota herättävästi.

Kotiin viedessä se vilkkutöötti kannattaa sammuttaa, ettei akkulopu.

Jollei pakua tai peräkärryä löydy, sen mopon voi yrittää hinata.
Tarpeeksi pitkä köysi vaan autosta etuhaarukan ympäri ja kiinnitys
sopivasti niin, ettei puolla kovasti. Jos köysi on ihan hirveän pitkä,
siihen kannattaa laittaa punaisia kankaanpalasia väliin,
ettei joku ohittaja yritä ängetä siihen. Se köysi vetää ikävästi
sivulle päin, jos auto nojaa siihen keskeltä.

Jos köyttä ei löydy, niin käy repimässä jostain läheisestä ojasta
pari tarpeeksi tukevaa pajua ja sido ne juurakoista toisiinsa palmikolle,
että pysyvät toisissaan kiinni. Sitten kummankin latvaoksista
teet samalla tavalla palmikon + solmun, toisen autoon ja
toisen mopon etuhaarukan ympäri. Samalla saa kotio päin
hinautuessa nuuhkia pajunkissojen keväistä tuoksua.

Jos et saa ketään kaveria kiinni, voit yrittää sopivan pitkällä
köydellä aitoon lappalaiseen suopunki-tyyliin lassota lenkin
jonkun ohi ajavan auton vetokoukkuun. Monella on autossa koukku.
Muista siirtää kädet heti ohjaustangolle, kun saat osuman.
Köydessä on hyvä olla hiukan löysää, että ehdit ja pikkuisen
joustava köysi on tähän paras. Esim. joku kiipeilyköysi voisi toimia.

Omaan korvaan kuulostaisi bensansaannin ongelmalta. Suodatin, letkut, hana ja mahdollisten kaasareiden kohokammiot ensimmäisenä tarkistaisin.

Mopedi on nyt nukkumassa minun autotallissa.
Huomenna minä yritän nyt sitä sitten korjata ja katsoa mitä se on syönnyt. Toivottavasti pääsen sillä ajamaan viikonloppuna. Kaikki on muuten hyvin kunhan saisin sen korjattua.

Ihmettelen muuten miten minun otsikkoni on vaihtunut?
Siinä alussa luki aapuwwa ja nyt siinä lukee Jouduin jättämään MP:n tienvarteen. Hmmm kummallista?

Back