Joo, en tätä oikein viaksi ole ajatellut, vaan ominaisuudeksi paremminkin. Eli aina joskus tuntuu, lähinnä liikennevaloista lähtiessä ja kytkintä luistattaessa, että kytkin ottaa selvästi aikaisemmin kiinni kuin normaalisti. Ei mitenkään terävästi, vaan normaalin tasaisesti ja pehmeästi, mutta aikaisemmin.
Ei siinä oikeastaan mitään, tulee vaan ripeämpi liikkeellelähtö valoista, mutta on vaan askarruttanut mieltä.
Eli onko tuollaisesta tietoa, onko se esimerkiksi märkäkytkimen ominaisuus (öljyn määrä sillähetkellä kytkimessä) vai onko mahdollista, että olisi jonkinlainen kuluneisuus kytkinlevyissä tai jopa jossain laakerissa?
Toi on kyllä niin "viaton" ilmiö, että voihan se olla että huomaamattani olen jo aikaisemmin päästänyt kytkintä ylös jonkun millin ja sitten lähtö tuntuu hätäisemmältä. Mitään ongelmaa tuosta ei tosiaan ole, kunhan olen ilmiön huomannut.
(niin ja toi mopohan oli toi vanha yamaha xj 600 diversion)
Ei siinä oikeastaan mitään, tulee vaan ripeämpi liikkeellelähtö valoista, mutta on vaan askarruttanut mieltä.Eli onko tuollaisesta tietoa, onko se esimerkiksi märkäkytkimen ominaisuus (öljyn määrä sillähetkellä kytkimessä) vai onko mahdollista, että olisi jonkinlainen kuluneisuus kytkinlevyissä tai jopa jossain laakerissa?
Toi on kyllä niin "viaton" ilmiö, että voihan se olla että huomaamattani olen jo aikaisemmin päästänyt kytkintä ylös jonkun millin ja sitten lähtö tuntuu hätäisemmältä. Mitään ongelmaa tuosta ei tosiaan ole, kunhan olen ilmiön huomannut.
(niin ja toi mopohan oli toi vanha yamaha xj 600 diversion)
Viimeksi muokattu:
tai jotai semmosta... Eihgän toi nyt sentään vika ole, mutta joskus vaan olenb huomaavinani ja sillai.
Itse jotenkin puhtaana arvauksena vaan ajattelisin että liittyis siihen miten sitä öljyä sattuu olemaan tuolla kytkimenpuolella, eli olis ehkä riippuvainen koneen lämpötilasta, tyhjäkäyntikierroksista ja tyhjäkäynnilläoloajasta. (Tai siihen, että sattuuko se öljypumppu pyörimään vai ei
) Toi tosiaan ei silti lähde äkäisesti, vaan pehmeesti. Siinä jos on hiukan varomattomasti niskat löysänä niin ottaa vähän takakenoista asentoa kun on kumminkin se 2500 kiekkaa millä on mukava risteyksistä irroitella näillä pikkuisilla anti-HD-japaneese-rivinelkku-engineillä..

innosta puhkuen purkamaan ja sillai…